המנקות התרגשו: עשרות נערים העניקו להן משלוח מנות



חניכי וחניכות תנועת 'חב"ד לנוער' באשקלון העניקו למנקים ולמנקות בבתי-הספר התיכוניים ברחבי אשקלון משלוחי מנות - אחרי מפגשים שבהם למדו על הקשיים שחווים המנקים ועל הצורך להודות להם. במקביל, 5 מנציגות התנועה באשקלון השתתפו בכנס היהודי הגדול בעולם לבני נוער, בניו-יורק

יח״צ

בכל יום רואים אותם, אבל הם "שקופים". הם עובדים למעננו, מנקים אחרינו, אבל מעטים – אם בכלל – מבחינים בהם: עובדי הניקיון.

במסגרת הפעילות ההתנדבותית החודשית של 'חב"ד לנוער' באשקלון, בראשות הרב איתי נגר, הוחלט הפעם לשים דגש על פועלי הניקיון "במטרה להעביר ל-50 בני הנוער החברים בסניף המקומי מסר כפול", כדברי נגר. "קודם כל, שידעו שיש אנשים, לרוב מבוגרים, שעובדים קשה אחרי הלכלוכים שהותירו ויתחשבו. אם הנערים ידעו שיש מישהי או מישהו, בגיל של ההורים שלהם, שאוסף אחריהם ו'שובר את הגב' למען זה, הם ישמרו יותר על ניקיון. שנית, רצינו לחדד אצלם את ההכרה להודות לכל אדם, להסביר ולהאיר פנים. פועלי ניקיון הם אנשים שחולפים על פנינו ולא תמיד מבחינים בהם".

כדי להבין את הנושא על בוריו, בני הנוער הלומדים בכ-7 תיכונים בעיר, השתתפו ב-4 מפגשים: האחד, הזווית היהודית-אנושית. "יש מצווה שנקראת 'ועשית הישר והטוב'. פשוט לדעת להעריך. השני הרצאה ממנהל חברת האחזקה 'דיין אחזקות', מר חיים דיין, שהסביר על הקשיים שבהם נתקלים המנקים ועל עבודתם המסורה. במפגש השלישי בני הנוער העלו הצעות איך ליישם את מה שנלמד בשטח, וההצעה שהתקבלה פה אחד הייתה לרכוש משלוחי מנות לכל עובדי הניקיון בכל שבעת התיכונים שבהם לומדים חברי 'חב"ד לנוער' באשקלון. השקענו בזה אלפי שקלים והם נארזו במפגש הרביעי, שחולק בשבוע של פורים,כהוקרה על עבודתם המסורה", מספר הרב נגר.

ובתוך כך, כ-50 בני נוער ישראלים החברים בתנועת 'חב"ד לנוער' – הזרוע הישראלית של התנועה הבין-לאומית C-teen – חזרו השבוע מהאירוע היהודי הגדול בעולם לבני נוער, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב בניו-יורק. מטעם הסניף באשקלון השתתפו 5 נערות מצטיינות.

בשבתון, שנמשך למעשה 5 ימים, נטלו חלק כ-2,500 בני נוער מעשרות מדינות ברחבי העולם. גולת הכותרת של הפעילות, כמיטב המסורת, תהיה בטקס ההבדלה ובהרקדה המונית במוצאי-השבת, בטיימסקוור שבלב מנהטן – לעיני רבבות עוברי אורח.

זו השנה השלישית שבני נוער מאשקלון מצטרפים לשבתון בניו-יורק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה