אושרה הנצחת נרצחי טרור ונפגעי פעולות איבה



מועצת העיר אשקלון אישרה אתמול (שני) את ההחלטה על הקמת אנדרטה, שתהיה בסמוך למתחם בית יד-לבנים באשקלון. טקס הנחת אבן הפינה - ביום ראשון הבא

יחצ

לאחר שנות עקרות רבות של הועדה לנפגעי פעולות איבה, זכר הנרצחים והנפגעים זוכה לכבוד הראוי להם. מאז מונה סגן ראש העיר אשקלון הרב יעקב אביטן ליו״ר הועדה לנפגעי פעולות איבה, קיבלה הוועדה אופי ויחד עם חבריה, הוא החל לצקת תוכן ולשמש פה וכתובת למשפחות השכולות אל מול הרשות המקומית.

אחד הפרוייקטים הראויים לציון עליו עבדו הרב יעקב אביטן וחברי הוועדה בחודשים האחרונים הוא הנצחת נרצחי טרור ונפגעי פעולות איבה בנות ובני העיר אשקלון, במיקום ראוי ומכובד. לצורך כך, קיים הרב אביטן הדברות עם דניאל אזולאי, יו"ר בית יד-לבנים שנתן את הסכמתו לבניית האנדרטה באיזור בית יד-לבנים.

לצורך כך, זימנו הרב אביטן וחברי הועדה את כל אומני העיר אשקלון שהתבקשו כל אחד לחוד להציג מיצג שיעביר למתבונן בו, את הנצחת זכרם בכבוד תוך השתלבות בתבנית נוף בית יד-לבנים.

האומנים הגישו את המיצגים והרב אביטן, יחד עם חברי הוועדה, נציגי המשפחות השכולות ואומני העיר בראשות הגב׳ מיקי בנאי בחרו במיצג אותו יצר אומן העיר - מירון קדם, מיצג שישתלב באיזור בית יד-לבנים וינציח בצורה מכובדת את נרצחי הטרור ונפגעי פעולות האיבה.

הרב יעקב אביטן: ״משפחות נרצחי הטרור ונפגעי פעולות האיבה קרובות מאוד לליבי ומזה שנים רבות שאני פועל להנצחת יקירהם בכבוד. אני שמח שראש עיריית אשקלון תומר גלאם סייע בידי הוועדה להנציח את זכרם בכבוד מתוך הוקרה למשפחות״.

כאמור, ביום שני האחרון, אישרה מועצת העיר אשקלון את הקמת האנדרטה וביום ראשון הקרוב יתקיים טקס הנחת אבן הפינה במעמד ראש עיריית אשקלון מר תומר גלאם שסייע ותמך בוועדה ובמשפחות לאורך כל הדרך, חברי מועצת העיר, המשפחות השכולות ותושבים רבים. הטקס יתקיים ביום א' בשעה 16:30 בבית יד לבנים.

את דבריו, חתם הרב יעקב אביטן במילים "וְנָתַתִּי לָהֶם בְּבֵיתִי וּבְחוֹמֹתַי יָד וָשֵׁם…" - יחד נכבד ונזכור.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה