״אני נורא רוצה לקבל מהתהליך הזה בגרות מסוימת״



דוד גילין בן 18 מאשקלון מתגייס היום (שני) לחיל התותחנים. ההתרגשות בשיאה לקראת הגיוס עבור דוד ובעקבות רקטה שנפלה על ביתו, הוא יותר ממוכן להגן על המדינה ועל ביתו באשקלון

דוד גילין הבוקר בבקו״ם

דוד  למד בתיכון אורט אפרידר באשקלון, שם הרחיב את מקצועות מדעי המחשב וביולוגיה, מקצועות אליהם התחבר מתחילת התיכון ועד היום. 
לקראת הגיוס, דוד מאוד מתרגש ומצפה ללא נודע: "זו התחלה חדשה שאני לא יודע מה צפוי לה אבל בטוח שהיא תהיה משמעותית עבורי. אני נורא רוצה לקבל מהתהליך הזה בגרות מסוימת ולהכיר אנשים חדשים שיהיו חברים לחיים". 

על השיבוץ לחיל התותחנים הוא מספר: " לא היה תפקיד ספציפי שרציתי, מאוד זרמתי על הכל. כשהודיעו לי שאני הולך לתותחנים הייתה מעין הקלה, גם גיס שלי היה בעבר בחיל והבנתי שיש מישהו שיוכל להבין אותי ולתת לי עצות להמשך הדרך. שמעתי שהחיל יכול להיות מעניין מבחינת תחומי העניין שלי גם בחיי האישיים, כך שיש למה לצפות".

את הגיוס דוד לא יעבור לבד כמו מרבית המלש"בים. גם חברו עוד מתחילת התיכון יתגייס יחד איתו לחיל:  "מאוד מקל שאתה יודע שיש מישהו איתך לאורך הדרך. אני והוא חברים מאוד טובים ואני בטוח שנוכל לחזק אחד את השני ולהיות אחד בשביל השני כשצריך, זה הרבה פחות מלחיץ".

את התאריך הבא הוא לא ישכח, ה- 02.03.2008, בו  נפל גראד בביתו של דוד כשכל משפחתו היו בו. האירוע הוא לא נשכח, כך הוא מתאר, אך גם בזכותו, הבין כמה הוא רוצה לשרת את המדינה ולעשות כל שביכולתו כדי להגן גם על ביתו. 
הוא מספר: "ישבנו אני סבתא ושתי אחיותיי הגדולות בסלון ולפתע אחותי שמעה שיש צבע אדום, היא רצה למטה איפה שישבנו כולם ואמרה לנו לרוץ לממ"ד, יש צבע אדום. רצנו כולנו בבהלה ואחותי הגדולה לא הספיקה להיכנס לממ"ד ונכנסה לחדר צדדי. שמענו בום גדול והאור בממ"ד כבה. לא הרגשנו שהגראד ממש נפל בתוך הבית ולאחר זמן מה סבתא שלי יצאה ואמרה שאכן יש פגיעה בבית. לאחר מכן יצאנו כולם החוצה וראינו את הבית כולו עפר ועשן, למזלנו אף אחד לא נפגע.

דוד מוסיף על התחושות: "הרגע הזה היה לא קל ולא נעים, היה הלם גדול אבל למזלנו נשמענו להוראות פיקוד העורף וניצלנו כולם שזה הכי חשוב".
"חתיכה מהגראד נשארה עד היום בתוך הרצפה בבית, זה מעין תזכורת לאותו אירוע ומה שעברנו. מאותה פגיעה, הבנתי מגיל מאוד צעיר איך דברים עובדים ולמה חשוב להגן על המדינה, למה בעצם כל אזרחי ישראל מחוייבים להתגייס. אני אשרת בבסיס שיבטה בדרום כך שאני בטוח שארגיש שאני מגן על הבית, זה כל מה שרציתי. אני שמח שבזכות חיל התותחנים תינתן לי ההזדמנות הזו".

הוא מסיים: "המשפחה ברגשות מעורבים לקראת הגיוס, כמו כל ההורים אבל הם שמחים שאני הולך לחיל התותחנים בגלל שגם קרוב משפחה היה שם וחווה את הדברים. הם שמחים בשבילי בסה"כ ואני מצפה לשירות הסדיר שלי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה