בהוראת ראש הממשלה, יוקם מרכז חוסן באשקלון



אותר מבנה שישמש את המרכז והודות
לראש העיר ולמשרד ראש הממשלה שהעבירו את הכסף שהתחייבו

דוברות העירייה

השבוע התקיימה ישיבת התנעה לתהליך שאמור להביא לפתיחתו של מרכז חוסן ראשון מסוגו בעיר בתוך כחודשיים; ראש העיר, תומר גלאם: "בשורה חשובה לילדים ולמבוגרים באשקלון. הלוואי וכלל לא היינו נזקקים לזה"

צעדים משמעותיים לקראת פתיחת מרכז החוסן באשקלון: השבוע הועבר התקציב, כמיליון וחצי שקלים, כפי שסוכם, בהוראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממשרד ראש הממשלה לקואליציה הישראלית לטראומה, באמצעות משרד הבריאות. קואליציית הטראומה, בין היתר, מפעילה את מרכזי החוסן בעוטף עזה והיא זאת שתפעיל את המרכז באשקלון.

כמו כן, העירייה איתרה מבנה קיים, המשמש כיום כ'מרכז הורים וילדים' בשכונת 'אשכולי פז', שישמש את הפעלת המרכז, עם ההתאמות הנדרשות.

במקביל, ביום ראשון השבוע התקיימה ישיבת התנעה לתהליך בראשות מנכ"לית העירייה, אירית נתן, מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשקלון, מזל לוי, ונציגים ממשרד ראש הממשלה, משרד הבריאות, הקואליציה הישראלית לטראומה ורשות החירום הלאומית (רח"ל) במטרה להכין את תוכנית העבודה שתשמש את המרכז, כולל גיוס כוח אדם, גיוס פסיכולוגים, המענהשיינתן לגילאים שונים ועוד.

ראש העיר, תומר גלאם: "אני מברך ומודה על הפעילות המהירה של ראש הממשלה ושל צוות משרדו ועל העמידה בהתחייבות להעביר את הכסף. יתרה מכך, יש כאן הכרה באשקלון כעיר שזקוקה לטיפול כפי שזקוקים לו בעוטף וזו אמירה שעד לפני מספר חודשים לא היינו עדים לה. יש כאן הכרה בלמעלה מ-156 אלף תושבים, ילדים ומבוגרים כאחד, שיש מישהו שמקשיב להם, תומך בהם, מעריך את החוסן שלהם ובסופו של דבר גם מסייע להם להמשיך ולהיות חזקים. האמת היא שהלוואי ולא היינו נזקקים לזה אבל אם המצב הביטחוני הוא כפי שהוא, אנחנו צריכים את כל הכלים כדי לטפל בילדים שלנו כמו שצריך ולתת להם מענה מקצועי וראוי כדי שיוכלו לחיות חיים נורמטיביים ככל האפשר, בדיוק כמו שחיים ילדי המרכז".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה