בית הספר נוף ים ב' זוכה ה'האקתון' החינוכי הראשון באשקלון



במסגרת התחרות לפתרונות חדשניים, פיתח בית הספר מיזם לפיו 'תלמידים יוצרים סטארט-אפ'

דוברות עירייה

״האקתון״ חינוכי, הראשון מסוגו באשקלון, נערך לאחרונה על ידי מינהל חינוך ובו לקחו חלק צוותים חינוכיים מ-27 בתי הספר היסודיים בעיר. המדובר על אירוע תחרותי שמטרתו לייצר פתרונות חדשניים לבעיה נתונה תחת לחץ זמן.
ה'האקתון' היווה למעשה את פעילות השיא של חמש שנות עבודה משותפת עם הפיקוח במחוז הדרום ועם מרחבי חינוך בנושא פתיחת אזורי רישום ובחירת הורים מבוקרת - מהלך בו פיתח כל אחד מבתי הספר בעיר ייחודיות אחרת.
בסיוע מנטורים מחברת 'פרויקט 21' בנה כל אחד מהצוותים מיזם חינוכי לקהליה ברוח הייחודיות שלו. את המיזמים יישמו בתי הספר כבר בשנת הלימודים הבאה במטרה לחבר את קהילת ההורים לייחודיות הבית ספרית.
המיזם שזכה במקום הראשון היה 'תלמידים יוצרים סטארט-אפ' והוא שייך לבית הספר נוף ים ב', בניהולו של דוד דואני קוטלר. המיזם מתבסס על מודל העבודה בצוותי סטארט-אפ בהם לכל אחד בצוות יש תפקיד: מנהל פרויקט, טכנולוג, בקר, אחראי שיווק, איסוף נתונים וכו'. כך גם בכיתה, לכל תלמיד יהיה תפקיד בהתאם ליכולותיו ולחוזקות שלו, כל אחד יהיה פעיל בתהליך הלמידה ויתרום לו. ביחד יגיעו התלמידים לתוצרים משותפים. פיתוח המיזם ילווה באנשי מקצוע שילוו את בית הספר בתהליך ההטמעה.
מיזמים נוספים שעשו רושם טוב בתחרות: מיזם בית הספר ל'אמנויות' במסגרתו יתקיימו בבית הספר אחר הצהריים חוגי אומנות לילדים מיעוטי יכולת ומיזם בית ספר פסגות להקמת אוטובוס שיצוייד בפופים, מוזיקה טובה ובני נוער ויסתובב בעיר לאחר ימים של מתח ביטחוני.
"אנחנו מאמינים שהאקתון שקיימנו יסייע לקבע הישגים והצלחות. התגובות מהצוותים מצוינות, יצרונו כאן דבר ראשוני ובעזרת ה' נהפוך אותו למסורת במינהל החינוך בשנים הבאות", אמר ראש מינהל חינוך, יובל זוזט.

*דוברות עיריית אשקלון*

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה