האם ליגת העל והליגה הלאומית יושבתו?



פתיחת העונה בסכנה. ארגון השחקנים הכריז על סכסוך עבודה נגד המנהלת וההתאחדות לכדורגל.

הרקע - סרוב המנהלת וההתאחדות להוסיף לחוזה האחיד סעיף שיאסור על הקבוצות לנדות שחקנים שנמצאים תחת חוזה

אשקלונט

ארגון שחקני הכדורגל ממשיך להילחם בתופעת המנודים והיום הכריז הארגון על סכסוך עבודה מול מנהלת הליגות וההצאחדות לכדורגל. פרוש הדבר שבעוד 15 ימים יוכלו השחקנים, במידה שיחליטו על כך, להשבית את משחקי גביע הטוטו ובהמשך את משחקי הליגה.
ארגון השחקנים דורש ממנהלת הליגות ומההתאחדות לכדורגל להכניס סעיף לתקנון, הקובע כי קבוצות לא יוכלו לנדות שחקנים תחת חוזה ולחייב אותן להעניק לשחקנים הזדמנות שווה ותחרות הוגנת כמו לכלל שחקני הקבוצה להתאמן ולהאבק על מקום בהרכב.
בארגון פנו למנהלת ולהתאחדות וביקשו להוסיף לחוזה האחיד את הסעיף הבא שאומר "הקבוצה מתחייבת כי עד לתום תקופת ההסכם, הקבוצה תדאג לספק לשחקן מסגרת אימונים קבוצתית עם קבוצת הבוגרים.
בשום מקרה ובשום אופן לא תיהיה רשאית הקבוצה להורות לשחקן להתאמן בנפרד מהקבוצה הבוגרת ו/או באופן שמונע ממנו תחרות הוגנת על מקומו בסגל ובהרכב הקבוצה".
בתגובה לפניה של הארגון השיבו מהמנהלת ומההתאחדות במכתב משותף כי אם יש מקרה כזה הרי שהוא צריך להתברר במוסד לבוררות.
מנכ"ל ארגון השחקנים מושיקו מישאלוף: "במנהלת ובהתאחדות מעדיפים לטמון את הראש בחול במקום לטפל בבעיה הבזויה . אנחנו מקבלים את העובדה שתוכניות מקצועיות משתנות בקבוצות השונות ויש לפעמים שמבקשים להפרד משחקן שנמצא תחת חוזה. אבל צריכה להיות דרך מכובדת והוגנת לעשות את זה ובטח שלא בצורת נידוי השחקן וסימונו כגורם שלילי במערכת. מה שנעשה היום הוא בניגוד לחוק ולפסיקות שהתקבלו בבתי המשפט בבתי הדין לעבודה ובמוסד לבוררות וגם בבתי הדין הבינלאומיים לספורט התקבלו פסיקות דומות.
לא יכול להיות שב 2019 נשב בשקט ונסכים לתופעה כל כך מכוערת ולא מכבדת. אני מקווה שבמנהלת יבינו שיש לשבת איתנו למו"מ ולהגיע לעמק השווה לטובת הכדורגל כולנו שיקר לכולנו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה