הזהירות בדרכים כחלק מתכנית הלימודים



תלמידי בית הספר מקיף עירוני א' באשקלון נאבקים בתאונות הדרכים. בבית הספר מתקיימות פעילויות וסדנאות רבות בנושא

ראש העיר תומר גלאם

ביום שני השבוע התקיים יום מיוחד ביוזמת המטה העירוני לבטיחות בדרכים, המרכז הרפואי ברזילי והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) , שעסק כולו במניעת תאונות דרכים.

בשנים האחרונות בני נוער רבים נוהגים ברכבים לאחר קבלת רישיון הנהיגה וחלקם אף מגיעים ברכבים לבית הספר. בשל כך פועלת מנהלת בית הספר אורית בלאו פנחס , בשנים  האחרונות להטמיע  את נושא הזהירות בדרכים כחלק מתכנית הלימודים.

ראש העיריה תומר גלאם כיבד בנוכחותו את יום העיון ושוחח עם התלמידים. הוא שיבח את הנהלת בית הספר שפועלת בנושא ואמר כי הוא רואה חשיבות רבה בטיפול בנושא. "הנושא הוא בראש סדר מעייניי גם כראש עירייה וגם כיו"ר מטה הבטיחות, לצערי הרב הגורם האנושי הוא הגורם העיקרי לתאונות הדרכים ויש בידינו ובידכם לשנות זאת" אמר לתלמידים.

במהלך היום שמעו התלמידים את הרצאתו של מתאם הטראומה בבית החולים ברזילי, אח אחראי מהמחלקה לרפואה דחופה, אלי קינן שתיאר בפני התלמידים את מערך הטראומה, כיצד הוא פועל בחירום, בין השאר לאחר תאונות קשות. הוא סיפר מחוויותיו האישיות , הקרין סרטים ותמונות בהם נראו זירות תאונות דרכים ונפגעים בדרגות שונות.

ד"ר עדנה ורדיגר מנהלת היחידה לכירורגית ילדים סיפרה בעיקר על ההשלכות הרפואיות של תאונות הדרכים והתמודדות בית החולים עם הטיפול בנפגעי התאונות ומשפחותיהם.

בהמשך סיפר מתן פרידמן לתלמידים את סיפורו האישי בליווי סרטונים מזירת התאונה שלו. פרידמן נפצע אנושות בתאונה קשה, ואף היה חשש לחייו. לפני התאונה  שימש כמפקד בחיל האוויר ואף התנדב במד"א. פרידמן, שהציל חיי רבים, היה ספורטאי מצטיין וידוע בכושרו הפיזי והנפשי בהגיעו להישגים רבים בתחום הספורט. לאחר התאונה ובמהלך השיקום, הוא נאלץ ללמוד מחדש להפעיל את רגליו, וזאת לאחר שלושה חודשים ארוכים בהם נעזר בכיסא גלגלים. הוא ריגש וריתק את התלמידים בסיפורו האישי , "אם הצלחתי לשנות את התנהגות הנהיגה של אחד מכם דייני בכך. אם אני לא יכול להציל חיים בשטח היום,  לפחות אוכל להשפיע דרך הגברת המודעות לסכנות, בחרו בחיים".

מנהלת בית הספר אורית בלאו פנחס ציינה בפתח היום , "את חשיבות העיסוק בגורמים לתאונות דרכים ובחשיפה של הנוער לצדדים הכואבים והמטלטלים". היא הוסיפה כי ההרצאה של  פרידמן ריתקה את כל התלמידים ולא השאירה מקום לציניות או לאדישות. "תמונות אמנם היו קשות לעיתים לצפייה, אבל ניכר שהם נגעו בתלמידים ואולי אף השפיעו על דרך מחשבתם".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה