החל מבצע אכיפה מתוגבר לאיסוף גרוטאות בעיר



עשרות התראות ודו"חות חולקו לאחרונה; ראש העיר, תומר גלאם: "הנחיתי לנהוג באפס סובלנות על מנת לצמצם ולמנוע את התופעה ככל הניתן"

דוברות העירייה

בהתאם למדיניות ראש העיר, תומר גלאם, להשליט סדר ציבורי בעיר, הוא הנחה להגביר את האכיפה נגד אחת התופעות המטרידות ביותר: הגרוטאות הפזורות ברחבי העיר המהוות מפגע של ממש ופוגעות בנוף הסביבתי של העיר.

מבדיקה שנעשתה עולה כי בחלק מהמקרים מדובר בריכוז גבוה של גרוטאות במגרשי חנייה באזורים מסחריים ותעשייתיים ובמקרים אחרים, הגרוטאות מפוזרות בשכונות העיר.

בהתאם לכך, החל אגף ביטחון וחירום לטפל בתופעה באמצעות אכיפה מוגברת שהחלה לאחרונה ובמהלכה ניתנו מעל 100 התראות לבעלי גרוטאות, הוטלו כ-50 קנסות על סך 73 שקלים כל אחד, כ-60 גרוטאות פונו על ידי בעליהן ולמעלה מ-40 גרוטאות פונו על ידי העירייה למגרש אחסנה בבעלות העירייה. במקרה כזה, בעל הגרוטאה נדרש בתשלום של 25 שקלים ליום ובסיום ההליך הרכב מועבר לגריטה.  

ראש העיר, תומר גלאם: עבר לעובדה שמדובר בתופעה שפוגעת בנראות של העיר, מדובר על מפגע בטיחותי. לפיכך, הנחיתי לנהוג באפס סובלנות על מנת לצמצם ולמנוע את התופעה ככל הניתן. אנחנולא נהסס להגיש דו"חות למי שיעבור על החוק ולבצע את כל הפעולות העומדות לרשותנו. זה צעד נוסף במהפכת הניקיון שאנחנו מתכננים בעיר והתושבים ירגישו אותה היטב, בכל פינה".

מנהל אגף ביטחון וחירום, ארז שטרית אמר: "הסדר הציבורי הוא אחד מהמענים שאנחנו נדרשים לתת לתושבים שלנו ובהתאם למדיניות ראש העיר שלא להתפשר בסוגייה זו, אנחנו נבצע את מבצע האכיפה עד לאחרון הרכבים הנטושים. אני קורא מכאן לבעלי הגרוטאות לבצע פינוי שלהן כבר עכשיו ולא להמתין לפעילות שלנו ומזכיר כי דו"חות ואכיפה הם רק האמצעי ולא המטרה".  

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה