הפקת לקחים על מבצע ״חגורה שחורה״ נערך בעיר



אתמול (א') התקיים כנס ראשי רשויות מחוז דרום בעיריית אשקלון, באירוחו של ראש עיריית אשקלון מר תומר גלאם ובראשות מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, מפקד מחוז דרום, אלוף-משנה יוסי כהן, כ- 20 ראשי רשויות, מנכ"לים, קציני בטיחות של הרשויות ומפקדים

דובר  צה״ל

אתמול (א') התקיים כנס ראשי רשויות מחוז דרום בעיריית אשקלון, באירוחו של ראש עיריית אשקלון מר תומר גלאם ובראשות מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, מפקד מחוז דרום, אלוף-משנה יוסי כהן, כ- 20 ראשי רשויות, מנכ"לים, קציני בטיחות של הרשויות ומפקדים.

מטרת המפגש הייתה ללמוד ולהפיק לקחים ממבצע "חגורה שחורה" לשם שיפור התיאום והמענה בין פיקוד העורף לרשויות המקומיות בדרום בשגרה ובחירום.

במהלך הכנס הוצגו לראשי הרשויות השתלשלות האירועים המרכזיים במבצע. כמו כן הוצגו אירועים בהם משמעת האזרחים להנחיות פיקוד העורף הצילה חיים, הוסבר כיצד הסיוע האזרחי במהלך המבצע בא לידי ביטוי והוצגו נתונים באשר למעבר להתרעה ממוקדת בפילוח לכל עיר ומועצה בדרום.

במסגרת הכנס התקיים שיח פתוח וכן הוענקה בהפתעה למפקד המחוז, אלוף-משנה יוסי כהן תעודת הוקרה בשם ראש עיריית אשקלון, מר תומר גלאם, על הסיוע והתמיכה בשגרה ובחירום ועל העשייה המשותפת בשנה האחרונה.

*מדברי מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי:* "בפתח דבריי אני רוצה להביע הערכה למחוז דרום ולאנשיו בסדיר ובמילואים, כמו גם לכם ראשי הרשויות על השותפות ועל האחריות בקידום המרחב האזרחי לחירום. אין חולק ש'חגורה שחורה' היה מבצע מצוין הן בהיבט ההתקפי והן בהיבט ההגנתי. במבצע בא לידי ביטוי תהליך ארוך של למידה והפקת לקחים משותפת כמו גם תהליכי בנין כוח כגון ההתרעה הממוקדת שחסכה עבור רבים את שמיעת האזעקה. במהלך המבצע נדונה סוגיית מדיניות ההתגוננות. ראשית אציין כי אני שלם לגמרי עם תהליך קבלת ההחלטות וגם בדיעבד הייתי נוהג אותו דבר. ולאחר שאמרתי זאת חובה על כולנו להדק את השיח בין הרשויות, משרדי הממשלה והאזרח באשר לנושאים אותם ניתן לשפר. בין מכלול הדברים אני סבור שתיאום הציפיות מול האזרח צריכה לעמוד לנגד עינינו ועלינו לוודא שיח שוטף, מתואם, ואחיד במסריו. אני סומך עליכם , מודה לכם על שיתוף הפעולה ומבקש לפעול ביחד למימוש הלקחים מהר ככל הניתן".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה