הקשר הישיר בין אשקלון לצרפת



משלחת מהעיר התאומה איקס אן פרובנס ביקרה בעיר במטרה לדון בהמשך שיתוף הפעולה וביצירת פרויקטים חדשים

דוברות העירייה

בשבוע שעבר ביקרה באשקלון משלחת מהעיר התאומה איקס אן פרובנס שבצרפת, שכללה 13 אנשים, בראשם סגן ראש העיר והאחראי על ארגון ערים תאומות, פיליפ בן גיגי.

מ"מ ראש העיר, סופה ביילין וסגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, ערכו קבלת פנים רשמית למשלחת בבניין העירייה והודו להם על הגעתם, בשמן ובשם ראש העיר, תומר גלאם.

עוד נכחו בביקור, המשנה לראש העיר איתי סהר, חברת המועצה שרה זכריה וגורמי מקצוע מהעירייה.

ביילין סקרה את הקשרים בין שתי הערים וציינה את חילופי המשלחות של להקת המחול 'הורה אשקלון' וחבורת הזמר 'חוף ימים', ואירוח משלחות רבות בעיר מאיקס און פרובנס, בין היתר משלחות של הקהילה היהודית.

במהלך הביקור, ארגנה מחלקת קשרי חוץ בעירייה יום סיור באשקלוןעבור המשלחת, שכלל ביקור בגן הלאומי 'תל אשקלון', סיור במרכז אפרידר ובחצר הסרקופגים, סיור במכללת אשקלון וקבלת פנים על ידי מנכ"ל, נשיא ורקטור המכללה וסיור רגלי במרינה.

סגן ראש עיריית איקס און פרובנס, בן גיגי, ציין שמזה שלוש שנים הוא אחראי על קשרי החוץ עם אשקלון ומאוד חשוב לו לקדם את הקשרים בין שתי הערים. בן גיגי הודה על קבלת הפנים החמה שהמשלחת קיבלה ובעיקר על הסיור המוצלח והמעניין. "מאוד התרשמנו מהביקור במכללת אשקלון והחלטנו שעם שובנו, אנו נבחן כיצד ניתן לקדם חילופי סטודנטים בין מכללות וחילופי משלחות נוער".

עוד ציין בן גיגי כי ישמח לקדם שיתופי פעולה, בהם, בתחום הארכיאולוגי. השנה הם הזמינו לעירם את הארכיאולוג מיכאל גסמן מאשקלון והוא הרצה בפניהם על הממצאים הארכיאולוגים באשקלון.

כידוע, אשקלון ואיקס און פרובנס חתומות על ברית ערים תאומות מאז שנת 1994. איקס און פרובנס, הינה עיר בדרום צרפת, שאוכלוסייתה מונה 146,000 תושבים. העיר הינה עיר אוניברסיטאית שבה מעל ל-40,000 סטודנטים. באיקס נולד, התגורר ופעל הצייר הפוסט-אימפרסיוניסטי פול סזאן, אחד מגדולי האמנים המודרניסטים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה