״ואני רק רציתי לשיר״



זויה רודיאקוב בת ה- 76, תושבת אשקלון, תוציא בקרוב את ספר השירה הרביעי שלה תחת השם "תיבה בירושה" שיאגד את שיריה החדשים (ברוסית)

יחצ

זויה רודיאקוב נולדה ב- 1942 בברית המועצות בתקופת מלחמת עולם השנייה ועלתה לארץ ב-1991. למעלה מ-25 שנה רודיאקוב תושבת אשקלון ואת אהבתה לכתיבת שירה הביאה עימה עוד מברית המועצות. לקראת השקת ספר שירים חדש שלה, היא מספרת לנו אודות יצירתה.

ממתי את עוסקת בכתיבת שירה?

בברית המועצות סיימתי תואר שני בטכנולוגיה כימית ועבדתי במעבדות שונות אך על אף המקצוע הריאלי, תמיד הייתי מחוברת לפן ההומני. כל חיי הייתי מחוברת לשירה, הייתי מופיעה בצעירותי במקהלות ובבית הספר, ותמיד התנדבתי להופיע. התחלתי מגיל צעיר מאוד לכתוב שירה. בתור נערה, השירה עסקה יותר בנושאי רומנטיקה ואהבה. עם השנים, התחלתי לכתוב על נושאים יותר מורכבים, כמו חוכמה ותבונה עם רבדי עומק שונים.

ממה את מקבלת השראה לכתיבת שירייך?

אני מקבלת השראה מהמשפחה, ילדים, אנשים, אפילו מהקהל בהופעותיי. אניתמיד שואפת לחפש נושאים מעניינים ומעודכנים לתקופה ומנעד הרגשות היוצאים משיריי נעים ממלנכוליים לשמחים, אם נטייה לחיובי ולהומור. אני עדיין מתרגשת כאשר אני מחברת שורה טובהאומצחיקה בשיריי..

איזה שיר מבין יצירותייך את הכי אוהבת?

אין שיר שאני הכי אוהבת, זה כמו ילדים, אין ילד שאתה אוהב יותר. אך יש שיר ממנו אני מתרגשת במיוחד, נכתב בעקבות התגייסותה של נכדתיהראשונה, אורלי " מדונות", כתבתי אותו  בשנת 2012. השיר מדבר על גבורתן של חיילות צה"ל, על כך שמגנות על אדמת ישראל תחת שמש ותחת גשם ובכל מצב. שיר זה נוגע לליבי מכיוון שעד היום מעטים כתבו על חיילות ישראל והרוב נכתב על גברים ולכן החלטתי לחבר את השיר הזה.

היכן ניתן ליהנות משירייך?

שירי מופיעים באוגדנים של יוצרים מכל ישראל, ובשלושת הספרים שהוצאתי באופן עצמאי. בקרוב ייצא הספר הרביעי, מתנה ליום הולדתי ה-76. זהו ספר מיוחד עבורי הנקרא "תיבה בירושה" ספר שירה שהנו יותר "בשל" ומקצועי מכיוון שעם השנים למדתי ופיתחתי את כישורי הכתיבה שלי, הספר מדבר על נושאים יותר רציניים עם תבונה וראיה שונה על החיים שבגיל 76.

האהבה שלי להופיע לא עברה עם הגיל, ולכן אני מופיעה פעם בחודש במתנ"ס נווה אביב בשעה 18:30 בערב מיוחד ליוצרים מקומיים, מוזמנים להגיע. כמו כן, בכל ה-9 למאי, יום הניצחון על גרמניה הנאצית, אני מופיעה המתנ"ס וולדנברג בשעות הבוקר זהו יום מיוחד עבורי כניצולת שואה, ומרגש כל פעם מחדש להקריא שיר שלי העוסק בתקופה האיומה ההיא תוך מחשבה היכן ביתי היום.

מהו היעד הבא בתחום השירה?

להפיק ערב בו אני אציג את הספר החדש וכמובן להופיע ולכתוב כמה שרק אפשר. ופשוט להמשיך ליצור.

שיר לדוגמה מהספר החדש(מתורגם):

"מדונות!" זויה רודיאקוב

           מדונות! מדונות! המדונות הצבאיות שלנו!

התרמיל כבד ונשק על הכתף

מדונות! אתן הכלות של העתיד

הו, כמה אתן צעירות! הו, כמה אתן צעירות

 

מדונות! אתן כמו יצירת מופת

רפאל צייר את יצירותיו בהשראתכן.

מדונות! נשמות חזקות ועקשניות

מגנות על האדמה המובטחת לנו.

 

מדונות! עיניים כמו אוקיינוס ללא קרקעית

על גרוטאות טעמו טעם של מלחמה

מדונות! אתן חרוכות על ידי השמש החמה

נושאות על עצמן מטען נשי

 

מדונות! אתן בנותינו בדמות חייל על מדים

אתן המגן והחרב

מדונות! אתן מאירות את הכוכבים בשמיים

והם מבקשים מאלוהים לשמור עליכן

 

מדונות! מדונות! המדונות הצבאיות שלנו!

התרמיל כבד ונשק על הכתף

מדונות! אתן הכלות של העתיד

הו, כמה אתן יפות! הו, כמה אתן צעירות

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה