ח״כ אופיר כץ ביקר בברזילי



בחמישי שעבר, ה- 18/07/19, ביקר החבר הכנסת (ליכוד) במרכז הרפואי ע״ש ברזילי באשקלון. הוא נפגש עם מנהל המרכז הרפואי, פרופ׳ חזי לוי, סגנית מנהל המרכז, ד״ר גילי גבעתי ומנהל הפרויקטים, יעקב מנדלוביץ׳, קיבל סקירה על המרכז הרפואי ופעילותו במהלך השנים האחרונות בשגרה ובחירום ועבר סיור במקום

דוברות בית החולים

חבר הכנסת אופיר כץ, חרט על דגלו את נושא צמצום הפערים במתן שירותי הרפואה בין הפריפריה למרכז, בימים אלו מסייר בבתי חולים בדרום ובצפון, נפגש עם מומחים, אנשי משרד האוצר והבריאות, רופאים ועוד על מנת ללמוד את הנושא לעומק בכדי להגיע עם כלל הידע הנדרש לקידום הנושא בכנסת ה- 22.

במהלך הסיור נחשף חבר הכנסת כץ לבעיות אשר מקשות על המרכז להעניק את הטיפול הראוי והטוב ביותר לתושבי הפריפריה.

במרכז הרפואי ברזילי קיים מכון שיקומי מאובזר בבריכה מתקדמת כחלק מתהליך השיקום, חדרי אשפוז, שירותים שיקומיים ועוד, אך אלה נותרים ריקים מפאת חוסר תקצוב לתקנים לתפעול השוטף - דבר הגורם לתושבים רבים מהדרום ולמשפחותיהם לנסוע מספר פעמים בשבוע מרחק גדול למרכז.

בנוסף קיימת מצוקה ארצית לתאי לחץ אשר מעלים את כמות החמצן המגיע לרקמות ויכולים לעזור למגוון בעיות כרוניות ודחופות ברקמות. כיום מחכים לתור כשנה ו- 7 חודשים בממוצע. על פי ״חוק בריאות העם (מכשירים רפואיים מיוחדים)״ אמורים להיות שני מכשירים בכל אזור- שישה סה״כ, כיום לא ניתן רישיון למכשיר בכל אזור הנגב והדרום והמטופלים נאלצים לנסוע למרכז לבית החולים אסף הרופא על מנת לקבל טיפול.

עוד נושא שעלה במסגרת הביקור הוא מכשירי ה- PET CT, אשר משפרים משמעותית את אבחון הגידולים הסרטניים, אשר כיום קיים רק אחד בכל אזור הדרום. חבר הכנסת כץ פנה לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן בנושא וניענה כי הוספת המכשירים הנוספים לצפון ול- ״ברזילי״ יכללו בהסכמים הקואליציוניים, משמע יתווספו בעוד מספר חודשים למרכזים.

מדבריו של חבר הכנסת אופיר כץ: ״המרכז הרפואי ברזילי משפר משמעותית את השירותים הרפואיים שתושבי הדרום מקבלים בשגרה ובזמן לחימה, אך עדיין קיימות בעיות אשר בהיפתרן אפשר לצמצם משמעותית את הפערים בין הפריפריה למרכז. שמעתי את האתגרים שעומדים בפני בית החולים, ואני מתחייב לפעול ככל הניתן על מנת לסייע לבית החולים לצלוח אתגרים אלו ולשפר את איכות שירותי הרפואה שמקבלים תושבי הפריפריה בדרום״.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה