כך מציינים אירוע לטובת הציבור



קופת חולים כללית, האירה בוורוד את מרכזי הבריאות ברחבי הדרום לציון חודש המודעות לסרטן השד

כללית

לראשונה הוארו בוורוד, צבע המאבק בסרטן השד, מרכזי בריאות במטרה להגביר את המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם ולמאבק במחלה

כחלק מהגברת המודעות למאבק בסרטן השד, מצוין מדי שנה באוקטובר "חודש המודעות לסרטן השד", במקביל לשאר מדינות העולם. לאורך כל השנה, ובדגש מיוחד בחודש זה, מקיימת כללית מחוז דרום פרויקטים ואירועים רבים להגברת המודעות לנושא ולקידומו. והשנה בפעם הראשונה הוארו בוורוד מרכז בריאות האישה בבאר שבע, המרכז לרפואה יועצת באשקלון, ומיראז' המרכז לרפואה יועצת בדימונה.

"כארגון המקדם אורח חיים בריא אני רואה בכללית על עובדיה ומנהליה חלק חשוב גם בהגברת המודעות לטיפול מונע וקידום אורח חיים בריא" אמרה חדווה אמונה מנהלת כללית מחוז דרום "בחרנו להאיר את מרכזי בריאות האישה בוורוד על מנת להגביר את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. גילוי מוקדם מציל חיים הוא לא סיסמא, הוא אמת כאובה. בזכות הגילוי המוקדם ובדיקת הממוגרפיה התורמת לאבחון המחלה בשלביה המוקדמים, חייהן של יותר ויותר נשים שלקו במחלה ניצלים"

באשקלון הואר בוורוד המרכז לרפואה יועצת.
״סרטן שד הינו הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים. כל שנה מאובחנים בישראל כ 5000 מקרים חדשים.״ מציינת ד״ר רוית אגסי נחום, רופאה כירורגית שד בכירה במרכז לרפואה יועצת באשקלון ומנהלת המרכז לבריאות השד במרכז הרפואי סורוקה ומדגישה:״ גילוי מוקדם של סרטן שד מאפשר ריפוי ב 90% מהמקרים. אבחון מאוחר מוריד משמעותית את סיכויי הריפוי. בדיקת הממוגרפיה ניתנת בחינם לכל אישה מגיל 50 עד גיל 74 אחת לשנתיים. זה מבוסס על מחקרים גדולים שהוכיחו ירידה בתמותה מסרטן שד של 30% בנשים שעברו ממוגרפיה לעומת נשים שלא ביצעו ממוגרפיה.
חשוב לציין שכרבע ממקרי סרטן שד מאובחנים בנשים מתחת גיל 50, ולכן חשוב לכל אישה להכיר את מבנה השד , לשים לב לשינויים ולפנות לרופא בכל מקרה של חשד. מומלץ לכל אישה גם בדיקה שנתית על ידי כירורג שד החל מגיל 30״
במרכז פועל מכשיר לביצוע ממוגרפיה- הטומוסינטזיס, הפועל בטכנולוגיית הדמיה חדשנית ומתקדמת המאפשרת זיהוי מדויק בהרבה של גידולים בשד.

"גילוי מוקדם הוא האמצעי היעיל ביותר במאבק בסרטן השד. במכשיר החדיש במרכז לרפואה יועצת העובד בשיטת הטומוסינטזיס ניתן לבצע ממוגרפיה גם למושתלות סיליקון." מוסיף ד״ר מירון פרויימוביץ' מומחה כללית ברפואת נשים: ״המכשיר פועל במכון השד שהכשיר אחות מיוחדת המלווה את הנבדקות בכל התהליך, כמו כן, עומדת לרשותן של המטופלות אשת קשר שעברה הדרכה ייעודית בנושא המורכב, אנו מזמינים נשים לבדיקה ומעקב, כולן צריכות להיבדק."

סרטן השד הוא מחלת הסרטן הנפוצה ביותר אצל נשים, אצל אחת מכל שבע נשים בישראל מתגלה המחלה מדי שנה, הבדיקה מסייעת לגלות את הגידולים בשד כבר בשלב הראשוני להיווצרותם ואבחון מוקדם כאמור- מציל חיים.

הבדיקה מיועדת לנשים במסגרת תכנית לגילוי מוקדם או בעלת גורמי סיכון לפי רופא המשפחה. כל אישה תוכל לעבור את הבדיקה עם הפניית רופא.

קרדיט צילום: מחוז דרום, כללית

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה