כ-1600 תלמידים מאשקלון סיירו בכותל המערבי



הסיור נועד לגיבוש הזהות היהודית והלאומית; השנה, לראשונה, השתתפו בו תלמידים מכלל המסגרות החינוכיות

עיריית אשקלון

למעלה מ-1,600 תלמידים, משכבות ז' בבתי הספר השונים, יצאו בשבוע שעבר ליום סיור מורשת מרגש וחינוכי במיוחד בירושלים במסגרת תכנית פרויקט 'נעלה לירושלים' שעוסק בלמידה משמעותית וחווייתית.

הפרויקט פועל שנה שנייה ברציפות בשיתוף פעולה של אגף תרבות, נוער וספורט בעיריית אשקלון עם מינהל חברה ונוער והקרן למורשת הכותל. השנה, לראשונה, יצאו לסיור תלמידים מבתי הספר הממלכתיים, ממלכתיים דתיים והמוכש"ר.

התלמידים שפקדו את עיר הבירה, למדו על אתריה ההיסטורייםבהתאם לתכנית סיור שנקבעה מראש, סיירו במנהרות הכותל, וצפו במיצג אינטראקטיבי ובחפירות המנהרות מהכותל המערבי ועד הקצה באתר 'ויה דה לה רוזה'.

אל התלמידים הצטרפו סגנית ראש העיר והממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט, מנהל אגף תרבות, נוער וספורט, נמרוד גלנטהויו"ר פורום ההורים העירוני, סופי חוטובלי-פנחס.

סגנית ראש העיר והממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט:"ראיתי מקרוב את ההתלהבות והסקרנות של התלמידים שסיירו בעיר והכירו אותה דרך הרגליים ומראה העיניים. חוויה מלמדת שתורמת להעמקת הזיקה של דור העתיד לבירת הנצח של העם היהודי. התכנית נתמכת ע"י עיריית אשקלון בהנחייתו של ראש העיר, תומר גלאם,שרואה בתכנית, הזדמנות ללמידה משמעותית. יישר כח לאגף התנו"ס במינהל החינוך ולרכזי השל"ח במוסדות החינוך על הובלת התכנית והוצאתה המופתית אל הפועל".

מנהל אגף התרבות נוער וספורט, נמרוד גלנטה: "זו השנה השנייה בה מתקיים הפרויקט והראשונה בה כל בתי הספר בעיר הוציאו את תלמידיהם, שנהנו מתכנית הדרכה עשירה של הקרן למורשת הכותל שעוסקת בגיבוש הזהות היהודית והלאומית תוך דגש על ידע היסטורי וארכיאולוגי בן אלפי שנים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה