לכבוד החגים: המצטיינת היא סמל אביה אסור מאשקלון



כמידי שנה, מתקיימים טקסי הצטיינות בחטיבות ובחילות השונים לכבוד החגים. המצטיינים נבחרים בקפידה על ידי מפקדיהם על פי תרומתם הרבה והיכולות הייחודיות אותן הם מפגינים.

אביה אסור. צילום: דובר צה״ל

אביה אסור, התגייסה בנובמבר 2017 לחיל התותחנים, לאחר שעשתה שנת שירות בארגון "כנפיים של קרמבו". לקראת הגיוס היא מספרת: " הבנתי שאני רוצה משהו משמעותי,שיהיה  שונה מהדרכה ומאתגר, ולכן החלטתי להתגייס לתפקיד לוחמה. לדעתי, ההורים שלי צפו את זה, והם תמכו בי מאוד בהחלטה״. אביה  שירת גם הוא כלוחם, בחטיבת גבעתי, ותמך בבחירה שלה. עם סיום המסלול, הגיע אביה למחלקת מבצעים בגדוד 402, שם מתעסקים בעבודה מאחורי הקלעים של הפעולות המבצעיות. "זה שירות קצת אחר" היא מספרת, "המחלקה קטנה יותר . בהתחלה התאכזבתי כי רציתי להיות בסוללות. אבל שם הבנתי  שאני רוצה להיות מפקדת ולתת מעצמי יותר, רוצה יותר אחריות", ובמרץ 2018 היא יצאה לפיקוד.

כיום אביה  משרתת כסמלת קשר בסוללה- היא מפקדת על 2 חיילים קשרים. על חווית הפיקוד היא אומרת: ״הרבה פעמים מגיעים חיילים  שבוזים ואני אומרת להם שאם כבר אנחנו כאן צריך לעבוד ולתת כמה שאפשר מעצמך, ככה מבצעים את השירות עם תחושה יותר טובה ומספקת״.

על קבלת הצטיינות מפקד פיקוד הדרום היא מספרת  ״מפקד הסוללה שלי התקשר אלי וסיפר לי שקיבלתי הצטיינות. בהתחלה, כשראיתי את השיחה ממנו חששתי שזו איזו הקפצה, אבל בסוף התברר שהיו לו חדשות נפלאות. ישר התקשרתי לספר לאמא, אחר כך גם לחברות מהבית ולחברות מהבסיס״. היא ממשיכה ואומרת כי "פידבק חיובי תמיד מרים אותך למעלה. זה כיף לקבל כזאת הערכה. ביום-יום הכל עובר ממש מהר ומרוב משימות אתה לפעמים שוכח את עצמך, אבל ההערכה והפרגון האלו ממש עוזרים להמשיך״.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה