מעכשיו התראות צבע אדום גם ללקוחות הטלויזיה האינטרנטית



אם אתם לקוחות אחת מחברות הטלויזיה האינטרנטיות כמו סלקום TV, סטינג TV (מבית יס), נקסט TV (מבית הוט) אתם בטח יודעים שהשידור מגיע אליכם באיחור של כחצי דקה לעומת לקוחות הטלויזיה "המסורתית" של הוט ויס

צבע אדום

חובבי כדורגל מושבעים לא מבינים למה מביתו של השכן יש צעקות של שמחה ואחרי 30 שניות גם הם מבינים שאחת הקבוצות הבקיעה שער.
אז נכון, זה מעצבן ואולי מתסכל. אבל הדבר המשמעותי יותר הוא שבעקבות הדיליי בשידור המון בתי אב שלא שומעים את האזעקות הנשמעות בעת ירי לעבר העיר שלהם לא יכולים להסתמך על השקופית בערוצים 11-12-13 כי ברוב המקרים השקופית תופיע הרבה אחרי שרקטת הקסאם או הגראד נחתו כבר.
לטובת זאת, פותחה בשבוע שעבר אפליקציית "צבע אדום" לבעלי טלויזיות חכמות / סטרימרים המריצים מערכת הפעלה אנדרואיד TV.
היתרון הגדול של המערכת לעומת ההתראה המסורתית בערוצים 11-12-13 בטלויזיה "המסורתית" של יס והוט הוא שההתראה מגיעה על כל ערוץ / אפלקציה בטלויזיה. כך לדוגמא הצופה יכול לצפות במשחק המשודר בספורט 5 או ספורט 1 או אפילו בטלנובלה טורקית בויוה. בנוסף האפליקציה תקפוץ גם בזמן האזנה לשירים דרך יוטיוב או צפייה ב"בית הנייר" לדוגמא דרך הנטפליקס.

יתרון חשוב נוסף הוא שבעת ישמע אזעקה מעבר לחיווי שיופיע על המסך ישמע צליל מתוך מגוון צלילים אותם ניתן לבחור באפלקציה כך שלקוי ראייה יכול אף לשמוע בתוך ביתו בעת צפייה בטלויזיה צליל אשר יידע אותו על כך שלכיוון העיר שלו מבוצע כרגע ירי רקטי.

כאמור, באפלקציה ניתן לקבוע איזורי התראה כך למשל אם הינך תושב אשקלון תוכל לבחור כי ההתראה תקפוץ רק בעת ירי לעבר העיר אשקלון. בשונה מההתראה המסורתית של פקע"ר שעולה על המסך בירי לכל הארץ.

את הרעיון לפתח את האפלקציה יזם ניר וקנין (33) תושב העיר שדרות. על הפיתוח אחראי איתי גולי (15) מהעיר נס ציונה.

בימים אלו הם החלו לעבוד על עדכון נוסף לאפלקציה לטובת הנגשתה לליקויי ראייה כך שבכל פעם שתשמע אזעקה באזורם יוכרז "אזעקה באשקלון" (לדוגמא)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה