מערכת 'רישוי זמין': מקצרים תהליכים ומנגישים מידע



כנס מקצועי בקרב עורכי בקשות להיתרי בנייה, נערך במטרה לחשוף בפניהם את המערכת ולעודד את השימוש בה

דוברות העירייה

במסגרת הליכי הרישוי החדשים בעיריית אשקלון וכחלק מהטמעת מערכת 'רישוי זמין' נערך בשבוע שעבר כנס מקצועי ומקיף במטרה לחשוף בפני הגורמים השונים, בהם עורכי הבקשות, את המערכת, להסיר חסמים ולעודד את השימוש בה.

בכנס נכחו ראש העיר בפועל, תומר גלאם, סגנית ראש העיר הממונה על ההנדסה, מיריי אלטיט, מהנדסת העיר, ויקטוריה ברנגל, מנהל אגף רישוי ופיקוח על הבנייה, פרדי אברג'ל, גורמי מקצוע נוספים וכ-60 אדריכלים, מהנדסים והנדסאים. לכנס הוזמנו גם גורמי חוץ הנותנים אישורים למתן היתר בנייה ותעודות גמר לאכלוס וחיבורי תשתיות כגון: כיבוי אש, פיקוד העורף, משרד הבריאות, משרד לאיכות הסביבה, מרכז מיפוי ישראל. גורמים אלו הציגו את תהליכי הרישוי שבתחומם ואת הדרישות המקצועיות הנדרשות לבדיקה טרם קבלת האישור.

כמו כן, נציג ממינהל התכנון, המלווה את אגף הרישוי ופיקוח על הבנייה בכל תהליכי הרישוי על פי תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה, הציג שיטות חישוב שטחים על ידי רובוט ממוחשב. בנוסף, מנהלי ועובדי אגף הרישוי ופיקוח על הבנייה נטלו חלק ניכר בהצגת החומרים ותהליכי העבודה השוטפים על מנת לאפשר עבודה סדורה, מקצועית ושימוש בשפה אחידה לכלל עורכי הבקשות.

הכנס, ביוזמת מנהל האגף, פרדי אברג'ל, נועד להבהיר את עיקרי השינויים בתהליכי הרישוי שהחלו להיות מיושמים בוועדה המקומית לתכנון ובניה אשקלון שכן מאז תיקון 101 לחוק התכנון ובניה נערכו עד מעל 20 תיקונים המשפיעים באופן יישיר על תהליכי העבודה ונהלי העבודה החדשים בנושא. בסיום הכנס התקיים פאנל מקצועי ומענה לשאלות של עורכי הבקשה.

ראש העיר, תומר גלאם: "בתור יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אני יודע כמה גדולה וחשובה הגשת תוכניות בצורה מקצועית ואיכותית לוועדה והיום הזה נועד למטרה זו בדיוק. על מנת לתת לכם את הכלים, ההיבטים הנכונים והפרטים הרלוונטיים כדי שתעשו זאת ביעילות ועל הצד הטוב ביותר. כך, נוכל לזרז תהליכים ולאשר בתוך זמן קצר יותר את הבקשות שלכם".

סגנית ראש העיר הממונה על מינהל הנדסה, מיריי אלטיט: "הכנס היום הוא יריית פתיחה לשורה ארוכה של כנסים במנהל ההנדסה.עיריית אשקלון התברכה בצוות הנדסה מסור ומצויין ובראש עיר שותף נאמן לדרך, דרך של שיפור היכולת להשפיע כמו גם שיפור משמעותי בהתייעלות ובמקצועיות ואני שמחה שנפל בחלקי להיות שותפה והממונה על מינהל חשוב ומשמעותי זה".

מנהל אגף רישוי ופיקוח על הבנייה, פרדי אברג'ל: "הכנס המקצועי תרם והידק את הקשר עם עורכי הבקשות, במטרה לפשט, לייעל ולקצר כמה שיותר את זמני הליך הרישוי ולצמצם ככל שמתאפשר את התהליכים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה