ניצל את ההזדמנות ועשה מעשים מגונים במטפלת



בית המשפט התיר לפרסם את שמו של הנאשם, יגאל סמוחי, בן 55, תושבי אשקלון, המואשם בביצוע עבירות מין במטפלת הסיעודית של אמו

על פי עובדות כתב האישום, שהגישה עו"ד חן עסיס-לביא מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), במהלך תקופת ההעסקה, הטריד הנאשם מינית את המטפלת, שהינה עובדת זרה וכן ביצע בה מעשים מגונים במספר הזדמנויות. כעולה מכתב האישום, כאשר אושפזה אמו של הנאשם בבית החולים, והמתלוננת סעדה אותה בבית החולים, הסיע הנאשם את המתלוננת, ברכבו, מבית החולים לבית האם ובחזרה על מנת שתוכל לנוח. במהלך הנסיעות, ביצע הנאשם במתלוננת מעשים מגונים.  ביום 1.3.2019, עת חזרו הנאשם והמתלוננת מבית החולים, ביצע הנאשם במתלוננת מעשה מגונה בכוח, שלאחריו נסעה המתלוננת לקרובת משפחה ולא שבה לעבוד עבור האם.

כתב האישום מייחס לנאשם ריבוי עבירות של מעשים מגונים, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.  

כתב אישום

הנאשם מואשם בזאת כדלקמן :

חלק כללי:

1. ר.א. (להלן: "המתלוננת") היא אזרחית הפיליפינים והיא שוהה בישראל באשרת עבודה בענף הסיעוד.

2. בין התאריכים 22.1.2019 ועד ליום 1.3.2019 (להלן: "תקופת העסקה")עבדה המתלוננת כמטפלת סיעודית של הקשישה ס., אימו של הנאשם (להלן: "האם") ובמסגרת עבודתה התגוררה עם האם בביתה, ברחוב השבטים ..., באשקלון (להלן: "הבית").

3. במהלך תקופת ההעסקה נהג הנאשם להגיע מדי יום לבית ובמהלך שהותו שם ביצע במתלוננת מעשים מגונים לשם גירוי ביזוי וסיפוק מיני.

א. העובדות:

1. במהלך תקופת ההעסקה של המתלוננת, במספר הזדמנויות, ניסה הנאשם לבצע במתלוננת מעשים מגונים בכך שניסה לנשקה בפניה, אך המתלוננת מנעה זאת ממנו.

2. הנאשם גם ביצע במתלוננת מעשים מגונים במספר הזדמנויות בכך שנגע בחזה של המתלוננת מעל הבגדים, בכתפייה ובלחייה, חיבק אותה, צבט בלחייה, הכה אותה בישבנה, נגע באיבר מינו מעל הבגדים והציע לה את "הבולבול שלו", והכל לשם גירוי ביזוי וסיפוק מיני.

3. המתלוננת ביקשה מהנאשם שיחדול ממעשיו, לעיתים הייתה מתחמקת ממנו והולכת לחדר אחר, לעיתים הייתה קוראת לאם, אך הנאשם לא חדל והמשיך במעשיו המתוארים לעיל.

4. ביום 27.2.2019 אושפזה האם בבית החולים, והמתלוננת, במסגרת עבודתה סעדה את האם בבית החולים. כשבקשה המתלוננת לנוח, הסיע הנאשם את המתלוננת, ברכבו מבית החולים לבית האם ובחזרה.

5. במהלך הנסיעות אמר הנאשם למתלוננת שהוא אוהב אותה ורוצה אותה. המתלוננת סירבה.

6. באחת הנסיעות ליטף הנאשם את ירכה השמאלית של המתלוננת, שישבה לידו, והתקרב לאיבר מינה של המתלוננת. המתלוננת תפסה את ידו של הנאשם והזיזה אותה ממנה.

7. ביום 1.3.2019 בשעות הבוקר, חזרו הנאשם והמתלוננת לבית האם לאחר ששהו בבית החולים עם האם. בהגיעם סמוך לדלת הכניסה של הבית, עמד הנאשם מאחורי המתלוננת, ואז שלח את ידיו לעברה ונגע בחזה מעל הבגדים וזאת לשם גירוי, ביזוי וסיפוק מיני.

8. המתלוננת הדפה את הנאשם ממנה, והוא בתגובה תפס אותה בידיו, הכניסה לבית ונגע בפניה. המתלוננת הרחיקה את ידו מעליה, אמרה לו שזה אסור ונכנסה לחדר השינה שלה.

9. הנאשם נכנס לחדר השינה של המתלוננת אחריה ותפס את הסנטר שלה בידו. המתלוננת שוב הדפה את ידו של הנאשם. הנאשם אמר למתלוננת שהוא רוצה אותה, אחז בידיה ונגע בכתפיה. המתלוננת אמרה לנאשם שיחדל ממעשיו מכיוון שהיא מטפלת באימו והוא כמו אח.

10. לאחר מכן, המתלוננת אמרה לנאשם כי היא רוצה לישון, אך הנאשם בתגובה התקרב אליה, אחז בפניה, השכיב אותה בכוח על המיטה ועלה עליה. המתלוננת דחפה את הנאשם והצליחה להרחיקו ממנה, ולאחר בקשותיה שיחדל ממעשיו, יצא הנאשם מחדר השינה.

11. לאחר ביצוע המעשים, נסעה הנאשמת לקרובת משפחה ולא שבה לעבוד עבור האם.

12. הנאשם במעשיו הנ"ל, ביצע במתלוננת מעשים מגונים, לשם גירוי ביזוי וסיפוק מיני, שלא בהסכמתה, וחלקם נעשו תוך שימוש בכוח. הנאשם גם הטריד מינית את המתלוננת בכך שהציע לה הצעות חוזרות בעלות אופי מיני כשהמתלוננת הראתה לנאשם כי אינה מעוניינת בהצעותיו.

א. הוראות החיקוק:

1. מעשים מגונים – עבירות לפי סעיף 348(ג) לחוק העונשין, התשל"ז – 1977 (להלן: "החוק").

2. מעשה מגונה בכוח – עבירה לפי סעיף 348(ג1) לחוק.

3. הטרדה מינית – עבירה לפי סעיף 5(א) רישא בנסיבות סעיף 3(א)(3) לחוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח – 1998.

ג. עדי התביעה:

חן עסיס לביא, עו"ד

סגנית בכירה א לפרקליט מחוז הדרום - פלילי

אשקלון, 18 מרץ, 2019

י"א אדר ב, תשע"ט

הודעה לנאשם:

עפ"י סעיף 21 לחוק הסניגוריה הציבורית, תשנ"ו – 1995, הנך רשאי לבקש שימונה לך סניגור ציבורי אם מתקיים בך אחד התנאים לזכאות לייצוג המנויים בסעיף 18(א) לחוק.

הודעה לבית המשפט:

עפ"י סעיף 15א לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ"ב – 1982, המאשימה מודיעה בזאת כי קיימת אפשרות כי תבקש מבית המשפט הנכבד להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל אם יורשע.

פמ"ד: 1365/19

פל"א 99611/2019 - ת. אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה