״נכין תוכנית תקציבית לסיוע בשיפור תשתיות הניקוזים"



שר האוצר, משה כחלון בביקור באשקלון, אמר את הדברים לאחר שהוצגו בפניו הבעיות הקריטיות בנושא; כמו כן שיבח השר את התושבים בעיר והוסיף: "תל אביב חייבת לכם על עמידתכם האיתנה"

דוברות עירייה

"אתמול (שלישי) הגיעו לסיור ופגישה מקצועיים באשקלון, שר האוצר, משה כחלון ושרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא-ביטון. השניים הוזמנו על ידי ראש העיר, תומר גלאם, בעקבות האתגרים האחרונים עמם מתמודדת העיר בהם, ההצפות העדר המיגון בשכונות הוותיקות.

לביקור הצטרפו גם סגן שר האוצר, איציק כהן, ראש רשות מינהל מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון, מנהל אגף בכיר הנדסה ופיתוח במינהל, יורי גמרמן, מנהל מרחב, אסף רפלד, מ"מ ראש העיר, סופה ביילין, חברי המועצה, יעקב חוטובלי ושרה זכריה, מנכ"לית העירייה, אירית נתן, מנכ"ל החברה הכלכלית לאשקלון, יוסי דיין וגורמי מקצוע נוספים ממשרדי הממשלה, מעיריית אשקלון ומהחברה הכלכלית לאשקלון.

בראשית הדברים העלה ראש העיר את הבעיה הקריטית של הניקוזים ברחובות שונים בעיר, בהם הנמר, התפוז, שדרות רבין, הרב ניסים ונחל חממה. בהתאם לכך הנחה השר את צוות משרדו להכין תוכנית תקציבית, בהקדם האפשרי, במטרה לסייע בשיפור תשתיות הניקוזים.

בנוסף, כהמשך ישיר למאבק שראש העיר מוביל בנושא מיגון השכונות הוותיקות, הוא העלה הצעה לקיום הסכם גג להתחדשות עירונית כמענה למיגון של אותן שכונות על ידי עידוד יזמים באמצעות מתן קרקע משלימה. גם בנושא הזה אמורה לצאת בשורה בימים הקרובים.

ראש העיר, תומר גלאם: "השר משה כחלון היה החלוץ שעשה למען העיר אשקלון, כבר לפני שנתיים, הן מבחינת תקציבים להקמת המחלף והן בשיקום שכונות ותיקות ועוד. גם כעת, הוא נשאר נאמן לאשקלון ומסייע לנו באתגרים שעומדים לפתחנו. אחד מהם הוא נושא שיפור תשתיות הניקוזים שלא עמדו במערכת הגשמים האחרונה שפקדה את העיר. אנחנו אמורים לקבל מהם את התוכנית בהקדם ונעמוד אחר כך מקרוב. אני רוצה להודות גם לשרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא-ביטון ולסגן שר האוצר, איציק כהן, על הסיוע והתמיכה המתמשכים למען העיר אשקלון.

שר האוצר, משה כחלון: "אנחנו כאן לטפל בבעיות המידיות של אשקלון וגם באלו העתידיות. אשקלון הייתה ועודנה עיר אסטרטגית מבחינות רבות, במיוחד מהבחינה הביטחונית, ולצד זה אנחנו רואים עד כמה היא מבוקשת מבחינת רוכשים מכל רחבי הארץ שבוחרים לגור בה. יש לכם

ראש עיר מצוין שרואה רק את טובתכם לנגד עיניו ויש לכם הנהגה איכותית ומקצועית שמובילה את העיר נכון. אני רוצה לשבח את התושבים בעיר על עמידתם האיתנה והלא מובנת מאליה, תל אביב חייבת לכם. תושבי המרכז חייבים לכם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה