שרות חדש במכבי: אפליקציה לטיפול דחוף אצל רופא



חדש באשקלון: במקום לרוץ למיון – שירות רפואה דחופה במרפאה הקרובה לביתך

דוברות מכבי
  • באפליקציית מכבי מאתרים רופא לטיפול דחוף במקום להיטרטר לבית החולים ולהסתכן בזיהומים. מאות רופאים ברחבי הארץ נותנים מענה ואלפי בני אדם כבר נעזרו בשירות וחסכו זמן יקר במיון. במחוז הדרום פועלים למעלה מ-180 רופאים הלוקחים חלק בשירות החדש, מתוכם 22 רופאים באשקלון מהם יוכלו להנות מעתה תושבי העיר*

הכירו את מכבי RED – שירות חדש ומהפכני של מכבי שירותי בריאות שיאפשר לחברי מכבי לקבל טיפול קרוב לבית במקרה של פציעה או חבלה וימנע מהם את הצורך ללכת למיון.

מאות אלפי ישראלים מגיעים מדי שנה אל חדרי המיון עם חתכים הדורשים תפירה, גוף זר בעין ושברים וממתינים בדרך כלל זמן רב לקבלת טיפול, כאשר לפי נתוני משרד הבריאות זמן ההמתנה הממוצע בבתי החולים עומד על כ-4 שעות.

במהלך ראשון מסוגו בישראל, פרסה מכבי רשת של מאות רופאים ברחבי הארץ המעניקים טיפול במקרים דחופים אלו ובהמשך תתווסף גם רפואת נשים בהריון. לפי ההערכות, השירות צפוי להקל על עשרות אלפי מטופלים בשנה שיקבלו טיפול דחוף קרוב לבית במקום בבתי החולים.

במחוז הדרום ישנם 180 רופאי ר"ד שיעניקו מענה לכל תושבי האזור, מתוכם 22 רופאים במרחב אשקלון. כך יקבלו חברי מכבי בעיר אשקלון את המענה הרפואי אליו הם זקוקים, קרוב לביתם, במהירות וביעילות, ללא צורך בנסיעה והמתנה ארוכה בחדרי המיון עתירי הזיהומים.

כל רופא RED יטפל במקרים שבתחום המומחיות שלו: רפואת משפחה, ילדים, נשים, עיניים, רופאי אף אוזן גרון, אורתופדים ועוד. איתור הרופא המתאים והזמין יבוצע באפליקציה מבוססת מיקום שפותחה במיוחד בתוך אפליקציית מכבי. המטופל מגדיר מאיזו בעיה הוא סובל והאפליקציה מאתרת עבורו את הרופא המתאים והקרוב ביותר שיוכל לקבלו בין התורים.

*ד"ר ג'וני ארבלי מוביל מכבי RED במחוז דרום וסגן המנהל הרפואי של המחוז:*
"המטופלים מופתעים מאוד מהשירות הזה, שמאפשר להם מענה מידי ליד הבית במקום לנסוע לחדר מיון ולחכות שם שעות. המטופלים שהזמינו תור מראש וממתינים לתורם מקבלים את זה בהבנה, כי זה ניכר שמישהו הנזקק לתפירה או בעיה דחופה אחרת צריך עזרה מידית. הם גם מבינים שמחר ייתכן והם יהיו אלה שיזדקקו לשרות דחוף ויצפו לאותה סולידריות".

בפיילוט שביצעה מכבי בחודשים האחרונים התגלו נתונים מרשימים לפיהם מרבית הפניות למכבי REDקיבלו מענה רפואי תוך כשעה. כמו כן, 9 מכל 10 מטופלים שהגיעו לאחד מרופאי RED לא נזקקו לחדר מיון והשלימו את כלל הטיפול במרפאה.

והבשורה המשמעותית: מבדיקה של כ-10,000 מקרים שטופלו עד כה עולה כי כ80% מהמקרים היו בעלי הצדקה רפואית לטיפול במיון (על פי הקריטריונים שקבע משרד הבריאות). המשמעות: אלפי בני אדם נמנעו מהמתנה ארוכה ומייגעת בבתי החולים ומחשיפה לזיהומים רבים שנמצאים במיון.

במכבי מדגישים כי רופאי מכבי RED פועלים בשעות העבודה של המרפאות בין 08:00-18:00 בימי א׳-ה׳, ובימי שישי בין 08:00-12:00. לצד שירות זה מכבי מפעילה גם מוקדי רפואה דחופה הפזורים ברחבי הארץ כך שחברי מכבי מקבלים מענה למקרים דחופים לאורך רוב שעות היממה.

*קרדיט תמונות: מכבי שירותי בריאות*

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה