איך להתמודד עם בעיות של ויסות חושי?



לפני שנים המושג ויסות חושי כלל לא היה קיים וטבעי שילדים שסבלו מבעיות בהקשר הזה לא באמת קיבלו את הסיוע הדרוש להם. היום, לעומת זאת, זה לא המצב, שכן המושג ויסות חושי מוכר לכולנו. שמתם לב שהילדים שלכם מתקשרים? חוששים שאולי יש להם בעיה של ויסות רגשי וחושי?

אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא לבד. זו תופעה מאוד נפוצה בימינו, מה שאומר שיש גם לא מעט פתרונות למצבים כאלה. לפני הכול, כדאי לדעת גם שהרבה פעמים למרות החשד שמדובר על בעיה מהסוג הזה, בפועל יש לתינוק או לילד קושי אחר שהוא מתקשה להתגבר עליו. לכן, ברגע שבודקים את הדברים ומבינים מה הקושי, ניתן לעזור לילד הרבה יותר בקלות. שנית, גם במקרים שבהם כן מדובר על בעיות מהסוג הזה, הילדים שלכם לא לבד ויש היום מגוון רחב של עזרות וסיוע שניתן להציע להם, אז למה אתם מחכים?

לאיפה פונים כדי לאבחן בעיות של ויסות חושי?

כמו שקורה לגבי הרבה בעיות אחרות, גם כאשר מדברים על קשיים בתחום של ויסות רגשי וחושי מדברים למעשה על הצורך לאבחן את המצב. אין כל אפשרות לעזור לילד שסובל מקשיים כאלה אם אנחנו לא באמת יודעים על איזה קושי מדובר ועד כמה הוא חמור. לכן חשוב, לפני הכול, למצוא מרכז מקצועי שבו ניתן יהיה לעשות לילד אבחון, ובהחלט כדאי לבדוק את האפשרויות השונות לעומק. בעיות של ויסות חושי ניתן לאבחן היום בלא מעט מכונים שמיועדים לכך אך לא בכל מקום מחכה לילדים שלכם הכי טוב שאפשר. לכן יש לבדוק:

  • מה ההשכלה של מי שעושה את האבחון לילד?
  • האם מדובר על מכון שהורים אחרים יצאו מרוצים משירותיו?
  • האם ניתן לעשות לילד את האבחון במכון המדובר ממש בקרוב או שצריך יהיה להמתין זמן רב לתור פנוי?

שווה לקרוא כמה שיותר פרטים ומידע אודות המכון שאליו אתם פונים כי כך תוכלו להבטיח שאתם בוחרים נכונה ודואגים לילדים שלכם בצורה נכונה.

הורים, עליכם לתמוך בילדים!

זה לא משנה באיזו דרך תרצו לעזור לילדים שלכם להתמודד עם בעיות של ויסות רגשי וחושי, כי מה שבטוח זה שלא תוכלו לצפות שהילדים יעשו את התהליך הזה לבד. זה לא משנה אם מדובר על אימון המוח בדרכים שונות או על כל מיני תרגילים אחרים, שכן בכל מקרה הילדים זקוקים גם לעידוד שלכם, בתור ההורים. ככל שתפנימו זאת מוקדם יותר כך תוכלו לסייע לילדים בקלות רבה יותר, אז למה אתם מחכים? עליכם להירתם למאבק, לעזור לילדים ולגרום להם להאמין שהם יכולים לצלוח את הקושי, כי זו האמת! בנוסף, עם כל כך הרבה טכניקות מקצועיות שקיימות היום, מה פתאום שהילדים שלכם לא יוכלו להתמודד בצורה נפלאה?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה