איך מתנדבי איילים משנים את אשקלון?



יש לא מעט עמותות בישראל, כשבין כל העמותות הללו, כדאי להכיר את "עמותת איילים", שהרי מדובר בעמותה שאחת ממטרותיה היא ההתיישבות באזורים פריפריאליים כמו הגליל, הנגב ולוד. נוסף לכך, העמותה יוזמת ולוקחת חלק בפרויקטים ייחודיים במטרה לסייע לקהילה ככל הניתן, כשאחד הפרויקטים הללו התקיים באשקלון בקיץ שעבר.

Pixabay

פרויקט "שיקום שכונות" כשמו כן הוא, מטרתו לשקם את שכונות העיר, והוא מהווה שיתוף פעולה בין חברת עמיגור, לבין עיריית אשקלון. במסגרת הפרויקט, מתנדבי עמותת איילים הגיעו בשנה שעברה (2018) אל מבנים שבהם מתגוררים קשישים וניצולי שואה (דיור ציבורי) וסייעו לשפצם, ובכך תרמו לשיפור איכות חייהם של הדיירים.

אנחנו יודעים מה עשיתם בקיץ האחרון

בזמן שלא מעט נערים ונערות יצאו לחופשת הקיץ, בילו את הזמן בחופי אשקלון, העבירו את החופשה לצד החברים ונהנו מכל רגע, היו מי שבחרו להקדיש את זמנם לשיקום מבני דיור ציבורי. מתנדבי שנת השירות של איילים שיקמו ושיפצו את המבנים בהם גרים קשישים וניצולי שואה בעיר, כשבין השיפוצים הם דואגים לצבוע את הקירות של חדר המדרגות, לשתול צמחייה בגינות הקהילתיות, להתקין מערכות להשקיית הגינות, ולהעניק למבנים מראה מחודש וייחודי.

הפרויקט הנפלא הזה יצא לדרך בשיתוף חברת עמיגור ועיריית אשקלון, בהובלתם של מנכ"ל המשרד חגי רזניק ושר השיכון והבינוי יואב גלנט. פרויקט זה אינו הראשון מסוגו בארץ, והוא המשך ישיר של פרויקטים דומים שנערכו במוקדים שונים ברחבי הארץ, לרבות שדרות ואופקים.

פרויקטים למען הקהילה

אין זו הפעם הראשונה שעמותת איילים מוציאה לפועל פרויקטים למען הקהילה, שכן ניתן למנות כמה וכמה פעילויות נהדרות שהתקיימו בשנים האחרונות, למשל: הקמת התיאטרון בלוד. מבנה ישן שהפך לתיאטרון קהילתי בעזרתם של מתנדבי העמותה. עוד ניתן למנות את פרויקט שיפוץ הבתים במנחמיה, שיקום יער בארי, הקמת גינות קהילתיות בשדרות, שיקום שכונות במגדל העמק ועוד.

מלבד הפרויקטים הללו, שתורמים באופן ניכר לקהילה, עמותת איילים מקדמת את ההתיישבות בנגב, בגליל ובלוד, ולו באמצעות כפרי סטודנטים, שלא רק מעניקים פתרונות דיור לסטודנטים, אלא מעודדים מעורבות בפעילויות קהילתיות והתיישבות עתידית באזורים הללו. יתרה מזאת, הכפרים מאפשרים לסטודנטים לחיות בסביבה צעירה ודינאמית ולקחת חלק בשלל פעילויות מגבשות וייחודיות. כמו כן, העמותה יוצרת מגוון רחב של שיתופי פעולה לצד ארגונים גדולים וגופים ממשלתיים כמו הסוכנות היהודית, קרן מיראז', החטיבה להתיישבות, קרן היסוד, קרן סקט"א רש"י, מפעל הפיס ועוד. כל הפרויקטים הללו ושיתופי הפעולה מסייעים לקדם את הערכים של העמותה, ואת התוכנית האסטרטגית שלה, כשכמובן המטרה היא להגשים את החזון באופן המיטבי.

 

עמותת איילים תורמת רבות לקהילה בגליל, בנגב ובלוד, וניתן לראות זאת בלא מעט פרויקטים ייחודיים, לרבות פרויקט "שיקום שכונות" שנערך בעיר אשקלון, בו שיקמו המתנדבים מבני דיור ציבורי, ולמעשה תרמו לשיפור חייהם של ניצולי השואה והקשישים המתגוררים באזור.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה