איפה הכי מומלץ לקנות שטח לבית ב-2019?



מרבית משקיעי הנדל"ן, הם בעלי תקציב מוגבל. במידה ואתם מתעניינים בהשקעה כדאית עם תשואה נאה, מגרשים לבניה יכולים להתאים עבורכם. היתרון המשמעותי של השקעה בקרקע לבנייה, הינה האפשרות ליהנות מרכישה במחירים נוחים במיוחד. הון עצמי נמוך, יאפשר למשקיעים אשר נמצאים בתחילת דרכם לבצע השקעת נדל"ן כזו אשר בעלת סיכון לא קטן אבל הפוטנציאל ברווחים הינו גבוה בהשוואה לערוצי השקעה אחרים

PIXABAY

סוגיית המיקום הינה חשובה גם כאשר תרכשו קרקע יש לוודא, כי היא תהיה במיקום מרכזי, אטרקטיבי ונדרש היות ואם מדובר בקרקע שאינה מופשרת הסיכויים להפשרתה יהיו גבוהים יותר. על מנת לדעת כמה שיותר פרטים על הקרקע, יש לפנות אל עורך דין מקרקעין מומלץ, אשר יבדוק את תכנית המתאר האזורית והעירונית ויוכל לבדוק לכם בפרטי פרטים אם קרקע זו מומלצת להשקעה.

בררו היטב לגבי המיקום שבו אתם מתכוונים לרכוש קרקע לבנייה

כמובן שכל מי שמשקיע בקרקע לבניה, מעוניין לקצור תשואה יפה ולכן, יש לוודא לגבי המיקום. האמת היא שקשה למצוא קרקעות למכירה , היות וקיימות קרקעות שונות למכירה בכל מיני אזורים בארץ ולכן, עליכם להגדיר לעצמכם כמה פרמטרים כגון:

  • התקציב הקיים לרשותכם
  • צפי ההפשרה של הקרקע {על פי הזמן הצפוי}
  • בירור ברשות המקומית של האזור בו נמצאת הקרקע

 

ישנן קרקעות להשקעה ויש למנוע הפתעות לא נעימות בעתיד, כגון האם ישנה מסילת רכבת שאמורה להבנות במקום, הקרבה שלה לכביש סואן ועוד.

שווי הקרקע יעלה באופן משמעותי לאחר הבנייה

כל עורך דין מקרקעין מומלץ המומחה שנים בתחום, יאמר לכם, כי ההשקעה בקרקע לבנייה היא משתלמת,  היות והמחיר של רכישת הקרקע יהיה זניח, לאחר שתיבנו והמחיר יעלה באופן דרמטי. יש להתייעץ עם עוה"ד המכיר ואף יכול להציע לכם אזורים וקרקעות שהוא כבר יודע עליהן כהשקעה אטרקטיבית במיוחד, לאחר שכבר עברו אצלו בדיקה קפדנית.

 למרות שבדיקה זו אורכת זמן והכוונה היא למציאת קרקע מתאמה, מומלץ לא להתעכב יתר על המידה. יש הרואים בקרקע, אופציה להשקעה בלבד כאשר התשואה שלה הינה גבוהה במיוחד, על אחת כמה וכמה כאשר קיים מחסור במגורים בישראל וזו הזדמנות נהדרת להתחיל גם עם סכום השקעה נמוך.

 

למי מתאימה קרקע בתור אופציה נהדרת להשקעה?

משקיעים בעלי הון נמוך יחסית  או משקיעים אשר מעוניינים בתשואה גבוהה, משקיעים שיש להם סבלנות בהשקעה, היות וברכישת קרקע בסכום נמוך, יש להמתין להפשרת הקרקע. יש כמובן לחשב את המטרה, התשואה ולהבין מה הרווח הצפוי מהשקעה זו. יש לבדוק אם מדובר על קרקע בבעלות פרטית או כזו השייכת למנהל מקרקעי ישראל. קרקע שהיא פרטית למטרת בנייה, תהיה נגישה ופשוטה יותר לרכישה, אבל יש לבדוק אותה באמצעות עורך דין מקרקעין מומלץ, במטרה לאמת את איכות המוכר וזהותו אם קיימים על הקרקע עיקולים, חובות או כל הגבלות אחרות על הקרקע.

 

וודאו את אחוזי הבניה המותרים מתוך כל שטח המגרש והכוונה הא ליחס בין השטח הכולל לשטח שעליו ניתן יהיה לבנות בפועל. לדוגמא, אם רכשתם מגרש בגודל של 500 מ"ר, אחוזי הבנייה עליו,  יהיו 45% ואתם תוכלו לבנות בית בגודל של 225 מ"ר. יש לשים לב היות ולא תמיד, ניתן לבדוק את זכויות הבנייה המותרות, כי אם מומלץ לבדוק את זכויות הבנייה המותרות ולא אחת, משקיעים בקרקעות, נאלצו לשלם לא מעט כסף, בכדי שתהיה להם האפשרות לנצל את זכויות הבנייה במלואן.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה