אתרי אינטרנט הם כרטיסי הביקור המודרניים



כיום נהוג לומר כי עסק שלא גיבש לעצמו נוכחות עקבית ברשת, פשוט לא קיים. זו יכולה להישמע כמו אמרה קצת נוקשה ואולי אפילו כוללנית, אך המציאות בהחלט מראה שמרביתנו נוהגים לחפש את המידע אחר נותני השירותים השונים ברשת האינטרנט וכמעט באופן בלעדי

pixabay

אט אט אפילו עסקים קטנים, עושים את הצעד המתבקש ומבססים את הנוכחות שלהם באינטרנט עם נכסים דיגיטליים חשובים. אחד מן הנכסים הללו שעליו נרצה לתת את הדגש בכתבה הבאה הוא אתרים.

הפנים של העסק

לאתרי אינטרנט יש את הכוח להשפיע על התחושות של הגולשים. ניתן להקביל זאת לציור או תמונה. הסצנה המתוארת מקרינה אלינו תחושה מסוימת – זו יכולה להיות עצבות או שמחה, שעשוע או רוגז; כך באותה הדרך, עובדים גם אתרי אינטרנט.

אתרים צריכים להשרות על הגולשים שלהם את התחושה הנכונה. אם מדובר באתר של פירמת ראיית חשבון, אז הרי שהוא צריך להיראות נקי, רציני ואסתטי. אתר שכזה יקרין על הגולש תחושה של סדר וארגון, אחריות ומערכתיות.

מנגד, אם יהיה מדובר באתר המפרסם רשת של גני ילדים, אז הרי שהוא ייראה בצבעים עזים וצבעוניים דוגמת וורוד וצהוב ויהיה בעל עיצוב ילדותי, ועם זאת מעט מאופק. אתר שכזה יקרין על הגולשים באופן מידי את התחושה כי מדובר במקום סימפטי לילדים, גן שבו הם מוכנים להפקיד אותם למשך שעות היום.

ערוץ לקבלת פניות חדשות

הגולשים שלנו מחפשים אחר מידע בכל רגע נתון, והם עושים זאת כמעט באופן בלעדי עם מנועי החיפוש ובראשם גוגל. במקרים בהם האתר שלנו יימצא בעמוד הראשון, נוכל לגבש אט אט מערכת יחסים עקבית עם הגולשים שכבר יכירו את המותג שלנו, יתרשמו מן האתר וירצו לקבל מאתנו שירות.

האם זה פשוט להגיע אל העמוד הראשון? ובכן כאן כבר כדאי לגשת אל הנושא בעיניים פקוחות לרווחה – קידום אתרים בגוגל הוא תהליך שלוקח זמן ובמרבית המקרים, אתרים אינם מתקדמים לבדם. לשם כך חשוב לקחת מקדם אתרים בגוגל שיידע כיצד לבצע התאמות נוספות לאתר כך שיתאים בצורה האופטימלית ביותר למנועי החיפוש.

עם זאת, גולשים שכבר יכירו את העסק שלכם ויחפשו אתכם ישירות בגוגל, וודאי ימצאו את אתרכם הרשמי, וכך כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם ירשים אותם ויראה להם כי מדובר בעסק רציני.

האם בניית אתר היא עסק יקר?

לא ננסה לייפות את המציאות; בניית אתרים היא תהליך יקר שלרוב מתחיל מכ-3,500 ₪ ומעלה.

עם זאת, חשוב לדעת שקיימות מספר חלופות המאפשרות לעסקים קטנים, להקים לעצמם נוכחות ברשת האינטרנט ללא עזרתם של בוני או מקדמי אתרים.

הפתרון הראשון והקל ביותר הינו פתיחת דף עסקי בפייסבוק. דפים עסקיים נוטים להיכנס מהר לתוצאות החיפוש של גוגל, וכך אם גולש יחפש אחריכם לקבלת מידע נוסף, מנוע החיפוש יציג את הדף העסקי וייראה בו כאילו והוא האתר הרשמי של העסק.

הפתרון השני הוא הקמת אתר על גבי אחת מן הפלטפורמות החינמיות השונות הקיימות ברחבי הרשת. בין הפלטפורמות המפורסמות והידועות ביותר הינה וויקס המאפשרת לבנות אתרים בסיסיים בחבילות בייסיק שונות. ניתן לבצע חיפוש קצרצר ברשת ולמצוא מגוון חברות המעניקות אפשרויות חינמיות לבניית אתרים תוך הצבת מספר מגבלות מסוימות.

הפתרון השלישי הוא חיפוש אחר אתרי אינדקס חזקים ורלוונטיים. מצאו אתרים המאפשרים להירשם באופן חינמי או בכפוף לתשלום סמלי, ופתחו לעצמכם כרטיס עסקי שיכלול מידע אודותיכם ואודות השירות בצירוף שעות פעילות ופרטי התקשרות.

איך עושים אופטימיזציה לאתרים? קראו על כך במאמר הבא

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה