באילו נסיבות כדאי להשתמש בשירות של עורך דין ובאילו נסיבות אפשר להסתדר בלעדיו?



ספרי החוק והמשפט מלאים בהסברים מלומדים וחשובים. אך אין הם מגלים מתי ומדוע כדאי לפנות לעורך דין. חיי היום יום מלאים אירועים שכל אחד מהם מיוחד בנסיבותיו השונות. ישנם מצבים ואירועים שבהם ברור מאליו כי כדאי להשתמש בשירותיו של עורך דין. במצבים אחרים, התמונה איננה כה ברורה, אין זה מובן מאליו האם זה כדאי או פחות נחוץ. מה עושים כאשר מתמודדים עם רשלנות רפואית, איך נוהגים אל מול תאונת דרכים, בפיטורין או התפטרות? כדאי לדעת

PIXABAY

רשלנות, פנים רבות לה

כאשר אדם נקלע לנסיבות לא נעימות, כאשר גורם כלשהו נהג כלפיו ברשלנות או גרם לו לפגיעה בשל רשלנות, ייעוץ משפטי עשוי להיות חשוב. לפעמים ניתן להסתדר גם ללא עורך דין, בהתאם לאופי הפגיעה. דוגמא לנסיבות שבהן כדאי ללא ספק להתייעץ עם עורך דין: מצבי רשלנות רפואית. לדוגמא פציינט שנפגע בשל טיפול רפואי לקוי או מטופלת שלא הוסברו לה מכלול ההשלכות של טיפולי פוריות (הסכמה מדעת), לא יוכלו להגיש תביעה ללא עורך דין. המורכבות המשפטית, הצורך בעדות של מומחים רפואיים, הקושי להעריך את גובה הפיצוי שניתן לתבוע, כל אלה הופכים את הייצוג של עורך דין לדבר חשוב מאין כמוהו.  

אם נתאר מצב, לא של רשלנות רפואית אלא רשלנות של איש מקצוע שגרמה בעיקר אי נוחות, אפשר להסתדר ללא עורך דין. נסביר: אם חברת אחזקה ושיפוצים לא השתמשה בחומר ניקוי מתאים והרסה ספה של לקוח, יש להעמיק ולבדוק את יתר הנסיבות. אם חברת הניקיון מוכנה מרצונה הטוב להעניק פיצוי כלשהו, אפשרי להסתדר גם בלי עורך דין. מאידך, אם מדובר בחברת שיפוצים שבשל רשלנות גרמה להתמוטטות של מרפסת, כאן הנסיבות שונות לחלוטין. במקרה זה, בהחלט כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין. אם הנסיבות כוללות היזק גופני, היבט נזיקי, אין ספק כי עורך דין בתחום הנזיקין והרשלנות ייטיב לסייע בהגעה לפשרה או בייצוג משפטי. כלומר הנסיבות וגם מהות הפגיעה הינם בעלי משקל חשוב.

נסיבות תאונות דרכים ותאונות עבודה

פגיעה של פלוני או אלמונית יכולים להתקיים בנסיבות כדוגמת תאונת דרכים או תאונת עבודה. גם במקרה זה, חשוב לבחון היטב את הנסיבות. באם מדובר בתאונת עבודה, למשל, אם הפגיעה מינימלית והמעסיק מסייע לעובד ולא מכחיש כי התקיימה תאונת עבודה, ניתן להסתדר ללא עורך דין. היעדרות של כמה ימים מהעבודה בשל נקע ברגל, למשל, איננה מחייבת פניה לבית המשפט. מובן, שאם הנסיבות אחרות, אם מהות הפגיעה שונה, אם צפויה היעדרות ממושכת מן העבודה וישנה פגיעה בכושר ההשתכרות, אין ספק כי כדאי להשתמש בשירותיו של עורך דין.

לעניין תאונות דרכים, באם התאונה הינה ללא נפגעים, אם ניתן לטפל בנושא תוך פניה לחברת הביטוח, אין זה הכרחי לפנות לעורך דין. אך באם מדובר בתאונה עם נפגעים, אם חברת הביטוח מערימה קשיים, אין ספק שהנסיבות הללו אחרות. בנסיבות כאלה, כדאי להשתמש בשירותיו של עורך דין המתחחה בייצוג נפגעי תאונות.

נסיבות הפיטורין או ההתפטרות

עניין נוסף שבו קיימת התלבטות האם לפנות לעורך דין הינו סיום יחסי עובד מעביר. במקרה של פיטורין או התפטרות, ישנן נסיבות שבהן כדאי לפנות לעורך דין, אך לפעמים ניתן להסתדר בלעדיו. במידה ומדובר במקום עבודה שבו קיים ארגון עובדים מסודר, אשר דואג שהמפוטר יקבל את מלוא זכויותיו (לרבות שימוע), אפשר להסדר ללא עורך דין. כאשר הנסיבות מעלות חשש שהמעסיק יפגע בזכויות המפוטר או המתפטר, כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה