בחירת רכב מיני או סופר מיני



בימינו, כשכל כך הרבה אנשים נוהגים במכוניות חדשות (בשל אופציות הליסינג, המאפשרות קניית רכב חדש בתשלומים נוחים) ונהנים מהריח החדש הזה של רכב אפס ק"מ, כדאי להתעכב על מספר הבדלים בין רכבים בקטגוריה של סופר מיני, אל מול רכבי מיני.

pixabay

 

בשנים האחרונות, קניית רכב חדש היא כדאית ביותר, ושוק המכוניות מוצף בדגמים שונים ומגוונים של רכבי מיני ורכבי סופר מיני, אשר מאפשרים לנהג לשמר את חוויית הנהיגה, ליהנות מרכבים בעלי רמות גימור גבוהות למדיי, לשמור על תקציב קנייה יחסית נמוך ולקבל רכבים קטנים וחסכוניים, זריזים וכאלו אשר ניתן לאתר איתם חנייה ביתר קלות בתוך גבולות העיר.

 

מהם ההבדלים בין רכב מיני לסופר מיני

 

הקטגוריה של רכב מיני, מותאמות באופן פנטסטי עבור מי מאיתנו, אשר זקוקים להתנייד בתוך העיר בצורה זריזה וחסכונית בדלק (רכבים אלו חסכוניים מאוד, וצורכים ליטר דלק עבור ממוצע של 20-25 ק"מ נסיעה ולעיתים גם יותר). רכב מיני, הוא רכב אשר נפח מנועו קטן וניתן לאתר מכוניות כמו יונאי i10, שמציעות נפח מנוע של 1.0 ליטר עד ל-1.25 ליטר. המחירים, בעת קניית רכב חדש , כמו יונדאי i10 או ניסאן מיקרה, נעים בטווחים שבין 60,000 ₪ לבין 80,000.

 

במידה ואתם מחפשים להתפנק עם רכב אפס ק"מ בקטגוריה מיני ומוכנים גם להכין תקציב בהתאם, תוכלו להתחדש בדגמי המיני של מרצדס (כמו: סמארט, BRABUS ועוד), אך בכל מקרה, בעת קניית רכב חדש בקטגוריה של רכב מיני, הסכום המקסימאלי אשר תיתקלו בו בשוק, יהיה 200,000 ₪.

 

מישהו ביקש קצת יותר נוכחות על הכביש? קבלו את רכבי סופר מיני

 

הודות לקונצרנים של תעשיות הרכב, זכינו גם להכיר את רכבי סופר מיני.

קטגוריה זו, מותאמת רבות עבור נהגים שאוהבים, גם הם, מכוניות קטנות וזריזות, אך מבקשים ליהנות מביצועים טובים יותר, מרמות גימור גבוהות יותר וממנועים בעלי נפח גדול יותר, שמפיקים גם יותר כוחות סוס במהלך הנסיעה או אפילו במהלך תאוצה והפעלת הטורבו בין צומת מרומזרת אחת לאחרת.

 

אם אתם מחפשים לנהוג כשאתם רכובים על אלמנטים "אימתניים" יותר מאשר יונדאי i10 , אתם מוזמנים להכיר, למשל, רכב סופר מיני העונה לדרישות הללו אלפא רומיאו-מיטו. מדובר במכונית שמפיקה עד 170 כוחות סוס בגרסאות מנוע ה1400 סמ"ק (זהירות, הגרגור האיטלקי שאנו מכירים מימי האלפא-ספרינט ודגמי הספיידר, עדיין קיים ויש סכנת התמכרות חריפה ביותר!) ואם תחליטו על קניית רכב חדש וספורטיבי, תוכלו "להצטייד" בנסיכה האיטלקייה הזו תמורת 155,000 ₪ בערך.

 

אז יונדאי i10 או רכב שורף נתיבים כמו citroen ds3?

אם אתם עסוקים בלבטים לגבי רכישת רכב אפס ק"מ, ולא בטוחים אם קניית רכב חדש היא הדבר הנכון עבורכם, תוכלו תמיד לעשות חישוב של עלויות אחזקה של רכבים לעומת השכרתם במגרשים ובחברות ההשכרה.

 

בדרך כלל, אנשים אשר נוהגים יותר מפעמיים-שלוש במהלך השבוע, מוצאים את הנושא של השכרת רכב מיותר בשל הוצאות ההשכרה, שכמעט ומשתוות לאחזקה של רכב פרטי.

רכבי מיני, מצוינים עבור אנשים שמתגוררים בערים גדולות ופקוקות. רכבי המיני צורכים מעט דלק והם יכולים אף להכיל משפחה קטנה של עד 4 נפשות למשפחה.

 

רכבי סופר מיני, גם מצוינים בבחינה זו של חנייה מהירה ונוחה, אך גם מציעים גימור גבוה יותר מבחינת עיצוב, ביצועים שיגרמו לכם להתחיל להתעניין בנהיגת ראלי ובאופן כללי, נותנים תמורה רבה יותר (אך, כמובן, גם עולים יותר מאשר רכבי המיני). אתם מוזמנים לבחור את הקטגוריה המתאימה לכם מרכבים מקטגוריה סופר מיני ורכבי מיני הנפוצים כיום יותר בכבישי ישראל.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה