דבקים במטרה: דבק לכל משימה



הדבקים הם מחומרי הגמר החשובים ביותר בבנייה ושיפוץ כך שחשוב מאוד להכיר את הסוגים, השימושים, הפיתוחים, היתרונות והחסרונות. זרקור על הדבקים של בי ג'י בונד

תמונה: BG Bond.

מה יותר חשוב – הסטייל של האריחים או דווקא מה שנמצא מתחתם? שניהם אמנם חשובים אבל דווקא התשתיות שמתחת לחומרי הגמר הנראים לעין הם החשובים יותר בשיפוץ או בבנייה. הם מקשרים היטב את כל החומרים, ובזכות פיתוחים טכנולוגיים בתחום שמובילה חברת בי ג'י בונד, מדובר כיום בפסגת האיכות בכל הנוגע למוצרי בנייה, שיפוץ וגמר.

נבחרת מוצרי ההדבקה של חברת BG Bond כוללים דבקים למיני ריצוף, לחיפוי קירות ומשטחים, דבקים אקריליים, דבקים אפוקסיים ועוד שורה של פתרונות הדבקה מתקדמים ומובילים שיהדקו הכל יחד. בנוסף לאיכות החומרים, מדובר בדבקים ידידותיים לסביבה.

הנה כמה נקודות חשובות שיעזרו לכם לבחור את הדבק הנכון למשימה:

סוג האריח– אריחי גרניט פורצלן, אריחים סופגים מעל 10%, חרסינה, קרמיקה, שיש, אבן, פסיפס? ראשית הגדירו מה תרצו להדביק.

סוג הבסיס – חומר התשתית או המשטח חשובים בדיוק כמו הגדרת סוג האריח. בין המשטחים הפופולריים תמצאו טיח, בטון, גבס, בלוקים, ריצוף קיים וזו רק רשימה חלקית.

איפה– האם הדבק מיועד לשימוש פנימי או חיצוני? האם לחדרים רטובים (מקלחת, מטבח) או לחדר רגיל? מה הגובה של חיפוי שרוצים? ועוד שאלות הרלוונטיות למיקום ולסוג השימוש. סוד מקצועי - חוזק הדבק הוא פרמטר חשוב אך עם זאת יש פרמטרים נוספים.

גודל האריחים ומשקלם – כדאי לקחת בחשבון את המשקל של האריחים. האם תרצו להדביק אריחי פסיפס או דווקא אריחי ענק? האם האריחים דקיקים וקלילים או דווקא כבדים? לכל שימוש ומטרה – יש מענה מתאים. ובכל שאלה או ההתלבטות אנשי המקצוע של בי ג'י בונד ישמחו להכווין ולייעץ אישית:www.b-gtech.com .

בשוק קיימים סוגים שונים של דבקים בהם דבק אקרילי, דבק צמנטי, דבק סיליקון ודבק קרמיקה הם הנפוצים בבנייה, בשיפוץ ובעיצוב, כשלכל אחד מהם יש ייעודים ושימושים שונים.

כוכבי הנבחרת הדבקים של בי ג'י בונד

בנבחרת הדבקים האיכותיים של BG Bond אפשר למצוא את:

BG22 – דבק אבקתי המיועד להדבקת אריחי שיש, אבן, קרמיקה, פסיפס וחרסינה בשיטת ההדבקה בסירוק (10-3 מ"מ). BG22 מתאים לשימוש על גבי בטון, לוחות גבס, בלוקים מבטון ואיטונג מטויחים, טיח, לבני סיליקט ועוד.

BG2121- C2TES2 – דבק אבקתי גמיש המיועד להדבקת גרניט פורצלן, אריחי קרמיקה, פסיפס, חרסינה, שיש, ואבן בשיטת ההדבקה בסירוק (10-3 מ"מ). הדבק הזה מתאים ליישום בתשתיות בטון, טיח, לוחות גבס, הדבקה ריצוף על ריצוף קיים (להיט בתחום השיפוצים כיום) ועוד. יתרונות הוא בזכות היותו עמיד בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים והשימוש בו מתאים לפנים וחוץ.

BG40C2T - דבק אבקתי המתאים להדבקת אריחי גרניט פורצלן, קרמיקה, פסיפס, חרסינה, שיש ואבן בשיטת ההדבקה בסירוק (10-3 מ"מ). הדבק מתאים לתשתיות של בטון, טיח, בלוקים מבטון ואיטונג, משטחים מטויחים, הדבקה על גבי ריצוף קיים ועוד וגם הוא מתאים לשימוש פנים וחוץ.

BG63 - C2TES1- דבק אבקתי גמיש להדבקת אריחי גרניט פורצלן, קרמיקה, פסיפס, חרסינה, שיש ואבן. מיועד ליישום על גבי טיח, בלוקי בטון, בטון, בלוקי איטונג מטויחים והדבקה על ריצוף קיים. בזכות הגמישות הוא מתאים לשימוש בבריכות ובחדרי רחצה, בחוץ ובפנים.

30BG -C2TE - דבק המיועד להדבקת אריחי פסיפס, קרמיקה ואריחי גרניט פורצלן על גבי תשתית בטון, בלוק בטון מטויח, בלוק בטון תאי מטויח, טיח צמנטי. מיועד ליישום פנים וחוץ. מדובר בתערובת מוכנה לשימוש בתוספת מים בלבד.

BG10+C1TES1- - דבק גמיש מאוד המתאים להדבקת אריחים בעלי ספיגה של יותר מ-10%. זהו דבק צמנטי להדבקת אריחי גרניט פורצלן, קרמיקה, חיפוי קירות ופסיפס. מיועד לשימוש על בטון, טיח ובלוקים וגם על גבי רצפת בטון.

BG405 – דבק מיוחד עם פולימרים אקריליים ייחודיים המיועד להדבקות על פלטות גבס ובלוק גבס.

בי ג'י פורצלנית 477 - דבק טיט להדבקת ריצוף של גרניט פורצלן, קרמיקה, טראצו ושיש. מתאים ליישום במבני מגורים, מבני ציבור ותעשייה, משרדים וכדומה.

בנבחרת הדבקים של  BG Bondיש גם שני מוספים אקריליים לשיפור האיטום, החוזק והעמידות והם משמשים פריימרים.

חשוב לציין כי בחירה בדבק הלא מתאים עלול להוביל לכשלים ובעיות אסתטיות ובטיחותיות כמו התפוררות הדבק, היווצרות סדקים, תזוזה של אריחים או נפילתם, הופעת עובש ועוד. לכל שאלה או בירור – נשמח לעזור: www.b-gtech.com

  • מסמך זה אינו מהווה ייעוץ לכל שאלה יש לפנות למחלקה טכנית

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה