דשא סינטטי למרפסת



גינה על הגובה – איך להפוך את המרפסת לגינה ירוקה עם דשא סינטטי? איך מתקינים דשא סינטטי במרפסת? לאן מתנקזים המים? וכמה זה עולה לנו? הכל בכתבה הבאה.

דשא קבוע

הקיץ כבר כאן והדרך הטובה ליהנות ממנו היא להפוך את המרפסת שלנו למרכז החדש של הבית. אם בעבר גינות ירוקות היו נחלתם של בעלי וילות ובתים פרטיים אז כיום באמצעות התקנת דשא סינטטי ושילוב של אביזרי גינון נוספים - תוכלו להפוך את המרפסת שלכם לגינה ירוקה, 365 ימים בשנה.

איך בוחרים דשא סינטטי למרפסת?

הדרישה הגדולה למשטח ירוק, ללא צורך בטיפול והשקיה, הפך את הדשא הסינטטי למוצר המוביל בתחום הגינון בישראל.

הגידול בביקוש, הגדיל גם את ההיצע ובשנים האחרונות ניתן למצוא מגוון רחב של חברות ודגמי דשא סינטטי, ברמות מחיר וטיב משתנה.

הדבר החשוב ביותר כשניגשים לבחור דשא סינטטי, הוא להבין במפרטים של המוצרים השונים. לכל דשא סינטטי יש מפרט משלו, שיקבע את האיכות, המחיר והעמידות שלו לאורך שנים.

דשא סינטטי גבוה או נמוך?

גובה הסיב המומלץ לרב נע בין 25 מ"מ ל-45 מ"מ. דשא סינטטי נמוך מ-25 מ"מ יישחק לרב בקלות וסיבים גבוהים מ-45 מ"מ, ישכבו לאחר שימוש קצר.

אם אתם אוהבים דשא במראה מכוסח וגזום, אז בחרו בסיבים קצרים בגובה של 25 מ"מ עד 35 מ"מ. אם העדפה שלכם היא דשא במראה פראי, וחשוב לכם שהמגע שלו יהיה רך ונעים אז בחרו בדשא סינטטי בגובה 40-45 מ"מ.

צפיפות סיבים לפני הכל!

דשא סינטטי חייב להיות בעל צפיפות סיבים גבוהה על מנת שיוכל לשרוד דריכות מרובות ואת קרני השמש הישראלית. ככל שהדשא הסינטטי יהיה צפוף יותר אז היכולת שלו להישאר זקוף לאורך שנים יהיה גבוה יותר.

אם האזור בו אתם רוצים להתקין את הדשא הסינטטי מיועד למשחק ילדים, אירוח ושימוש ספורטיבי אז בחרו בדשא סינטטי צפוף וחזק. אם אתם מתכוונים להתקין את הדשא הסינטטי במרפסת צדדית שאין בה שימוש רב אז ניתן גם לבחור בדגמים בסיסיים יותר.

דשא סינטטי עם מספר גוונים או גוון אחד?

אם אתם אוהבים דשא סינטטי במראה טבעי אז בחרו בדגם המשלב בתוכו 4 גוונים. יצרני הדשא הסינטטי הרחיקו לכת וכיום ניתן למצוא גם דגמים המשלבים בתוכם מספר גוונים ירוקים, צהובים ואפילו חומים - המדמים זני דשא טבעיים.

אוהבים דשא במראה רענן? בחרו בדגמים ירוקים ללא שילוב גוונים ותוכלו להוכיח לשכן, למי יש גינה ירוקה יותר.

לא רק צבעים – בדקו גם אישורים ותקנים!

החברות המובילות בענף, מקפידות על ייצור מתקדם של דשא סינטטי על מנת להבטיח את עמידותו לאורך שנים.

כל דשא סינטטי המיוצר כיום, חייב להיות בעל מעכבי בעירה, לבטיחות מרבית במפגש עם אש. מגן UV להבטחת עמידות הסיבים מול השמש היוקדת ותקן אי רעילות המוכיח כי צבעי הדשא הסינטטי אינם מכילים מתכות כבדות.

התקנת דשא סינטטי במרפסת – עצמאית או מקצועית?

התקנת דשא סינטטי במרפסת, אינה משימה מסובכת וניתן לבצע אותה לבד עם הדרכה קצרה של אנשי מקצוע. בניגוד להתקנת דשא סינטטי בגינה, הדורשת תשתיות חצץ ויישור של השטח.

התקנת דשא סינטטי במרפסת, מתבצעת ישירות על הריצוף וכל החומרים הדרושים לכם הם: סכין חיתוך מקצועית, פסי הדבקה, דבק ומוטיבציה.

אם תפנו לחברות הגדולות, תגלו כי הן מספקות הדרכה ואת כל החומרים הדרושים להתקנה עצמית.

חושבים שהמשימה גדולה עליכם? פנו למתקין מקצועי ומנוסה. עליכם לוודא כי הוא משתמש באביזרי התקנה תקניים ושאכן יש לו ניסיון בתחום.

לאן מתנקזים המים?

תשתית דשא סינטטי איכותי, תהיה בעלת חורי חלחול אשר יאפשרו מעבר טוב של מים לפתחי הניקוז במרפסת.

לפני התקנת הדשא הסינטטי, וודאו כי פתחי הניקוז שלכם פתוחים וכי אין לכלוך, אדמה או עלים החוסמים את מעבר המים.

כמה זה עולה לנו?

מחירי דשא סינטטי מגוונים מאוד כיום ויכולים להשתנות מקצה לקצה בהתאם למפרט הדשא הסינטטי, טיב החומרים והיצרן.

דגמי דשא סינטטי זול ינועו לרב בין 20-40 ₪ למ"ר והם ישמשו אותנו לאזורים שהדריכה בהם מועטה ולתקופות קצרות. מחיר דשא סינטטי ממוצע ינועו בין 45-69 ₪ למ"ר ודגמי עלית מקצועיים ינועו לרב בין 80-120 ₪ למ"ר.

טיפ אחרון לסיום

ההמלצה שלנו היא לבחור את הדשא הסינטטי בתצוגה של החברה ולא להסתפק רק בתמונות באינטרנט. בחירת של דשא סינטטי צריכה להתבצע באופן שקול בהתאם לצרכים והתקציב שלכם.

לאחר שתדרכו על דשא סינטטי, תחושו את הסיבים ותראו אותו מותקן בתנאי שטח אמיתיים – יהיה לכם קל יותר לבצע החלטה נכונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה