הטיול הבא שלכם – לסיביו ברומניה



רומניה הופכת בשנים האחרונות ליעד תיירות יותר ויותר פופולרי עבור ישראלים רבים. השילוב של המחיר הנמוך יחד עם הנופים המדהימים והעיירות העתיקות יוצרת מוקד משיכה גדול עבור ישראלי רבים.

pixabay

רוב האנשים שנוסעים לרומניה נוחתים בעיר הבירה בוקרשט ואם הם מעוניינים בהמשך הטיול הם נוסעים לעיר בראשוב. זהו אמנם מסלול טוב מאוד ומומלץ אבל אנחנו מציעים להכיר את האפשרויות האחרות שיש בנסיעה לרומניה.

בעינינו המקום המומלץ ביותר לטיסה ברומניה היא העיר סיביו. העיר סיביו היא עיר מקסימה שיש בה הרבה מאוד מקומות מקסימים שניתן לראות בעיר עצמה והיא יכולה להיות יעד נהדר ליציאה לטיול באזור של טרנסילבניה כולה.

הסיבה העיקרית לטוס דווקא לבוקרשט היא העובדה שיש לבוקרשט יותר טיסות מאשר לכל עיר אחרת ברומניה ולכן הטיסה לשם מאפשרת יותר גמישות בימי הטיסה אבל הטיסה לבוקרשט בדרך כלל מעט יותר יקרה מאשר ערים אחרות ברומניה. יש כאלו שרוצים לעבור דרך בוקרשט כדי להרוויח גם חושה עירונית, ולכן הם רוצים לטוס לעיר הגדולה של רומניה, אבל צריך לקחת בחשבון שבוקרשט היא לא אחת מהערים האירופאיות היפות ביותר ולכן יש חשש שתתאכזבו.

העיר סיביו

שדה התעופה של סיביו הוא שדה תעופה מאוד קטן בגודלו ולכן בדרך כלל כשתגיעו בטיסה לעיר המטוס שלכם יהיה המטוס היחיד בשדה או שיהיה בשדה עוד מטוס אחד ולכן היציאה מהשדה היא פשוטה מאוד. חברת וויזאייר היא זו שעושה טיסות מתל אביב לסיביו.

סיביו היא עיר ימי ביניים טיפוסית ויפה מאוד שמורכבת משני חלקים – עיר עליונה ועיר תחתונה. בעיר העלינוה ניתן לראות מספר מקומות מאוד יפים שמרוכזים ברובם סביב הרחבה הגדולה והרחבה הקטנה של העיר. ברחבה הגדולה ניתן לראות את הכנסייה הרומית הקתולית המרשימה ארמון עתיק ואת בניין העירייה.

בין העיר העליונה לעיר התחתונה יש גשר שנקרא גשר השקרים. האגדות מספרות שלא ניתן לעבור על הגשר על ידי שקרנים, ושאנשים שאינם דוברי אמת ייזרקו מהגשר. קחו בחשבון שהליכה על הגשר הזה היא על אחריותכם הבלעדית.

העיר התחתונה כוללת רחובות רבים מקסימים שהם צרים מאוד ושההליכה בהם היא מאוד מיוחדת. להרבה מאוד מהבתים של העיר התחתונה יש מעין צורת עין בגג הרעפים. מה שנותן תחושה כאילו הבתים מביטים עליכם.

בסיסיו יש מספר מוזיאונים שכדאי לבקר בהם. אנחנו נמליץ בעיקר על המוזיאון הפתוח של סיביו שנקרא ASTRA. זהו מוזיאון פתוח מאוד גדול שניתן למצוא בו במון בתים מתקופות שונות של ההיסטוריה הרומנית לאור כל השנים ולהתרשם מצורת החיים בתקופות עברו.

בתוך העיר העתיקה כדאי להתרשם גם ממוזיאון ברקונטל שהוא אחד המוזאונים הישנים ביותר באירופה.

כפרים באזור של סיביו

הכפרים שנמצאים באזור של סיביו עדיין מנהלים אורח חיים מסורתי וזו הזדמנות מדהימה בנסיעה קצרה להצליח לראות איך נראו החיים באירופה לפני כמה מאות שנים. כשאתם נכנסים לכפרים האלו יש ממש תחושה של מנהרת זמן שאתה נכנס לתוכה. ניתן למצוא עדיין 18 כפרים כאלו בסביבה. הכפרים המוכרים ביותר הם רסניארי וסיביאל וניתן להגיע אליהם גם בעזרת תחבורה ציבורית.

סביב סיביו יש גם מספר כנסיות מבוצרות שהגנו על הדרכים בימי עברו כמו בקריסטיאן וסיסנאדי. השיטה הזו של שילוב של כנסיות ומבצרים יוצרות אפשרויות מאוד מענייניות של טיולים ומראות נופיים.

נסיעה לבראשוב.

האזור של בראשוב הוא האזור המטויל ביותר ברומניה על ידי ישראלים ובצדק. באזור הזה ניתן למצוא עיר מאוד יפה מימי הביניים וגם אטרקציות מסוגים אחרים. העיר העתיקה של בראשוב היא מאוד יפה ויש בתוכה את הכנסייה השחורה שהיא מאוד יפה ועוד בניינים עתיקים יפים. ניתן לראות בעיר העתיקה גם את בית הכנסת הישן של בראשוב שהוא בית כנסת מאוד מיוחד ויפה. בית הכנסת הזה פעיל גם היום וניצן לסייר בו. בבית הכנסת הזה יש ויטרז'ים מאוד יפים שמציינים את כל הערים המרכזיות של מדינת ישראל, והפרוכת של הבמה נתרמה על ידי עיריית ראשון לציון.

אם הגעתם עם ילדים לעיר בראשוב כדאי לכם ללכת גם לפארק החבלים המדהים שנמצא ליד בראשוב. פארק החבלים הזה מאפשר ללכת על חבלים בגובה העצים ויש בו אומגה ארוכה וגדולה שעוברת מעל הנהר היפה שנמצא שם. בפארק החבלים מכירים היטס ישראלים והם חלק לא קטן מהמבקרים בפארק עד כדי כך שהשילוט בפארק מופיע גם בעברית.

ליד העיר בראשוב יש עיירת נופש יפה שנקראת פאיונה בראשוב שהיא עיירת סקי יפה ומעניינת, שכדאי מאוד ללכת אליה בתקופה שבה יש שלג ולעלות בעזרת הרכבלים שנמצאים שם. כדאי מאוד ללכת לעיירה הזו גם בזמנים שבהם אין שלג כי המראה הנופי שיש בעיירה הוא מאוד יפה ומיוחד.

כביש טרנספגרשאן.

מקום נוסף שניתן לנסוע אליו מסיביו הוא לכביש טרנספגרשאן. הכביש הזה הוא כביש שעובר בראשי ההרים הגבוהים של רומניה וניתן לראות בכביש הזה נופים מדהימים שלא ניתן לראות אותם במקומות אחרים. הכביש הזה נבנה על ידי הרודן טאוצ'סקו והכביש עלה בחיי אדם רבים.

הכביש הוא כביש צר שלא כל כך לנהוג בו והנהיגה בו בדרך כלל לא עולה על 40 קמ"ש. הכביש סגור בחלקים רבים של השנה ולא ניתן לנסוע בהם אבל בתקופות שבהם הכביש פתוח הוא אחד המקומות היפים ביותר לנסוע בהם באירופה כולה.

יש חלקים של הכביש שפתוחים כל השנה וכשמגיעים מסיביו תוכלו ליהנות מנסיעה בתוך השלג עד למפלים הנהדרים של אגם בלאה. שם תוכלו לרדת בעזרת הרכבל וגם לראות את מלון הקרח היפה שיש במקום שהוא חוויה ייחודית בפני עצמה.

לסיכום, אנחנו ממליצים להחליף את בוקרשט בעיר סיביו כיעד החופשה הבאה שלכם ברומניה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה