הכסף שהולך לפח בגלל כפל ביטוחי



רובנו מבוטחים בפוליסות אלו ואחרות, בביטוח בריאות, תאונות אישיות, סיעודי וכך הלאה, בין אם דרך קופת החולים, דרך מקום העבודה ו/או באופן פרטי. סוכני הביטוח והתכנים השיווקיים המקיפים אותנו ממליצים לנו לרכוש עוד ועוד ביטוח, העיקר שנהיה מכוסים ברגע האמת - שהלוואי שלא יגיע

pixabay

ביטוח זה אכן אמצעי חשוב ולעיתים אף הכרחי כדי לשמור על עצמנו מכוסים, אבל מבוטחים רבים לעיתים מגלים שיש באמתחתם כפל ביטוחי, כלומר שהם רכשו מספר פוליסות המציעות את אותו כיסוי. בעוד שביטוח סיעודי, ביטוח חיים וביטוח תאונות אישיות לעיתים מאפשרים כפל ביטוחי וכפל פיצויים, מרבית הביטוחים אינם מאפשרים כפל פיצויים, וכך המבוטחים משלמים כפול - לשווא.

שיא של כפל ביטוחי בישראל

בשנת 2018 הודיעה רשות שוק ההון שקיימות כ-6.5 פוליסות ביטוח כפולות בישראל. המשמעות היא בזבוז של כ-3.5 מיליארד שקל בכל שנה! כדי לא להמשיך לזרוק כסף לפח, חשוב לבצע בדיקה על כל פוליסות הביטוח שברשותכם, וכן לבצע בדיקה דומה בכל פעם שאתם עומדים לפני רכישה של פוליסה חדשה. אם גיליתם שיש לכם כפל ביטוחי, או אם החלטתם לרכוש ביטוח חדש, חשוב מאוד לבצע ביטול פוליסה.

אנחנו יודעים שלעיתים ההליך הבירוקרטי של ביטול פוליסה יכול להוות כאב ראש לא קטן, ומי מאיתנו לא נאלץ לעבור דרך חתחתים כאשר ביקש לפנות למוקד שירות הלקוחות של חברת ביטוח כלשהי על מנת לבטל את פוליסת הביטוח שברשותו. לאחרונה הוקם אתר בשם "ביטול ביטוח" שמטרתו לחסוך לכם את הטרטור הזה ואת כאב הראש, ויבטל את הביטוח עבורכם.

איך הביטול מתבצע?

בואו נניח לדוגמה שאתם זקוקים לביטול פוליסת ביטוח בריאות במנורה. באתר של "ביטול ביטוח" תמצאו טופס שבו תצטרכו לבחור את סוג הביטוח - בריאות, את חברת הביטוח - מנורה, ולאחר מכן תזינו כמה פרטים אישיים ואת פרטי הפוליסה. בשלב האחרון תעלו צילום של תעודת הזהות שלכם ותחתמו על גבי המסך, וזהו, הטופס מוכן לשליחה. מייל אוטומטי יישלח לחברת מנורה עם כל הפרטים שהזנתם, ומרגע קבלת המייל חברת הביטוח מחויבת לבטל את הפוליסה בתוך 3 ימי עסקים. בלי אותיות קטנות, בלי עלויות, רק מזינים את הפרטים ומקבלים אישור עבור ביטול פוליסה לבחירתכם תוך ימים בודדים.

מניעת כפל ביטוחי

אל תחכו לפעם הבאה שבה תגלו בדיעבד ששילמתם כפול - לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח חדשה בצעו בדיקה באתר "הר הביטוח" שהקים משרד האוצר, גלו אילו ביטוחים רשומים על שמכם ומנעו מראש כפילויות. אל תזרקו כסף יקר לפח!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה