המדריך המלא לבית החכם



במידה ורכשתם נכס כמו בית או דירה ואתם מעוניינים מצד אחד לשפר את איכות החיים ומצד שני לחסוך בכסף בתשלום על אנרגיה, אין כמו התקנת תשתיות למערכת בית חכם. אפשר לשדרג ולבחון את הרכישה של מערכת בית חכם אלחוטי, אשר ניתן להתקין מערכת זו, על תשית חשמל קיימת. אין צורך בהכנת תשתית חשמל ייעודית לבית החכם, מה שגורם לכם בקלות לעבור לטכנולוגיה חכמה ויעילה זו והחשוב- חסכונית מאוד.

PIXABAY

למשל, בית חכם, יכול להתריע על תנועת האנשים הזרים המגיעים לביתנו או ילדים שחוזרים מביה"ס, התראה במקרה של דליפת גז, הצפת מים , עשן כתוצאה משריפה חלילה וכדומה. גם מבחינת  חיסכון באנרגיה של מכשירים זוללי חשמל כמו דוד החשמל שיש להדליק בחורף, ניתן פשוט להתקין מתג ייחודי, כאשר תוכלו בעצמכם לרכוש ופשוט לחבר אותו בקלות.

עבור כמה מאות שקלים גם הדוד הכי טיפש הופך לחכם..

החורף כבר הגיע ואנו תמיד חוששים ממקלחות קפואות היות והמם החמים אוזלים. הויכוחים עם בני המשפחה רק גוברים. באמצעות מחיר זניח של כמה מאות שקלים, ניתן היה לרכוש מתג חכם לדוד ולשלוט בו אפילו מהטלפון החכם שלכם או מהמחשב הנייד או הטאבלט. יש לוודא, כי המתג  מתאים לסוג קופסת החשמל שלכם בבית.  אמנם ניתן להתקין בעצמכם את המתג החכם, אך בכל זאת, מומלץ כי חשמלאי מוסמך יבצע עבורכם את ההתקנה שתהיה בטוחה יותר ואתם תהיו בראש שקט. גם עבור תכנון נכון של זמן, כאשר אתם בעבודה, תוכלו למשל להפעיל את הדוד כבר מהמחשב הנייד או מהטלפון החכם ולהגיע הביתה מבלי להמתין שעה למים חמים.

הנתונים מראים, כי יתאפשר חיסכון של 30% מעלויות החשמל, כאשר ניתן  יהיה לכבות ולהדליק מרחוק מכשירי חשמל רבים. היתרון הרב  בהתקנת מתג חכם לדוד ושאר המתגים החכמים לבית הוא שניתן להעביר אותו לבית או לדירה הבאה אשר אליה אתם עוברים. ישנם שמתכננים את הבית החכם באמצעות שתי שיטות, האחת היא- באמצעות מערכת חכמה אחת, אשר באמצעותה, ניתן לשלוט על רוב מכשירי החשמל הביתיים ומערכות האלקטרוניקה בבית וזאת באמצעות האינטרנט שגרם למהפכה די גדולה גם בנושא זה.

מתגים חכמים- כל בית הופך לחכם יותר

האפשרות השנייה היא להתקין בכל פעם מתג חכם או שניים, כך שלאט,לאט, ניתן יהיה להפוך את כל המערכת החשמלית בבית באמצעות מתגים חכמים. באמצעות רכישת מתגים חכמים, העלויות תהיינה זולות יותר מאשר הכנת תשתית מורכבת לבית החכם. המחירים של המתגים החכמים הם סבירים והחיסכון בהוצאות על אנרגיית החשמל, תהיינה זולות יותר, מה שיוכח כמשתלם מאוד בטווח הארוך. 

מתגים חכמים מאפשרים לכם לנהל לוחות זמנים ולשלוט על דוד החשמל שלכם מכל מקום שיש בו חיבור לרשת האינטרנט. יש לוודא, כי אכן הדלקתם את הדוד לזמן מספיק ואם היה יום עם שמש ואם בני הבית כבר הספיקו "לחגוג על המים החמים". היום, קיים מתג חכם לדוד שהוא חדיש יותר. המתג החכם החדיש יכול לבצע עבורכם עבודה מדויקת כאשר קיים בו צג, אשר באמצעותו ניתן לראות כמה מים נותרו בדוד והבקר יודע אם להפעיל את הדוד או שישנם מים שיספיקו עבורכם למקלחת חמה. באמצעות חיישן הממוקם בדוד, ניתן יהיה לדעת את כל הפרטים החשובים הללו.  מומלץ לברר לגבי יצרניות המתגים החכמים, כך שתוכלו לבחור מתגים חכמים למכשירי החשמל השונים בבית אך בכל זאת, מומלץ תמיד, להתחיל ברכישת המתגים החכמים במכשירים זוללי חשמל כגון דוד, מזגן, תריסים חשמליים ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה