המדריך המלא לגיזום עצים מקצועי.



אנו עדים למגמת עליה בכל הנוגע לשמירת איכות הסביבה. הרשתות החברתיות ומאגרי המידע הבלתי נדלים באינטרנט מאפשרים לנו גישה לאינפורמציה איכותית וכתוצאה מכך מודעות סביבתית

צילום : pixabay

הצמחייה והעצים הינם חשובים לשיפור האסתטיקה של המרחב הקהילתי והרחובות עצמם, ומרבית בעלי הבתים אשר שתלו בחצר שלהם עצים מבינים את החשיבות הרבה שלהם. בעוד שאנו שומרים על הסביבה ומוודאים שמחזותינו ירוקים, עלינו לשים לב לצד הבטיחותי שדורש גיזום עצים וצמחים שעלולים להוות סכנה עלינו ועל שכנינו.

שמירה על הבטיחות של כולנו

גיזום עצים משפר את הנוף מבחינת אסתטיות וגורם לעץ לגדול בצורה מפוארת, אך חשוב מכך כאשר עץ או ענף גדול נופל על כבל חשמל הוא גודע את מקור האספקה לבתים ומשבש את תנועת החשמל באזור וסיטואציה כזאת מציבה אנשים רבים בסכנת פגיעה ועד כדי מוות אם מדובר על התחשמלות ישירה. בנוסף, בגלל שמתח החשמל גבוה במיוחד והעץ מוליך חשמל ישנה סכנה שילדים אשר מטפסים על עצים הקרובים יתחשמלו או שהענף יידלק ויעלה באש.

טכניקות לגיזום עצים

  1. בדיקה ויזואלית – הסתכלו על העץ ברצונכם לגזום והחלו את עבודתכם מהצמרת ומטה.
  2. גיזום יתר – וודאו שאינכם גוזמים את העץ יותר מידי כשם פגיעה כזאת עלולה לגרום לחוסר צמיחה. כלל ברזל שיכול לעזור הינו שמירה על ⅓גודל הענף.
  3. כלים חדים – בעוד שרובנו חושבים על גיזום עצים אנו ישר מדמיינים הנעה של מסור חשמלי אך בעצם גישה זאת אינה נכונה. עדיף לגזום באופן מדויק וממוקד ולשמור על כלי העבודה שנועדו לגיזום העץ חדים ויעילים, וזכרו שלהב בעל שיניים הינו אפקטיבי ביותר לגיזום ראוי.

מתי רצוי לגזום עצים במהלך השנה?

כמו לרוב הצמחים גם בעולם העצים עונת החורף הינה התקופה האידיאלית לגיזום וזאת מפני שהעץ נמצא במצב יציב אך עם זאת הוא לפני עונת הגדילה. גיזום נכון במהלך החורף יגרום לעץ לגדול במלואו לקראת האביב. גיזום הצמרת מאפשר כניסה של קרני השמש אל שאר העלים והענפים ובכך יתאפשר לעץ לשגשג. עם זאת, אם אתם מבחינים בענפים רקובים באפשרותכם להסיר אותם לכל אורך השנה.

גיזום נכון יכול להועיל גם לעצים עצמם וגם לבני האדם. ניתן להשיג הפחתה במקרי הפגיעה של הולכי הרגל והמכוניות על ידי נפילת ענפים, נוף יפה ומעניין וסביבה בטוחה יותר.

אז מה חשוב לזכור?

אם ברשותכם עץ אשר אתם חוששים שצמיחתו עלולה לסכן אתכם ואת הולכים הרגל בצמוד לביתכם, תוכלו להזמין עקירת עצים מקצועית או שתגזמו את הענפים המפריעים אך שימו לב שאינכם פוגעים בעץ יתר על המידה. אם מדובר על עץ בעל ממדים גדולים ושיקול הדעת מאותת שטיפוס ללא ציוד בטיחותי ובסמוך לכבלי חשמל עלול להוות סיכון עדיף שתיצרו קשר עם גורם מקצועי ומוסמך ובכך תימנעו ממצבים מסכני חיים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה