הקשר בין אושר פנימי ומדיטציה



מהו אושר פנימי, ואיך בעזרת מדיטציה ניתן להגיע אליו?

PIXABAY

נסו לרגע לעצום את עיניכם ולהיזכר ברגע מאושר בחייכם, נסו להיזכר מה חוויתם באותו הרגע, מה הרגשתם. יש מי שיאמר כי ביום חתונתו היה המאושר באדם, האמנם? אם ננסה בכנות להיזכר באותו יום רווי מתח, התרגשות, חשש מן העתיד הזוגי ואולי אפילו צער על אובדן חיי הרווקות נשאב אל תוך מערבולת תחושתית שתעלה את השאלה- האם באמת זהו האושר? אחרים ישיבו כי בצעירותם- גיל העשרה שם היו ללא ספק מאושרים ונטולי דאגות האם נכון הדבר? תקופת גיל ההתבגרות מלאה תהפוכות, מצוקות של זיהוי עצמי, מתחים חברתיים, לחץ לימודי, האם בתקופה זו טמון האושר?

על מנת שנוכל להבין אם ניתן להשיגו וכיצד, כדאי שתחילה נבין מהו בכלל אושר.

כאשר שואלים מהו אושר או האם קיים אצלי אושר פנימי, אחת התגובות הראשונות שתעלה היא התלבטות. האם מדובר על אושר פשוט (שמחה) או אושר פנימי, שכל אחד מאתנו שואף אליו, כאשר ברור לכולם שאושר הוא חמקמק ומעט קשה להגדרה. המילה אושר נשמעת "גדולה" ובלתי מושגת ולא ברור כמה פעמים אדם זוכה להיות ממש מאושר בחייו. לפי ההגדרות המקובלות אושר הוא תחושת שמחה והתעלות הנובעת מהגשמת רצונות והגעה למצב ששואפים אליו. זהו רגש המבטא את מצבו הנפשי של האדם שמקורו בהנאה ובסיפוק ומתבטא בהרגשה טובה, תחושה של בריאות פיזית ונפשית, הרגשת ביטחון, שביעות רצון ושלוות נפש.

אם כך מה גורם לנו להיות מאושרים הרי לכל אחד מאתנו רצונות ושאיפות שונות שיגרמו לו להיות מאושר? האם המפתח לאושר טמון ביוקרה, מעמד וכסף? האם האושר שלי תלוי בהעלאת השכר אותה אני דורש? האם מאז שהגשמתי את חלומי ורכשתי דירה הפכתי מאושר או שמא עול המשכנתא מעיק, ומעיב כעת על אושרי… יתכן ומאז שנישאתי גיליתי שהזוגיות אינה אותה חלום "ורוד" כפי שחשבתי בימי רווקותי- רשימת הדוגמאות יכולה להימשך עוד ועוד כי הרי האושר אינו תלוי בגורם חיצוני כזה או אחר (כסף, מעמד, זוגיות, אהבה, מקצוע וכו').

האושר הוא חוויה שנתפסת ע"י ההכרה, הוא אינו תלוי בגורם חיצוני. על מנת להגיע אל האושר עלינו לאמן את התודעה והמחשבה ולהתחבר להוויה מאושרת.

כיצד ניתן לעשות זאת?

הנוסחה פשוטה מאד- ככל שתהיו פתוחים בחשיבה ובדמיון שלכם, כך תהיו מאושרים יותר. כך תזרמו בקלות עם השינויים בחיים, כי החיים כל הזמן בתהליך של שינוי. מה שלמדנו בעבר, לא תמיד רלוונטי לעתיד. נכון זה קצת מבאס ואפילו לא נוח. אבל אלו הם החיים, וזו המציאות. אנו כבר כאן… אז לפחות נדמיין חיים טובים יותר.  כאשר אנו פותחים את החשיבה שלנו לדברים נוספים, אנו מתרחבים ולמעשה מרגישים תחושה של אושר פנימי.

מהי מדיטציה, ומתי היא מתבקשת?

המדיטציה מתבקשת כאשר אנו מחליטים שמספיק לנו לסבול, כשאנו מחפשים אחר השקט הפנימי, השלווה והדממה. אז מתעורר הצורך למצוא עוגן חדש במציאות: מקום שאינו  מתערער ממחשבות נודדות ומפריעות, מרגשות עזים ללא שליטה, מתחושות של כעס, רוגז, תסכול ואשמה. מדיטציה היא השער לחופש. היא מציעה מה שלא מציע שום דבר אחר- ידיעה עצמית מוחלטת, שחרור מסבל, ריפוי הגוף ומעל הכל, שלום פנימי ואושר לדוגמא מדיטציית מיינדפלונס.

האם מדיטציה יכולה להיות כלי לגילוי האושר הפנימי?

מדיטציה היא אחד הכלים החשובים לגילוי מקור השקט והשלווה ומכאן מקור לאושר הפנימי אצל האדם. אושר פנימי, אמתי אינו מופיע- הוא נמצא כאן, תמיד, ברגע זה, מוסתר מתחת לעומס מחשבתי. כאשר המיינד נרגע ומפסיק לדאוג מהעתיד, או להיאחז בעבר נפתח שער לרגע הזה. לנוכחות שקיימת כאן כל הזמן. מרחב של שלווה. מדיטציה מאפשרת בדיוק את זה, מתוך הדממה והשקט ניתן להתבונן באמת ולמצוא את האושר הפנימי. ואין תחושת אושר, נעימה ושלמה יותר מזו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה