הרשמה למבחן פסיכומטרי לא חייבת להיות מלחיצה כמו שנדמה לכם



כשמגיע הרגע להירשם למבחן הפסיכומטרי ולקורס שמגיע לפניו, נראה שהוא מלווה לרוב בלחצים מיותרים והמון אי וודאות. זאת למרות שכל אדם שמחליט ללמוד תואר, יודע שפסיכומטרי הוא שלב שכנראה יהיה חייב לעבור. אנחנו מפצירים בכם שלא להכנס ללחץ; אמנם מדובר בתקופה מאוד אינטנסיבית, אבל עם עבודה קשה, התמדה וגישה נכונה – הכל אפשרי!

יחצ

הרשמה למבחן פסיכומטרי תיעשה לרוב דרך בית הספר בו החלטתם לעבור את הקורס (ואם אתם עדיין מתלבטים בין למידה עצמאית או למידה בקורס מסודר, אנחנו ממליצים להירשם במהירות לקורס הקרוב. בעיקר אם זו הפעם הראשונה שאתם ניגשים לפסיכומטרי). ההרשמה תתבצע בדרך כלל מספר שבועות לפני הבחינה עצמה, כשאתם כבר נמצאים בשלבים המאוחרים של הקורס והסבלנות שלכם לחומר הנלמד כבר נעלמה מזמן.

מה שמחליף את הסבלנות שלכם לחומר הנלמד, הוא כנראה הלחץ לקראת הבחינה. כדי לעזור לכם להתמודד איתו, אספנו עבורכם מספר טיפים יעילים במיוחד להורדת לחץ בתקופת הלמידה למבחן, לפני המבחן ובזמן המבחן עצמו.

הרשמה למבחן פסיכומטרי – טיפים להורדת לחץ

  • הרשמה למבחן פסיכומטרי חייבת לכלול מתן של כל פרטי המידע החשובים לכם כדי שתדעו בדיוק לקראת מה אתם הולכים הן מבחינת תקופת הלמידה והן מבחינת המבחן עצמו. ידע הוא כוח, וכשאתם יודעים מה מצפה לכם תוכלו להתכונן לכך בהתאם, והלחץ יירד מכם באופן אוטומטי.
  • טרם ההרשמה למבחן הפסיכומטרי מומלץ מאוד להיוועץ עם חברים ולשמוע איך עברה עליהם התקופה. אתם תופתעו לגלות שרבים מהם, במבט לאחור, יגידו לכם שהשד לא כל כך נורא כמו שנדמה לכם.
  • נסו למנוע סיטואציות שאתם יודעים שילחיצו אתכם. השתדלו לעשות דברים שישאירו אתכם רגועים ונינוחים עד כמה שאפשר לפני הבחינה עצמה.
  • השתדלו להגיע מספיק זמן לפני תחילת הבחינה כדי לסגור את כל הפינות ולהתיישב במקומכם עם ראש צלול ונקי, מוכן לחלוטין להתמודד עם המבחן
  • תביאו אתכם את כל הציוד שנדרש לכם. אם אפשר, יש להכין את התיק עם כל הדברים המיועדים לבחינה, יום לפני. אתם יודעים, כדי למנוע לחצים מיותרים בבוקר.

דרך בית הספר הטוב ביותר שתמצאו

עוד לפני שאתם ניגשים לבצע הרשמה למבחן פסיכומטרי עליכם להירשם למוסד בו יכינו אתכם לבחינה עצמה. בדקו היטב את האפשרויות שלפניכם ואל תחששו להעמיק בכל הלבטים והפרמטרים שתשימו לעצמכם לבחירה במוסד הלימודים; המרחק הגיאוגרפי שלו מכם, אחוז ההצלחות, מספר התלמידים בכיתה, ועוד.

מומלץ מאוד גם להגיע בעצמכם לפגישת ייעוץ ולראות בעיניכם את הכיתות, המורים, האווירה, ואולי אפילו לתפוס תלמיד או שניים לסמול טוק כדי לבחון את הדיעות של התלמידים על המקום. ולמה לכם להשקיע כל כך? מכיוון שביננו, פסיכומטרי עדיף לסיים בפעם אחת, וכדי לעשות זאת, יש להשקיע את מרב המאמצים והמשאבים. בהצלחה!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה