השקעות נדלן משתלמות בגרמניה – בלי לצאת מהארץ



המקום הטבעי להשקעות הוא שוק ההון, אולם בשנים האחרונות ישנו אפיק מתגמל הרבה יותר: נדלן. השקעה בדירות ובנכסים אחרים מניבה תשואות גבוהות יותר בהשוואה לשוק ההון, ועל כן אין פלא שעוד ועוד ישראלים מחפשים הזדמנויות קורצות בתחום הנדלן. המפתח העיקרי להשקעה שתתגלה כמשתלמת באמת הוא לוקיישן, כלומר המיקום של הנכס שבו משקיעים, ומבחינה זו ישנה מגמה מעניינת מאוד של חיפוש השקעות נדלן בגרמניה

צילום : pixabay

למה גרמניה הפכה יעד פופולרי למשקיעים בנדלן מכל העולם?

סיבה אחת לאטרקטיביות הרבה של שוק הנדלן הגרמני היא היציבות הכלכלית והפוליטית של המדינה שהפכה למעצמה מובילה בעולם מאז פירוק החומה והאיחוד בין מזרח למעבר. סיבה שנייה היא הצמיחה המרשימה של המשק הגרמני, כך שבאופן טבעי כדאי להשקיע בה.

עוד סיבה היא תנאי המימון הנוחים לרכישת נדלן בגרמניה, כולל למי שאינו אזרח המדינה ואפילו לא בעל דרכון של האיחוד האירופי. בפרט קל לקבל מימון משמעותי, עד 90% מערך הנכס שנרכש, לחברות בע"מ.

הסיבה השלישית לכדאיות ההשקעות בנדלן בגרמניה היא שוק השכירות המשוכלל להפליא במדינה. רוב הגרמנים מעדיפים את האופציה של מגורים בשכירות על-פני רכישת דירה, ובהתאם ישנה רגולציה מקיפה בתחום. שלל התקנות המפורטות והאכיפה היסודית מסייעות לשוכרים להגן על זכויותיהם וליהנות מבתים ברמה גבוהה ומתוחזקים היטב – וגם עבור בעלי הנכסים מדובר בברכה: בזכות הרגולציה חוזי השכירות הינם לטווח ארוך והשוכרים הם ברמה גבוהה מאוד.

עבור ישראלים שמחפשים השקעות נדלן משתלמות ישנה סיבה נוספת: השחיקה המשמעותית של התשואות של השקעות בנדלן בארץ. גם מדיניות הממשלה שמנסה להיאבק במשקיעים במקום לטפל בכשלים האמיתיים של שוק הנדלן בישראל תורמת להגברת אי הוודאות – ולכדאיות של השקעות בגרמניה.

יתרונות הגלובליזציה מבחינת השקעות נדלן

בעידן הגלובליזציה השקעות נדלן אינן מוגבלות לסביבה הקרובה שלנו או למדינה שבה אנחנו חיים. כיום ניתן - יחסית בקלות ומבלי להידרש להשקעת משאבים רבים – לאתר נכסים מניבים כמעט בכל מקום ברחבי הגלובוס ובוודאי שבגרמניה, אחת המדינות המתקדמות בעולם.

על-מנת להתמצא טוב יותר בנבכי שוק הנדלן הגרמני תוכלו להיעזר באתרים דוגמת immobiliscout24 או wohnungsboerse. אתרים אלה מספקים תמונת מצב עדכנית ומפורטת שממנה ניתן לקבל אינדיקציה טובה מאוד לגבי ערך נכסים שונים ברחבי גרמניה וגם לגבי התשואה הצפויה – בלי שתצטרכו לטוס לגרמניה ובעצם אפילו בלי לצאת מהבית בכלל.

איך מתבצעת התחזוקה השוטפת של הנכס בגרמניה?

האופציה הפופולרית ביותר של השקעות נדלן היא כמובן לרכוש נכס, לרוב דירה, ואז להשכירה וכך ליהנות גם מתזרים מזומנים חודשי קבוע בדמות דמי השכירות וגם מעליית ערכו של הנכס. במקרים אלה נדרשת כמובן השקעה מסוימת בתחזוקת הנכס – מציאת שוכרים, טיפול בפן המשפטי, תיקונים שונים כשיש צורך וכו'. כשבוחרים באופציה של השקעות בגרמניה כל הפעולות הנ"ל מופקדות בידי חברת ניהול – אופציה מקובלת מאוד במדינה זו – כך שאין צורך בכלל להגיע לגרמניה כדי ליהנות מנכס מניב.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה