התקנת פסי האטה הם חובה במסגרת פרויקט ההתחדשות העירונית של אשקלון



עד סוף שנת 2020 צפוי להסתיים פרויקט ההתחדשות העירונית באשקלון והיא צפויה להפוך לעיר השישית בגודלה בישראל. המשמעות של עוד 11,000 יחידות דיור וכ-50,000 תושבים נוספים בעיר היא כמובן עצומה. לכמות כזו של אנשים יש להיערך ולהסדיר את כל תשתיות העיר בהתאם.

ארבל שטראוס

אחד הנושאים החשובים ביותר במערך שכזה אם לא החשוב מכולם הוא תחום התחבורה והתעבורה, אשר לו השלכות רבות. הרשויות אמורות להסדיר את מערך התחבורה העוטף של אשקלון, להרחיב את כבישי הגישה לעיר ולהוסיף תחנות רכבת. עם זאת, יש לתת את הדעת גם לתחבורה בתוך השכונות. רוב דיירי השכונות החדשות באשקלון, הקיימות והעתידיות הם בעלי שני רכבים, נתון זה מחייב הסדרה של מספיק מקומות חניה לכל הרכבים כמו גם דאגה לנסיעה בטוחה וזהירה במהירות המותרת ועל פי תנאי הדרך, בדרכים עמוסות הילדים והולכי הרגל. אחד האמצעים המוצלחים ביותר להפחתת מהירות הוא התקנת פסי האטה בכבישי השכונה.

וועד השכונה דורש פסי האטה

מרבית השכונות באשקלון, וודאי החדשות שבהן, כוללות גם בתי ספר, פארקים ושטחי מסחר. כל הורה רוצה להיות בטוח שכאשר הילד שלו יוצא מהבית לחבר, לחוג, לפארק או לבית הספר הוא יעשה זאת בדרך הבטוחה ביותר. כיצד אפשר לדאוג לילדים שבדרך? קודם כל ללמד אותם איך לשמור על הזהירות בדרכים.
חשוב מאד לתרגל עם הילד את הדרך הבטוחה ביותר. לתכנן מסלול שכולל את המינימום האפשרי לחציית כבישים. במידה וחייבים לחצות כביש לעשות זאת בזהירות, להסתכל ימינה ושמאלה, לוודא שאף רכב לא מגיע ורק אז לחצות. תמיד להעדיף חציה בצומת מרומזרת עם מעביר חציה, ולחצות רק כאשר הרמזור ירוק. יש ללכת רק בצדה הפנימי של המדרכה ובשום אופן לא להתפרץ לכביש.

אך גם אם נכין ונתרגל כמיטב יכולתנו עם הילדים את חוקי הדרך, עדיין ישנם נהגים פראים שעלולים לסכן אותם. לכן, מלבד חקיקת חוקים ואכיפתם, יש צורך פיזי שיחייב את הנהגים בנסיעה איטית בתוך השכונות ולשם כך יש להתקין פסי האטה.

איך פסי האטה מאטים את מהירות הרכב?

פס האטה הוא גבעה מוגבהת מעט מקו הכביש ויכול להיות עשוי מפלסטיק, גומי, אספלט או אבן משתלבת. הפסים המוגבהים מאטים את נסיעת הרכב על ידי הרעדתו בעת המעבר עליהם. ככל שמהירות הרכב תהיה גבוהה יותר עוצמת ההרעדה תעלה. על מנת להפחית את עוצמת ההרעדה נהגי הרכב מאטים את נסיעתם עוד טרם עברו את פס ההאטה.
על מנת לייצר מיתון תנועה בקטע דרך מסוים, מומלץ להתקין רצף של פסי האטה וכך תשמר הנסיעה האיטית לאורך כל הדרך. התקנה של פס בודד תביא למיתון נקודתי בלבד ותפחית את יעילותו.
יש הטוענים כי התקנת פסי האטה בקטע דרך מסוים מביאה להפחתת כמות הרכבים העוברים בה. מי שאינו תושב השכונה יחפש דרך אחת, מהירה יותר לנסיעה, וזהו יתרון נוסף לפסי ההאטה.

מעבר לשכונה חדשה הוא בדרך כלל שדרוג באיכות החיים שלנו. בטיחות בדרכים היא תנאי בסיסי לשקט נפשי בכל אזור מגורים חדש וישן. דאגו להתקנת פסי האטה בשכונה שלכם עוד היום למען השקט הנפשי והבטיחות שלכם!.

רוצים ללמוד עוד על מוצרי בטיחות? כנסו אל ארבל שטראוס מוצרי בטיחות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה