זקוקים לניתוח חניכיים? קראו והבינו מהו אמדוגיין | ד"ר אריאל סביון



כל מי שסובל ממחלת חניכיים יודע שמדובר בבעיה מעיקה. לכן חשוב להכיר את האמדוגיין, חומר המביא לבנייה מחודשת של תאי עצם, סיבים ותאי אפיתל, להחלמה מהירה ולשמירה על השן הטבעית לטווח הארוך

צילום יחצ

את המידע שבכתבה מגיש לכם רופא שיניים בראשון לציון ד"ר אריאל סביון, רופא שיניים בעל קליניקה פרטית בראשון לציון, העוסק בין היתר בטיפולי חניכיים בטכנולוגיית הלייזר בשילוב מיקרוסקופ טיפולי. ד״ר סביון הוא אימפלנטולוג ובעל תואר DIPLOMATE בתחום ההשתלות הדנטליות, העובד לפי קונספט של כירורגיה זעיר-פולשנית.

אנשים רבים סובלים מבעיות של נסיגת חניכיים ומחלת חניכיים, הנגרמות באזורים שונים ומגורמים שונים. בעיות אלו מתבטאות בדימום ו/או ברגישות יתר בעת צחצוח שיניים, המלווים בכאב כרוני עמום. הסיבה לרגישות היתר היא בחשיפה של שורש השן, העשוי חומר מבודד חלש (צמנטום) שמאפשר מעבר של חום וקור אל מוך השן, וכך מתקבלת רגישות יתר. יתרה מכך, לעיתים המצב הזה מוביל למחלת חניכיים מתקדמת הקשורה לתהליך דלקתי, מה שעלול להביא אפילו לאובדן התאחיזה ולאיבוד השן.

פריודונטיטיס – מחלת חניכיים מתקדמת

על פי הנתונים, 3 מתוך 4 אנשים יסבלו ממחלת חניכיים בחייהם. זוהי מחלה המובילה לפגיעה בעצם שמסביב לשן ועלולה כאמור להוביל לאובדן אחיזה ולאיבוד קבוע של השן. ואולם, יש לה השלכות החורגות מחלל הפה: נמצא כי היא מובילה להסתיידות של כלי דם ומכאן להרעה בסוכרתיים, דלקות ריאה ושבץ מוחי ואפילו ללידות מוקדמות. הסיבה למחלה טמונה בחיידקים המתרבים בגלל רובד השן, שאם לא מסירים אותו מהאזור יתחילו החניכיים להגיב לדלקת שניכרת בנפיחות, כאב, דימום ועוד. את רובד החיידקים חשוב וניתן להסיר על ידי שמירה על היגיינת הפה באמצעות מברשות בינשיניות ומברשת חשמלית, וכמו כן חשוב להגיע לניקוי אבנית פעם ב- 3 עד 6 חודשים אצל שיננית או רופא שיניים.

איך מטפלים במחלת חניכיים?

ניתן לחלק את הטיפול במחלת חניכיים לשניים – הליך שאינו ניתוחי והליך ניתוחי. הטיפול השמרני מתבסס בעיקר על קרצוף של רובד השן ממשטח השן וכן החלקה של פני שורש השן. מבצעים את ההליך בעזרת מיקרוסקופ דנטלי כאשר הדלקת עדיין לא מצויה בשלב מתקדם. מאידך, אם המחלה כבר מתקדמת מסירים את הבטריה משורש השן עם מיקרוסקופ ובהליך ניתוחי, ומכאן מתחילים תהליך בו הרקמה מתחדשת.

 אמדוגיין ותפקידו בהליך הניתוחי

ההליך הניתוחי שנקרא EMD - enamel matrix derivate מערב חומר שנקרא אמדוגיין, המכיל תשעים אחוזים מטריצה אורגנית של שן התפתחותית. האמדוגיין מביא לבניית תאי עצם וסיבי PDL מסביב לשן וכמו כן מזרז את חידושם של תאי אפיתל. באמצעות החומר הזה אפשר לבצע בנייה מחודשת של העצם על גבי השורש, כאשר מחדירים אותו אל משטח השורש אחרי ביצוע ניקוי והחלקה. זאת במטרה לאפשר לעצם סביב השורש ולחניכיים להתחדש, ולהעלות את סיכויי ההישרדות של השן בטווח הארוך.

יש לציין כי האמדוגיין כבר שימש בלמעלה ממיליון טיפולים ברחבי העולם והצלחתו מתועדת היטב. תהליך היצירה מחדש מתחיל באופן מיידי לאחר יישום החומר ועוד ממשיך לתקופה ארוכה – לפעמים אפילו ליותר משנה.

ד"ר אריאל סביון הוא רופא שיניים בעל קליניקה פרטית בראשון לציון, העוסק בין היתר בטיפולי חניכיים בטכנולוגיית הלייזר בשילוב מיקרוסקופ טיפולי. ד״ר סביון הוא אימפלנטולוג ובעל תואר DIPLOMATE  בתחום ההשתלות הדנטליות, העובד לפי קונספט של כירורגיה זעיר-פולשנית.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה