חידושים בתחום העישון שהיו בשנה בחולפת



בכל אשר נפנה אנו שומעים בזמן האחרון על קפסולות juul. זה אחד החידושים הגדולים בתחום מוצרי העישון והוא נחת לא מזמן גם בארץ. זו הזדמנות טובה מאוד להיזכר בכל מיני חידושים בתחום העישון שיצא לנו להכיר בשנה החולפת. לא כל הדברים הללו הם המצאה של הזמן האחרון כמו juul אבל את כולם שווה להכיר

צילום : pixabay

Juul – יהלום של סיגריה

נתחיל מהסוף – מה הן בעצם קפסולות juul ולמי שעוד לא שמע, מה זה בכלל juul? מדובר על החידוש האחרון בתחום מוצרי העישון שהם גם תחליפי סיגריות. מדובר בזן הכי חדש של סיגריות אלקטרוניות, מוצר אשר משווק לבוגרים מעל גיל 18. חשוב לציין שלא מדובר בחידוש שלא מכיל ניקוטין אלא להפך. הקפסולות הללו מכילות ניקוטין אבל בכל זאת מדובר בעישון הרבה יותר בריאותי וידידותי לגוף. לא מכניסים לגוף עשן חרוך ורעלים שונים. בכך, זהו תחליף הרבה יותר טוב ביחס למוצרים כגון סיגריות או סיגרים.

אבל מהן הקפסולות, מהן קפסולות juul שמכילות את החומר שאותו מכניסים לתוך הגדג'ט ששמו ג'ול? מדובר בעצם במחסניות המכילות את הנוזל שאותו המכשיר יודע לאדות. יש כל מיני סוגים של קפסולות, כאשר ההבדל הוא כמובן בטעם ובארומה. לחובבי הטעם המרענן, יש בנמצא טעם מנטה קריר. לחובבי הפירות הטרופיים, יש בנמצא קפסולה בטעם מנגו מתקתק. אם אתם חובבי גלידת ווניל או קרם ווניל, תשמחו לא פחות לדעת כי יש גם קפסולות בטעם ווניל. וחוץ מזה, ישנו גם טעם התפוח הקלאסי והחביב.

מהו החידוש שבקפסולות?

על פי הפרסומים, ה"עישון" של הקפסולות (זהו בעצם אידוי) מאוד נעים ומספק תחליף לעישון, שקל מאוד להתרגל אליו. המוצר יפה מאוד לעין ובעל מראה היי טקי בולט. בכל קפסולה קטנה יש חומר שיכול להחליף לא פחות מקופסת סיגריות ממוצעת. החידוש הגדול הוא בכך שלא היו בשנים האחרונות שום מכשיר אידוי או סיגריות אלקטרוניות שזכו ל"הייפ" כל כך גדול. שווי השוק של המוצר, לרבות הקפסולות, עולה על מאות מיליונים של דולרים, בארצות הברית לבד (ויש הערכות שמספרות על יותר ממיליארד דולר במכירות). השימוש בג'ול וגם בקפסולות מאוד מאוד נוח וגם זה מוסיף לחוויית השימוש.

לא רק מאדים, גם לועסים

לצד תחליפי הסיגריות האלקטרוניות, שמבטיחים עישון באידוי, מצאנו לאחרונה על המדפים עוד חידוש ראוי לציון. החידוש מגיע אלינו משוודיה, שם אוהבים מאוד להשתמש בטבק לא לעישון אלא בדומה למסטיקים (טבק לעיסה). זה לא נמכר בכל קיוסק אבל בחנויות מתמחות למוצרי טבק זה בהחלט קיים. אחד הטעמים האהובים של מוצר זה הוא מנטה, כמובן. עבור מעשנים שמעדיפים להיגמל ועבור אלה שלא מתחברים למוצרי האידוי, זו בהחלט אפשרות.

סיגריות למילוי ולגלגול

לאחרונה, לצד הירידה בביקוש לסיגריות רגילות, ניתן לראות עליה בביקוש לסיגריות אחרות. ניתן להבחין בעליה בביקוש לפתרון לעישון שאותו ניתן למלא בטבק שרוכשים בנפרד. כן, בשנה החולפת חזרו הסיגריות למילוי וכן ניירות הגלגול לאופנה. אמנם אי אפשר לומר שזו הפעם הראשונה שהם נמכרים בארץ, אבל זו תופעה מעניינת. לצד העלייה של מוצרי הייטק לאידוי (כדוגמת ג'ול או מכשירי אידוי כדוגמת וולקנו) גם הסיגריות תוצרת בית מבוקשות. בין היתר, כך מספרים נציגי סמוקר (המרכז הארצי למוצרי עישון), זה נובע בשל המחיר הנוח ביחס לסיגריות רגילות. בנוסף, זה מאפשר למעשן לשלוט בחוזק ובטעם של הסיגריה. ניירות לגלגול, מכונות לגלגול סיגריות, טבק ללעיסה או ג'ול, את כל אלה מצאנו השנה. ומה בשנה הבאה? נחכה ונראה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה