"חפיף, יהיה בסדר"? לא כשמדובר בעסקת חייכם



עידן הרשתות החברתיות הרגיל אותנו להסתמך על חכמת ההמונים כמעט בעיניים עצומות. כולנו למדנו לבקש המלצות מאנשים שאיננו מכירים, מתכונים, או אפילו אבחונים למצבים רפואיים שונים

הילה סיידה, צילום קרן רפאלי

הידע הכללי זמין  לכל מתוך כף היד, בטאצ' קליל ובלתי מחייב. אולם עד כמה העדפותיהם של אחרים, עם כל משתני החיים, כמו טעם, תרבות, יכולת כלכלית, פרטים רפואיים, באמת יכולים להתאים לנו בצורה מדויקת? והיכן מגיעה הנקודה שבה חכמת ההמונים הזו עשויה להזיק לנו ממש ואף לפגוע לנו בכיס?

 כשמבקשים המלצה למתכון או למעצבת סלסלת פירות ברשת, טווח הטעות או חוסר ההתאמה איננו הרסני לטווח ארוך. אם קיבלתם מתכון לצלי בשר והוא יצא לטעמכם לא משהו, אז מקסימום ארוחת הצהריים לא הייתה להיט. אולם כשזה מגיע לנושא כל כך מורכב כמו משכנתא, נושא בעל כל כך הרבה משתנים שכל אחד מהם מתורגם לכסף, אשר עבורו אתם עובדים כה קשה- כאן אין מקום להקל ראש.

לקיחת משכנתא היא לא פחות מהעסקה הגדולה והמשמעותית ביותר שתבצעו כמשפחה, זוג או יחידים, והיא תעצב את חייכם הכלכליים, הזוגיים ואף המשפחתיים בעשורים הקרובים.

 משכנתא: מה צריך לקחת בחשבון? 

אנחנו מגיעים אל התהליך הזה אופטימיים: הגענו לנקודה בחיים שבה אנו מכים שורש, רוכשים בית ואומרים שלום לבעלי הדירות המעיקים או לבית של ההורים. נפלא, לא? בהחלט כן, אולם תג המחיר שמופיע על כל נכס חמודות שתראו באתרים או אצל המתווכים, הוא רק ההתחלה לכל טירוף ההוצאות שאתם הולכים להוציא מכיסכם בדרך אל בית החלומות. לכן, יש להיערך לכך בצורה מחושבת ושקולה ביותר, ולהביא את כל המשתנים בחשבון- החל מההון העצמי שלכם, הריבית, סוג המסלול המתאים לכם, לוח הסילוקין, מדד המחירים לצרכן, יכולת ההחזרים שלכם, ריהוט, עמלת תיווך… ועוד ועוד. לכן בנושאי משכנתאות אף טוקבקיסט בפייסבוק, או אפילו דודים ודודות ש"מבינים עניין", לא יכולים באמת לייעץ לכם באופן שבאמת רואה ומתייחס לכלל פרטי התמונה הייחודית שלכם. 

 ידע שווה כסף, והרבה

ידע=כסף, זו נוסחה כל כך פשוטה ונכונה. אין תחליף לידע מקצועי ומעמיק. ממש כמו שלא תנסו לבנות עבור עצמכם תהליך טיפול רפואי סבוך, כך גם בנוגע ללקיחת משכנתא. כאן אין מקום להתקמצן  על קבלת הכוונה, ליווי צמוד וייעוץ מיועץ משכנתאות מומחה, כיוון שאם לא כך, תבזבזו הרבה יותר כסף, ותשליכו אותו היישר אל הקופה התופחת של הבנקים, שעושים את הונם מריביות על הלוואות כאלה.

שקט נפשי, זמן וכסף

אף אחד מאיתנו לא נולד עם ידע מובנה בכל הנוגע למשכנתא. אנחנו שומעים מהסביבה שלנו כל מיני רסיסי מושגים, ומנסים לצרף אותם לכדי תמונה שלמה, אבל התהליך דורש הרבה יותר: הוא דורש הבנה מעמיקה בנבכי עולם המשכנתאות. אין זה מספיק להכיר בצורה שטחית את המושגים ועם זה להתחייב להלוואה של מאות אלפי שקלים. אם לא תקבלו את ההכוונה הראויה, אתם תשלמו הרבה מאוד כסף מיותר, איתו יכולתם לנסוע לטיול כיף בחו"ל או לקנות רכב חדש. בייעוץ משכנתאות תוכלו להיות בטוחים שהשגתם את העסקה הכי טובה, התפורה למידותיכם. או במילים אחרות- חיסכון בזמן, חיסכון בכסף והכי חשוב: שקט נפשי ל 15, 20 או 30 השנים הבאות, לפחות בתחום הזה. 

 

הכתבה נכתבה ע"י צוות משכנתא 365 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה