טיול לורשה – העיר שיש לה הרבה מה להציע לכם



כשאנחנו חושבים על וורשה, בירת פולין, בדרך כלל אנחנו חושבים עליה במונחים שקשורים להיסטוריה שלנו, ההיסטוריה היהודית. אנחנו מתייחסים לגטו ורשה ולמה שהתרחש בו בזמן השואה, אנחנו מתייחסים למה שהוביל להקמת גטו ורשה, וכמו כן אנחנו מתייחסים לכל מה שהתרחש אחרי המלחמה, לפני ואחרי הקמת מדינת ישראל

visualhunt

אך כל מי שמכיר את העיר, את ההיסטוריה וכן את ההווה שלה יודע, לעיר יש הרבה מאוד מה להציע, והסיפור היהודי, גדול וחשוב ככל שיהיה, הוא רק סיפור אחד, וכל מי שמגיע אל וורשה יכול להתרשם משלל מראות, ריחות וצבעים, משלל אתרים ומקומות בהם הוא יכול לבקר ולהתרשם מיופייה המיוחד של העיר.

טיול לורשה משלב בתוכו את מה שרק ערים היסטוריות מעטות יכולות לספק היום, טיול בהיסטוריה, טיול בעבר, לצד טיול בהווה, טיול באתרים מודרניים, מרשימים ומיוחדים. העיר וורשה מכילה לא מעט מבנים כאלה, בין אם מדובר במבנים שמאכלסים מוסדות תרבות, קניונים ומרכזי קניות ועוד. זאת כמובן לצד מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה פאבים ושלל מקומות מיוחדים, שוקקי חיים, אשר הופכים את בירתה של פולין למקום מיוחד ומרשים.

כיצד יוצאים לטיול בורשה

כשאנחנו רוצים לארגן טיול לורשה, לא נדרשות מאיתנו הרבה הכנות. אנחנו יכולים להזמין טיסות ובתי מלון דרך האינטרנט, אנחנו יכולים לנחות בעיר ולהגיע אל המלון באמצעות תחבורה ציבורית או בעזרת רכב שאנחנו יכולים לשכור מבעוד מועד ולקבל אותו בשדה התעופה.

מכאן זה כבר תלוי בנו מה נעשה. האם נצא לסיורים בעיר באמצעות מדריך או שמא ניקח מפה ונתחיל לשוטט עם או בלי מטרה. אנחנו יכולים לצאת לטיולים במקומות ואתרים שונים במהלך היום, ובשעות הערב ליהנות ממה שיש להעיר להציע, בין אם זו הצגה טובה, הופעה או ארוחת ערב באחת המסעדות בעיר.

צריך לומר, העיר ורשה בדומה לערים אחרות במזרח אירופה, עברה שינוי משמעותי מהיום בו היא השתחררה מהכיבוש הקומוניסטי בתחילת שנות התשעים ועד היום. וורשה כיום היא עיר קוסמופוליטית אשר חיים בה אנשים ממדינות שונות, בין אם כאלה שהגיעו בשביל לעבוד בה ובין אם כאלה שהגיעו בשביל ללמוד בעיר. כל זה בא לידי ביטוי הן במקומות הבילוי וכמובן באופי החברה שנוצרה בעיר.

מה חשוב לבדוק לפני שמחליטים על טיול בוורשה

לפני שאנחנו מחליטים לטוס לוורשה, חשוב לבדוק מספר דברים. ראשית, מה מזג האוויר בעיר. וורשה זה לא מקום לטייל בו בחורף ולכן מומלץ לבדוק מה בדיוק התנאים השוררים במועד בו אנחנו מבקשים להגיע אליה.

שנית, חשוב לבדוק, לאור כמות הימים שאנחנו אמורים לשהות בעיר, האם משתלם לנו לצאת ממנה ולהגיע לערים אחרות.

שלישית, יש לבדוק האם חל בתקופה הזאת חג כזה או אחר, ומה זה אומר.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה