טיול מאורגן לקירגיזסטן – מדוע משתלם לצאת בטיול מאורגן לקירגיזסטן



כשאנחנו מחליטים לנסוע אל מדינה מסוימת, אז לא פעם אופי השהות שלנו במקום יקבע את האופן בו נחליט כיצד לנסוע אל אותו מקום. באופן טבעי יש הבדל בין נסיעה לצורכי עבודה לבין נסיעה לצורכי טיול או נופש. אך מעבר לכך, גם אופי המקום אליו אנחנו מבקשים לנסוע יכול לקבוע את סוג הנסיעה

pixabay

יש מקומות אליהם מרבית האנשים ייסעו באופן עצמאי. הכוונה למדינות מערב אירופה או מדינות מזרח אירופה מסוימות וכן למדינות אחרות שנמצאות במרחק זמן טיסה סביר ושקל להסתדר בהן לבד. לעומת זאת, יש מדינות אליהן מרבית האנשים יעדיפו לנסוע במסגרת טיול מאורגן ולא באופן עצמאי. למשל קירגיזסטן.

מדינת קירגיזסטן נמצאת במרכז אסיה, עד אוגוסט 91 היא היתה חלק מברית המועצות, ועם התפרקות הגוש הקומוניסטי וברית המועצות בפרט, היא נפרדה ממנה והפכה להיות מדינה עצמאית. מדובר במדינה ייחודית משתי סיבות, ראשית, אין לה יציאה לים, הוא גובלת עם סין, קזחסטן, אוזבקיסטן וטג'יקיסטן ובמידת מה היא תלויה בהן, בגלל העובדה שאין לה יציאה לים. הסיבה השנייה היא, מדובר במדינה עם רוב מוסלמי שמאמין באסלאם חברתי, שקט וצנוע.

ישראלים רבים בוחרים לצאת במסגרת טיול מאורגן לקירגיזסטן ולא לטייל שם לבדם. יש לכך סיבות שונות. מדובר על מדינה ענייה שתאי הניידות בה אינם פשוטים, בוודאי לא עבור מי שאיננו מכיר את המדינה, מרבית תושביה אינם דוברי אנגלית, בשביל להגיע אל מקומות שונים, לשכור חדר במלון, וכן לעשות דברים אחרים, מוטב להגיע עם אנשים שמכירים את המקום, מכירים את התרבות המקומית ויודעים כיצד לדבר עם הציבור המקומי.

לפני שנסביר כיצד בוחרים טיול מאורגן לקירגיזסטן, צריך לציין, מדובר באחת המדינות היפות בעולם בעיניי כל מי שביקר שם. מדובר במדינה שיש בה נופים מרהיבים, מסלולי טיולי מעניינים, ארוכים, אגמים ואזורים אחרים שנראים כמו יצאו מגלויות. לכן מעבר לעניין האנתרופולוגי או התרבותי, הרי שמדובר ללא ספק במדינה ששווה מאוד לטייל בה.

כיצד בוחרים טיול מאורגן

ישנן חברות שונות שמוציאות טיולים מאורגנים לקירגיזסטן. חלקן יצרו מסלול שכולל אך ורק את המדינה הזאת, אחרות משלבות בתוך המסלול גם מדינות שכנות, ובכך הן יוצרות טיול מרוכז במרכז אסיה. מסלול כזה יכול לקרוץ לכל מי שרוצה לבקר במדינות האזור ולא רוצה לטוס בנפרד לכל מדינה.

כאשר רוצים לבחור חברה שמארגנת טיול מאורגן, הרי שהמסלול זה משתנה אחד שיש לקחת בחשבון, אך יחד איתו יש משתנים נוספים שצריך לבדוק. למשל, מי המדריך שיוצא עם הקבוצה, מה הניסיון שלו ועד כמה הוא מכיר את האזור, מה החברה מספקת מבחינת טיסות, בתי מלון, ארוחות, ובסופו של דבר יש לבדוק מה העלויות הכוללות של הטיול ועד כמה הוא משתלם ביחס לטיול שמתבצע באופן עצמאי.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה