טיפים לבריאות ואיכות חיים



דיאטות הן כבר מזמן אאוט – הן יכולות להיות קיצוניות ולפגוע בבריאות, הן לא מספקות את כל אבות המזון הנחוצים כי לרוב הן מתבססות על מאכלים ספציפיים בלבד והן גורמות לאנשים רבים לאכול הרבה לאחר שהן מסתיימות. כיום, השיח סובב בעיקר סביב שינוי אורח חיים – מציאת הרגלים בריאים יותר המשתלבים אל תוך שגרת החיים, מסייעים לשמור על משקל מאוזן ומספקים לגוף את כל צרכיו

pixabay

אז מה עושים כדי לשמור על המשקל?

כאמור, כדי להצליח לשמור על המשקל, התחושה החיובית, האנרגיות וכדי לשפר את הביטחון העצמי יש לשמור על אורח חיים בריא, לשנות את ההרגלים ולדבוק בהם. אז איך באמת עושים את זה? הנה חמישה טיפים שתוכלו לסגל לעצמכם כחלק מאימוץ ההרגלים הבריאים אל תוך חייכם, ואם תתמידו בהם, תרגישו את השינוי!

  1. סגלו הרגלי אכילה בריאים – כדי לא לטבוע ב"ים הידע" וההצעות השונות שניתן למצוא בשלל עיתונים ואתרים באינטרנט, התמקדו ב-"שלושת הרקים": 1. אכלו רק מצלחת אותה תמלאו פעם אחת, 2. כשאתם אוכלים התמקדו רק באכילה (בלי לראות טלוויזיה או להשתמש במובייל למשל) 3. הקפידו לאכול רק בישיבה. תנו לעצמכם את הזכות להתמקד בפעולת האכילה, ולא, זה לא בזבוז זמן, זה מאפשר לכם לתת יחס טוב והגון לגוף שלכם. בנוסף, על מנת לשפר ביצועי ספורט נסו שייק הרבלייף או אבקות חלבון שיסיעו לכם למקסם ביצועים.

 

  1. פעילות ספורטיבית – שלבו בין אימוני אירובי (שנמשכים חצי שעה לפחות, בצעו אותם 5 פעמים בשבוע) ובין 2 אימוני התנגדות (כוח) ובצעו תרגילי גמישות שיפחיתו את הסיכון לפציעות. אימוני האירובי ישרפו קלוריות ואימוני ההתנגדות יעלו וישמרו על מסת השריר, יגרמו לגופכם לשרוף יותר קלוריות בזמן מנוחה, יגרמו לגופכם להיות מוצק ו"אסוף" יותר ויפחיתו את הסיכונים לאוסטאופורוזיס. מעבר לזאת הפעילות הגופנית תשפר את מצב הרוח שלכם משום שבמהלך האימונים משתחררים אנדורפינים במוח שגורמים להרגשה טובה יותר.

 

  1. שינה טובה – ללא שינה טובה אנו עשויים להרגיש רע מאוד ולגרום לפגיעה בתהליכים רבים בגופינו. הקפידו לייצר לעצמכם אווירה נעימה בחדר השינה, הימנעו משימוש במסכים בשעות הסמוכות לשינה, אכלו רק מאכלים קלים לפני השינה והימנעו משתיית משקאות שמכילים קפאין ואלכוהול.

 

  1. יותר מים ובלי משקאות קלים – משקאות קלים מכילים הרבה סוכר וקלוריות ריקות שרוב האנשים אינם סופרים. שתו יותר מים שחיוניים לגוף והימנעו משתיית משקאות קלים. המים יהיו טובים גם לקידום תהליכים בריאים בגוף שלכם כמו מערכת העיכול, ואפילו ישפיעו על עור הפנים שלכם לטובה.

 

  1. היו יותר פעילים – בנוסף לפעילות האירובית נסו להיות יותר פעילים במהלך היום –יום. תוכלו להחנות את הרכב באזור מרוחק יותר וללכת, לעלות במדרגות ולא במעלית ואפילו לאמץ כלב שיהיה גם חבר טוב וגם גורם ליציאה מהבית וביצוע הליכות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה