טיפים לתחזוקת מכונת הקפה שלכם



מכונת הקפה הפכה עם הזמן לחלק בלתי נפרד מהמטבח הביתי והמטבחון המשרדי שלנו. כולנו התרגלנו לקחת פסק זמן בן כמה דקות וליהנות מהארומה של קפה איכותי. אלא שלפעמים אנחנו נוטים לשכוח שהמכונה הזו שמשרתת אותנו זקוקה גם לקצת תחזוקה משל עצמה. אז איך שומרים על המכונה שלנו לאורך שנים רבות?

pixabay

 על מה חשוב להקפיד

  • אבניתהמים בארצנו עשירים באבנית, והתהליך החוזר של חימום מים במכונה גורם להצטברות מהירה של האורחת הלא רצויה הזו. הצטברות האבנית פוגעת בתפקוד מכונת הקפה שלנו בכך שהיא סותמת את המסננים והצינוריות ואף פוגעת בטעמו של הקפה שלנו ובטמפרטורה שלו.

ניתן לפתור חלק מהבעיה בעזרת שימוש במים מזוקקים או מינרליים במכונה. בנוסף, חשוב להילחם באבנית באופן תקופתי בעזרת טבליות או נוזל ייעודי. אם אתם דוגלים בניקוי אקולוגי, נסו להיעזר במקומם בלימון או חומץ מהולים במים.

  • ניקוי שוטף – בין אם מכונת הקפה שלכם פועלת על קפסולות קפה או על "ראשים", חלק מהקפה הטחון תמיד ימצא את דרכו לתוך רכיבי המכונה, כשהוא מייצר עם הזמן טעם חרוך ולא נעים. לכן חשוב לפרק ולנקות את רכיבי המכונה במים חמים אחת לכמה שימושים. אם מדובר במכונת ראשים – רוקנו ונקו אותה מיד לאחר השימוש, ואותה הנחיה תקפה גם לגבי מקציף החלב, שאם לא תנקו אותו בזמן רוב הסיכויים שהוא ייסתם וידיף ריח חמצמץ. אם למרות הכול התגבשה שכבה קשה של חלב שרוף על המקציף, הסירו אותה בזהירות בעזרת הצד הקהה של סכין מטבח.
  • אל תשכחו לשחרר לחץ מהמכונה, זהו הרגל שחשוב לאמץ, מכיוון שהזנחה שלו תגרום לנזק למכונה לאורך הזמן. שחרור הלחץ מהמכונה מתבצע על ידי העברת המקציף ממצב של הקצפה למצב של הזרמת מים לקפה.
  • את המקציף ואת גוף המכונה רצוי לנקות בעזרת מטלית לחה ונקייה. דאגו לייבש את גוף המכונה מיד לאחר הניקוי, וחשוב מאוד – אל תשתמשו עליו באף חומר ניקוי פרט למים! בנוסף, אל תשכחו את המסננת שיושבת בתוך ראש המכונה. את הראש מפרקים בעזרת מברג פיליפס ושולפים מתוכו את המסננת לצורך ניקוי.
  • ניקוי המגש – האגן שקטן שבתחתית כל מכונת קפה קולט לתוכו לאורך היום כמות לא מעטה של מים ושאריות קפה שעם חלוף השעות הופכים להיות קצת...איך נגיד בעדינות? לא נקיים. הקפידו לשטוף את המגש ואת הרשת שעליו באופן ידני או במדיח הכלים, והרכיבו אותם חזרה רק לאחר שייבשתם אותם במטלית. הפסקת קפה מהנה!
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה