כיצד לתחזק הליכון כושר



מבין כל מכשירי הכושר, ההליכון הוא הפופולרי ביותר. תוכלו למצוא אותו בחדרי הכושר בכמות גדולה וגם בבתים. מדובר במכשיר נוח ומתקפל, אשר מספק אפשרות לביצוע פעולת ההליכה והריצה, שנחשבות לבריאות מאוד לגוף. יחד עם זאת, רכישה של הליכון זו הוצאה לא קטנה. כדי ליהנות ממני לשנים רבות קדימה, חשוב להקפיד על תחזוקה נכונה

Pixabay

מהי החשיבות של תחזוקת ההליכון?

בדיוק כפי שאנו מקפידים לקחת את הרכב שלנו למוסך אחת לתקופה כדי למנוע תקלות גדולות שעולות ביוקר, כך מומלץ לעשות עם ההליכונים הביתיים והליכוני חדרי הכושר. אמנם אתם לא טכנאים, אך ישנן פעולות מנע שניתן לבצע כדי לשמור על איכות ההליכון למשך שנים רבות. אחת לפרק זמן מומלץ, כדאי להזמין טכנאי הליכון שיבדוק את ההליכון שלכם גם מבפנים, בכל הקשור למערכת החשמל שלו. היתרונות בתחזוקת הליכונים קבועה היא על מנת למנוע תקלה שתשבית את ההליכון ותמנע מכם להמשיך להתאמן, וכדי לצמצם ככל הניתן את הסיכויים לתקלה משמעותית שתגרום להוצאה כספית גדולה.

תחזוקת ההליכון

  • שימון חגורת ההליכון – שימון ההליכון שלכם יכול למזער משמעותית את הסיכויים לתקלה. השימון נעשה באמצעות שמן סיליקון להליכון, בו משתמשים אחת לשבועיים. חגורה שלא מטופחת כראוי תסבול מבלאי ותפגע בפעולת ההליכון ובבטיחות של המשתמשים. לפני תחילת השימון, יש לנתק את ההליכון מהחשמל, להרים את הרצועה ולרסס את החומר בשכבה אחידה על האזורים המוגדרים בהתאם להוראות היצרן. לאחר השימון יש להפעיל את ההליכון ולתת לו לעבוד על מנת שהשמן ייספג בחומר. זמן ההפעלה מצוין גם הוא על גבי הוראות היצרן. אם יש ספק, מומלץ להתייעץ עם טכנאי הליכונים.
  • ניקוי ההליכון – יש לנקות את ההליכון אחת לתקופה כדי למנוע בלאי שנובע מלכלוך מצטבר. ההמלצה היא לנקות את ההליכון אחת לשבוע, או יותר מכך במידה ואתם משתמשים בהליכון מדי יום, מספר פעמים ביום.
  • כיוונון – ברגים ורצועות – התרופפות של ברגים כתוצאה משימוש מתמשך תגרום לרצועות לזוז לצדדים ועלולה לגרום לאיבוד האיזון על גבי המשטח. מדי שבוע, מומלץ לבצע בדיקה ויזואלית של הברקים הממוקמים בחלקו האחורי של ההליכון ולבצע להם כיוונון.

 

 

טיפים לשמירה על ההליכון שלכם

  • אם אינכם נמצאים על ההליכון, אל תתנו לפעול סתם. זה גורם לבלאי שלא לצורך.
  • לא מומלץ לעלות על משטח ההליכון בזמן שהוא נע, כיוון שזה פוגע בחומר. יש להתחיל את צבירת התאוצה ביחד עם המסלול.
  • בתום השימוש, קפלו את המכשיר על מנת למנוע פגיעות מיותרות במשטח וצבירת לכלוך.
  • אם אינכם מתכוונים להשתמש בהליכון לתקופה של חודש ומעלה, כדאי לכבות אותו על ידי המפסק הראשי או לנתקו מהחשמל.

 

טכנאי הליכונים

טכנאי הליכונים מומלץ להזמין רק במידה והתקלה שנתגלתה אינה מאפשרת המשך שימוש במכשיר ודורשת איש מקצוע בעל ידע וניסיון. אם אינכם יודעים כיצד לטפל בתקלה, חשוב שלא לשחק עם המזל כדי שלא לגרום לנזק כפול להליכון. בדיקה תקופתית על ידי טכנאי מומלצת אחת לשלושה חודשים או פחות מכך, אם השימוש בהליכון הוא אינטנסיבי.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה