אין מי שלא רוצה להיות בחזית הבמה, או במקרה שלנו בחזית תוצאות החיפוש בגוגל, ומי שיעיד אחרת יצמח לו אף ארוך. עם זאת, כיום בשנת 2019 החזית הדיגיטלית אינה עוצרת בין פיתוח לייעול, עובדה שמובילה משווקים לא מספיק מקצועיים לחלק את עוגת התקציב באופן מוטעה, מבלי שמצליחים לגעת ביעדים הרצויים

pixabay

אם כן כיצד כן פועלים נכון?

ראשית יש להבין מהם היעדים האישיים - מבלי להסתכל לצדדים ורק לאחר שעונים על שלושת השאלות הבאות:

  1. לאן רוצים להגיע?
  2. מהו היעד מבחינת זמנים?
  3. מהו התקציב השיווקי שעומד לרשותכם?

מי שעומד מאחורי ומלפני

לאחר שהוגדרו היעדים האישיים ניתן לעבור להביט לצדדים, לבחון מיהם המתחרים הישירים, מיהם המתחרים העקיפים, כיצד הם פועלים, היכן הם משווקים, מהו הערך המוסף שלהם, מהו אחוז ההצלחה שלהם וכדומה. בנקודה זו נציין שתחקיר השטח אינו פשוט כפי שהוא עשוי להיתפש, וזאת כי לצד המידע שגלוי לעין, גם יש להניח שהמתחרים פועלים במקביל במגוון מישורים, כך שיותר קשה לקבל תמונת מצב ממצה.

כיצד בכול זאת אפשרי לרגל? ישנם שלושה יעדים שרצוי לחפש בהם עקבות: פייסבוק, אינסטגרם ומייל, גם מיתוג עסקים איכותי, כאשר כל שצריך לעשות הנו ל"התחפש" ללקוח מתעניין שמצטרף לרשימת התפוצה, שמציע חברות בדף הפייסבוק, שעוקב באינסטגרם וכדומה. מבקשים להיות יותר משוכללים? היעזרו בכלים שמסייעים לחשוף מודעות שהמתחרים מפיצים. מדוע זה טוב? מסייע להבין מהו המהלך השיווקי, באלו ביטויים משתמשים וכדומה.

שפע פשע

ריבוי אופציות שיווקיות עשוי להיות מבלבל וכפי שציינו בהתחלה מקור לשאיבת תקציבים. מכאן שאין להסתנוור משפע האופציות, אלא יש לבחון בצורה מושכלת איזו פלטפורמה עשויה לשרת אותכם בצורה הטובה ביותר - יש לבחון היכן הלקוחות שלכם נמצאים, מחפשים ומתעניינים, ובו זמנית לבחון מה אתם מבקשים להפיץ. האם מידע, תמונות, או תוכן. התשובה כבר תוביל למסקנה הראויה.

א' ב' A/B

מה שלא תבחרו לעשות ואיפה שלא תבחרו לשווק, אתר (או לפחות דף נחיתה) חייב להיות לכם, ועל כן אם יש דבר אחד שניתן להיות בטוחים לגביו זה שהאתר שלכם צריך להיות בנוי כהלכה. מה זה אומר? שהוא צריך להיות אינטואיטיבי, מסודר, רלוונטי ועוד מגוון דברים אחרים, אך על מנת לוודא שהוא אכן עושה את העבודה כהלכה, יש להריץ מבחני A/B עוד לפני שהלקוחות מגיעים ליעד. באופן שכזה יודעים מה בדיוק צריך לשנות, למה לשנות ועל הדרך יוצרים עניין ושומרים על קשר עם הלקוחות.

שלב המסקנות

הוצאתם תקציבים, השקעתם, השתדלתם ועתה יש לבחון מה בתמורה קיבלתם - איזה ערוץ שיווקי הכי רלוונטי ואיזה מהלך התגלה כמועיל. כיצד מבצעים זאת? OK  לכאורה מטרה לא פשוטה, במיוחד שמגוון מהלכים משפיעים ומושפעים מכלים אחרים, ועל כן נציין שהמשימה יותר מלחיצה ממה שהיא באמת, וזאת כי אם רק תיעזרו במערכת של ,Google Analytics מהר מאוד תגלו איזו מודעה הובילה יותר לקוחות לאתר, אלו קטגוריות באתר יותר שימושיות וכדומה. אם רק תבחנו, תגלו עולם שלם של כלי עזר יעילים שלא הכרתם, כגון מפות חום ובינה עסקית חכמה. הרשת מציעה עזרה אדירה - נצלו זאת!

חיזור ממוקד

רימרקטינג הינה אחת מההגדרות היותר מפוצצות בתחום השיווק, אך גם אחד מהכלים היותר יעילים. שיטת הרימרקטינג קיימת כבר כמה שנים והיא עדיין מאוד רלוונטית, מהווה את חוד החנית בתחום השיווק - מסייעת לחדור מעטה עבה של "כמעט הצלחה".

הרבה עסקים חווים מדי יום לקוחות שכמעט " סוגרים עסקה"  ואז נעלמים. אחרי אותה קבוצת לקוחות יש להמשיך לחזר, וזאת כי בבסיס הם קהל היעד האולטימטיבי. אי לכך הנוסחה היא כזו: אל תהיו מעיקים וכן תהיו בסביבה.

כיצד? אחת השיטות היא להציע לאותה קבוצה להצטרף לרשימת התפוצה (ולו באמצעות "שוחד" בדמות הנחה, או חשיפה לסרטון הדרכה) ואילו דרך נוספת היא למקד את הפרסומים בפייסבוק במיוחד עבור קבוצה זו. בסופו של תהליך חיזור לאורך זמן בשני המישורים יוביל לתוצאות הרצויות.

כלי עזר נוספים

מכירים את הצ’אטבוטים שמפעילים משרדי פרסום אותן שיחות כביכול אנושיות שמצויות בפינה שבתחתית האתר? השתמשו בהן! הן מסייעות לקבל תשובות, לסגור עסקאות ולהעביר מידע רלוונטי, וזאת מבלי לשלם שעות נוספות לעובדים. מה עם הלקוחות? הם יודעים שמדובר בבינה מלאכותית וזה נהדר מבחינתם, כי לא תמיד מתחשק לנהל עוד שיחת מכירות, אלא פשוט מבקשים להיות תכליתיים ולסגור את הפינה.

מגרש משחקים אחד גדול - בואו לנצח!

מסקנה? עבור המשווקים מדיית השיווק ב2019 היא מגרש משחקים אחד גדול, אך גם אם אתם רק ב"שלב" הראשון, אתם עדיין עשויים לא רק ליהנות, אלא גם לנצח - לפצח את משוואת שיווק דיגיטלי שנכונה במיוחד עבורכם, אם כי לפחות בהתחלה תזדקקו ליד מכווינה - בהצלחה!

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה