כלי המטבח שכל חובב בישול צריך



יש כאלו שמוצאים אושר בקניית בגדים מהמותגים המובילים, יש כאלו שיעדיפו לצרוך מוסיקה או גאדג'טים מדליקים, אבל חובבי בישול אמיתיים, מפיקים את התענוג הגדול ביותר מרכישת ציוד חדש למטבח שיפתח עבורם אפשרויות חדשות ויקל על העבודה שלהם

pixabay

פנינו לשף יוחנן ברנשטיין, בעלים ומנחה סדנאות בישול של "דרך הבישול" על מנת לקבל את רשימת הכלים שהם "מאסט" עבור כל חובב בישול ביתי. לשמור ולהדפיס:

מחבתות

כיום זמינות בשוק מחבתות איכותיות מאוד ברמה מקצועית ברוב חנויות כלי הבית. ניתן להשיג מחבתות מברזל יצוק לצלייה וצריבה או מחבתות בציפוי קרמי איכותי נגד הידבקות להקפצה ולשלל משימות. המחירים נגישים ומדובר באחד הכלים השימושיים ביותר בנמצא. מומלץ להחזיק לפחות בשתיים – אחת קטנה להכנות בסיסיות ולדברים כמו חביתות ואחת גדולה לבישולים רציניים יותר, או ווק לחובבי האסייתי.

תבניות ממגוון סוגים

תבניות גדולות לעוגות ופשטידות, תבנית עם טבעת קפיצים להכנת פאי ומאפים אחרים ואפילו תבניות שקעים מסיליקון איתן ניתן להכין מאפינס, קאפקייקס ומגוון קינוחים ומנות מלוחות אישיות. במובן הזה, תבניות הסיליקון שהולכות ונעשות נפוצות קלות מאוד לניקוי ולתחזוקה ועשויות להקל מאוד על השימוש.

מעבד מזון

מעבד המזון, או "מג'ימיקס" יכול להקל על משימות רבות במטבח. ניתן בקלות ובמהירות לפרוס, לקצוץ לקוביות ולגרד כמויות גדולות של מוצרי מזון, או להשתמש בגוף המעבד עצמו על מנת להכין מחיות, רטבים, ממרחים ומרקים בקלות. מאכלים מפנקים רבים כמו פסטו או מיונז תוצרת בית הופכים למשימה פשוטה למדי כאשר יש לך מעבד מזון ממותג איכותי ועם הספק גבוה.

סירים

יש לבחור בסיר שפיזור החום בו אחיד ויבטיח לך תוצאות איכותיות. כיום ישנם סירים עם ציפויי אמייל שמונעים הידבקות ומפזרים היטב את החום. במידה ויש לך כיריים אינדוקציה, חשוב לוודא שהסירים שלך עובדים עמם. סירי נירוסטה הם קלים לתחזוקה ומתנקים ללא מאמץ רב וגם הם יכולים להיות בחירה טובה.

כלי עזר

ישנם אביזרים רבים שמסייעים בעבודות המטבח והופכים אותן לפשוטות בהרבה. הם אמנם קטנים ועשויים להיראות זניחים, אך כשאין אותם, מתבהר עד כמה הם נחוצים.

  • פומפייה
  • קולפן
  • קרשי חיתוך טובים – עדיף מעץ
  • מגבות מטבח קטנות ונוחות
  • כפות עץ לערבוב והקפצה
  • כפפות לתנור
  • פותחן בקבוקים
  • כותש שום
  • מטחנת תבלינים

סכינים

עמוד היסוד של כל בשלן. אין מטבח שמכבד את עצמו שלא מתהדר בסכינים איכותיות ונוחות לשימוש. ישנם סכינים לקליפה (טורנה) וסכיני פילוט. קופיצים לחיתוך בשר וכמובן – סכין שף. הסכין הרב תכליתית משמשת לרוב משימות המטבח ומאפשרת לך לפרוס ולקצוץ בזריזות את כל סוגי הירקות בקלות. כיום ניתן להשיג סכיני שף מהמותגים המובילים במחירים נגישים מאי פעם. חשוב להקפיד שלהב הסכין והידית יהיו מאוזנים במשקלם כמה שיותר ושללהב תהיה "בטן" קטנה שתאפשר לקצוץ בקלות.

הכתבה באדיבות יוחנן ברנשטיין – שף ובעלים של "דרך הבישול", מנחה סדנאות בישול לפרטיים ולקבוצות, וחובב בישול כבר מהגלגול הקודם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה