מגבר אוזניות לאולפן



אם שמעתם לא פעם את המושג מגבר אוזניות ותהיתם במה בדיוק מדובר, הרי שכיום ניתן למצוא את מגברי האוזניות בעיקר בשתי צורות: צורה ראשונה היא כשקע של אוזניות רגיל במגבר או כמכשיר אשר ניתן לשלב אופן חיצוני את כל סוגי האוזניות באשר הן. כלומר, המגבר יכול להתחבר אל אוזניה אחת, אל שתי אוזניות או אפילו אל יותר מזה, כאשר הוא מתחבר אל האוזנייה או האוזניות עצמן בצורה חיצונית

צילום : pixabay

מגבר אוזניות רלוונטי עבור מספר צרכים. אם אתם זקוקים למגבר אוזניות עבור צורך כזה או אחר, באולפן שלכם, הרי שחשוב מאוד שתבחרו אותו בצורה הטובה והנכונה ביותר, בהתאם לאיכותו, בהתאם לפונקציונאליות שלו ובהתאם לצרכים שלכם כמובן. חשוב מאוד לרכוש את מגבר האוזניות במקום אשר מכיר את התחום ושבו אנשי המקצוע ידעו להמליץ לכם איזה מגבר אוזניות יענה על המטרה ועל הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

מהו מגבר אוזניות

כאשר מדובר על מגבר אוזניות לאולפן, בין אם מדובר במגבר אוזניות חיצוני אשר ניתן להרכיב על האוזנייה או האוזניות עצמן ובין אם מדובר במגבר אוזניות אשר מובנה במגבר עצמו, מדובר במכשיר אשר מהווה מעין מוניטור. כלומר, המכשיר מיירט שני ערוצי אודיו, כאשר הם בדרך לרמקולים או ליציאה של המגבר. שליטה על הווליום של מגבר האוזניות נעשית באמצעות כפתור הפעלה הרלוונטי להגברת ווליום במגבר עצמו, כאשר מדובר במגבר אוזניות מובנה במגבר, או באמצעות כפתור או חוגה המצויים במגבר האוזניות עצמו, כאר המגבר מחובר באופן חיצוני לאוזניה או לאוזניות. חשוב מאוד לדעת שכיום ניתן למצוא סוגים שונים של מגבי אוזניות, הרלוונטיים עבור כלל סוגי האוזניות הקיימות כיום בשוק. אם אתם זקוקים למגבר אוזניות עבור האולפן שלכם, הרי שחשוב מאוד שתבחרו אותו בהתאם למספר פרמטרים חשובים שעליכם לבחון, בטרם אתם רוכשים את מגבר האוזניות הרלוונטי הן עבור האולפן שלכם והן עבור צרכיכם.

מתי יש צורך במגבר אוזניות חיצוני באולפן

מגבר אוזניות חיצוני, הינו מגבר אשר רלוונטי למגוון סוגי התנגדויות ועוצמות שמע שונות ( הקרויים גם עכבה). מגבר אוזניות המורכב באופן חיצוני על האוזנייה או האוזניות, הינו מגבר אשר מסייע בעצמו לאות האודיו להיות כפי שהוא צריך להיות. אם אתם תוהים מתי בעצם יש צורך במגבר אוזניות חיצוני, כאשר אין לכם מגבר אוזניות מובנה, הרי שמדובר בעיקר בצורך הרלוונטי באולפני הקלטות. מכיוון שבאולפני הקלטות יש צורך לחלק לסוגים שונים של נגנים המנגנים באולפן סוגי פלייבק שונים שרלוונטיים בסופו של דבר עבור בנייה של היצירה כולה באופן השלם והנכון ביותר, הרי ששימוש במגבר אוזניות אשר בכוחו לקבל עד 16 ערוצי אודיו, כאשר בכל אחד מהם הוא משמיע מקור אחר, זהו ללא ספק הדבר האידאלי כאשר מדובר בצורך מעין זה. לכן, ניתן לראות שבאולפני הקלטות משתמשים לא מעט במגברי אוזניות ולא פעם, מדובר במגברי אוזניות חיצוניים, אשר מורכבים על אוזניות שונות, אשר בהן שומעים הנגנים, את מה שרלוונטי להם לשמוע עבור יצירת היצירה כולה בצורה האידאלית. כמו כן, בכל מקרה שבו אין במגברים מגבר אוזניות פנימי, הרי שיש צורך להיעזר במגבר אוזניות חיצוני.

להיכן מתחבר מגבר אוזניות

כל אדם בעל אולפן הקלטות יודע כי כאשר מדובר בציוד הקלטה, מדובר בציוד משמעותי מאוד, המכיל בו לא מעט כבלים שונים וחיבורים שונים. לא פעם, כאשר מדובר במגבר אוזניות חיצוני הרלוונטי עבור אולפן, אדם אשר מעוניין להיעזר בו, איננו יודע לאן בדיוק מגבר זה אמור להתחבר בכל ציוד האודיו העומד לרשותו באולפן ההקלטות. כאשר מדובר במגבר אוזניות חיצוני, מדובר במגבר אשר מתחבר ליציאת הטייפ של המגבר הרגיל או לכניסת הטייפ שלו. אפשרות חיבור חדישה יותר של מגבר האוזניות החיצוני, היא חיבור המגבר באמצעות כבל יו אס בי. כבל זה, מאפשר המרה של אות דיגיטלי לאנאלוגי. מדובר באפשרות חדישה יותר אשר לא מתאימה לכל אחד ולכן, אדם המעוניין במגבר אוזניות חיצוני, חייב לבחון היטב את ציוד האודיו שלו ולהחליט איזה מגבר אוזניות ובעל איזה חיבור, יענה על הצרכים שלו בצורה הטובה ביותר וכן, יאפשר לו לחבר אותו ולהשתמש בו בצורה קלה, יעילה, פרקטית ונוחה.

כיצד תרכשו מגבר אוזניות נכון ואיכותי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה