מדריך בחירת סולמות לשיפוצניק המתחיל



אם התחלתם לעסוק בשיפוצים אתם חייבים כמה כלי עבודה בסיסיים באמצעותם תוכלו לעשות עבודות במהירות ובאיכות גבוהה, אך מעבר לכלי עבודה, אתם צריכים גישה לכל מקום במרחב בו אתם עובדים ובשביל שזה יקרה אתם צריכים בין השאר סולם. יש סוגים שונים של סולמות לצרכים שונים, בגדלים שונים ובאיכויות שונות ואתם צריכים את הטוב ביותר בשבילכם ולא פחות חשוב מכך, את הבטוח ביותר עבורכם. אז הנה מדריך בחירת סולמות שיוכל לסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה.

pixabay

סולם מעץ

הראשונים מבין מבחר הסולמות שקיימים בשוק אלו סולמות מעץ. הם אומנם קיימים כבר שנים רבות אך הם לא הולכים לשום מקום ויש כאלו שמעדיפים לעבוד דווקא איתם. למה? כי הם נחשבים בטיחותיים לחשמלאים ולמי שמתקרב לחשמל והם נחשבים לאמינים וחזקים. בבואכם לבחור סולמות מעץ, אתם צריכים לוודא שהם מיוצרים מסוג עץ חזק ואיכותי ומשקל נמוך מידי אמור להחשיד אתכם לעץ לא חזק במיוחד וכזה שעלול להיות לא בטיחותי.

סולם אלומיניום

סולמות אלומיניום מבוקשים מאוד בשוק העבודה אם כי הם לא בטיחותיים בעבודות חשמל, מבוקשים בעיקר בגלל המשקל שלהם והחיבור של השלבים שבהם על ידי בורגי פלדה לבטיחות מרבית. יש מהם סולמות רב שימושיים שמתאימים הן לעבודה פנימית והן לעבודה חיצונית, סולמות שיכולים לשמש כסולם יחיד נשען או כסולם כפול שכשהוא פתוח הוא בצורת A

התאמת הסולם לסוג העבודה

שיפוצניק יכול לבצע עבודות שונות, זו יכולה להיות עבודת צביעה או עבודת הריסה, יכולה להיות עבודת התקנה או עבודת תיקון והרכבה. בסופו של דבר בחירת הסולם המתאים צריכה לענות על כמה דברים. ראשית, מה יהיה הסולם הבטיחותי ביותר. במה ניתן יהיה להשתמש בלי להסתכן בשום מצב. שנית, מהי תדירות העבודה שלשמה צריך סולם ספציפי. זה רלוונטי בעיקר כשלוקחים בחשבון את משקל הסולם וכשרוצים להשתמש בו בקלות וביעילות. עוד פרמטר חשוב בבחירת סולם הוא האפשרות לשנע אותו ממקום למקום. יש מי שיכולים לקשור אותו על גג הרכב כך שהוא יכול להיות ארוך יחסית, ויש שיפוצניקים שיכולים לקחת סולם רק בתוך הרכב מה שאומר שהוא אמור להיות מקופל וקטן.

בטיחות מעל לכל

לא משנה באיזה סולם תבחרו, אם לא תשמרו על כללי בטיחות ואם לא תהיו זהירים, אתם עלולים לשלם על כך ביוקר ואף סולם, חזק ועמיד ככל שיהיה לא יוכל להגן עליכם. אם אתם עובדים עבודה שמוגדרת כעבודה בגובה, אתם חייבים בנוסף לסולם להתחבר לנקודת עיגון. אתם חייבים להיות מודעים לתנועות הגוף שלכם בעת עמידה על הסולם וצריכים כמובן לוודא שאתם עובדים על משטח ישר ושאין שום הגבהה מלאכותית. כמובן שאתם חייבים לוודא שהסולם שאתם עובדים איתו תקני ועם האישורים הרלוונטיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה