מה אורך החיים של מזרן ומתי כדאי להחליף למזרן חדש?



אם תדעו מתי הגיע הזמן להחליף את המזרן, תוכלו לשפר את איכות החיים ולחסוך בהוצאות. מתלבטים לגבי התזמון המושלם? הנה כמה טיפים שכדאי ליישם בהקדם

pexels

החלפת מזרן מתבצעת בממוצע כל 10-15 שנים. לאורך התקופה, התפקיד של המזרן הוא לספק תמיכה אורטופדית ולקצר את משך הזמן שעובר מהרגע שבו נכנסים למיטה ועד שנרדמים. בטווח הארוך, מזרן איכותי ומרופד מונע בעיות בריאות ובהן כאבי גב, צוואר וברכיים. עם זאת, גם מזרנים טובים סובלים מבלאי ושחיקה וצריך לדעת מתי הגיע הזמן להחליף אותם.

בניגוד לרהיטים אחרים שיש בבית, רכישת מזרן לא יכולה להסתפק בהשוואת מחירים. יש צורך לממש את המזרן, לשכב עליו בכל התנוחות ולהבין באיזה חומרים הוא מיוצר. רק כך ניתן לדעת מה מכניסים לחדר הכי חשוב בבית ומונעים הוצאות מיותרות.

הסכנה במזרן ישן מדי היא הצטברות בקטריות והתפתחות של קרדית האבק. מלבד אנשים שסובלים מאלרגיות וחשופים לנזקים בריאותיים, הלכלוך שיש בתוך שכבות המזרן ובין התפרים עלול לפגוע גם באיכות החיים של ילדים, בני נוער ומבוגרים. מצד שני, החדשות הטובות הן שלא חייבים להגיע למצב כזה כי יש סימנים שמעידים על כך שהמזרן סיים את תפקידו ההיסטורי.

לזהות את הסימנים: כך תדעו שהגיע הזמן להחליף מזרן

הכי קל לזהות את הצורך בהחלפת מזרן לפי הופעת גושים, כתמים וריחות לא נעימים. במקרים כאלה אין טעם לנסות להסתיר את הלכלוך עם מצעים חדשים, כי זה רק עלול להחמיר את המצב ולאטום את היכולת של המזרן להתאוורר.

אם לא בטוחים לגבי סוג הכתמים, ניתן לנסות להסיר אותם עם תמיסה ביתית של ג'ל כביסה, מים ומעט חומץ לבן. את התמיסה הביתית כדאי למרוח באזור נסתר של המזרן ולבדוק את התוצאות. אם הכתמים יורדים, ייתכן ואפשר למשוך עוד כמה שנים עם המזרן. בכל מקרה אחר, הפתרון יהיה כאמור להחליף אותו.

הבעיה האמיתית היא שלא תמיד קל לזהות את הצורך בהחלפת מזרן לפי איכות השינה. למרות שאיכות השינה היא הפקטור החשוב ביותר בבחירת מזרן, רובנו מייחסים נדודי שינה או קשיי הירדמות לנסיבות אישיות ולא למיטה. בפועל, מה שכדאי לעשות הוא לשים לב לתדירות גבוהה מדי של התעוררות עם כאבי גב וצוואר תפוס. אם זה קורה יותר מ-2-3 פעמים בשבוע, ייתכן בהחלט שהסיבה לכך היא מזרן שלא מתאים למידות ולמבנה הגוף.

האם יש הבדלים בין סוגי מזרנים?

בחירה נכונה של מזרן צריכה להביא בחשבון את הבלאי הצפוי. מהירות הבלאי והשחיקה של המזרן נקבעת לפי איכות חומרי הגלם שבהם משתמשים, המרכיבים שיש בתוך המזרן והתחזוקה שלו מבחינת ניקיון ואוורור תקופתי. מעבר לכך, תמיד כדאי לתת עדיפות לדגמים מוכרים של מזרנים איכותיים במיוחד ברשת גוד נייט וליהנות מתקופת האחריות של היצרן.

השוואה לעומק מראה הבדלים בין הבלאי הצפוי למזרני ויסקו, לטקס וקפיצים. בעוד מזרני קפיצים מיוצרים מטכנולוגיה מיושנת וצפויים להפסיק להיות אפקטיביים בתוך מקסימום 10 שנים, מזרני לטקס מיוצרים מתחליב גומי אורגני ולכן הבלאי שלהם נמוך במיוחד. לעומתם, מזרני ויסקו מיוצרים מפוליאוריטן בטכנולוגיה מיוחדת וגם אצלם הבלאי נמוך – אך עלות הרכישה גבוהה.

אחת הדרכים למנוע את הבלאי ולהאריך את חיי המזרן היא למצוא דגם דו צדדי שאותו ניתן להפוך. הפיכת המזרן אחת לכמה חודשים יכולה לחסוך שחיקה של שכבות הריפוד העליונות, להעניק תמיכה מלאה לגוף ולאפשר מעבר נוזלים תקין ללא הפרעות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה