מוגדר כתשוש נפש? אתה זכאי לפיצוי



תביעות סיעוד אינן תביעות אשר רק אדם אשר מוגבל באופן גופני יכול להגיש כנגד חברת ביטוח, אלא, מדובר על תביעות אשר גם אדם אשק מוגדר כ"תשוש נפש" יכול להגיש. כך לדוגמא: חולים במחלות דמנטיות כגון: אלצהיימר, הם חולים אשר סובלים מתסמינים מאוד קשים שהמרכזי שבהם הוא: שכחה. אותם אנשים לא מסוגלים לחיות את חיי השגרה שלהם באופן טבעי ופשוט וזקוקים לליווי וסיוע תמידיים. מדובר על מחלות קשות אשר דורשות גם מבני המשפחה של החולה להתמקד בו ולסייע לו עד כמה שניתן עם המחלה אשר גוזלת את העצמאות שלו. כל משפחה אשר מטפלת בבן משפחה החולה באלצהיימר או במחלת נפשית קשה אחרת, צריכה לברר אודות הזכויות של אותו אדם בתחום הביטוח הסיעודי שלו

Pixabay

זכויותיהם של תשושי נפש

המפקח על הביטוח במשרד האוצר קבע כי ניתן להגיש תביעות סיעוד בשני מצבים: ראשית כל, כל אדם אשר מתקשה בביצוע 3 פעולות מבין 6 פעולות המוגדרות הלא הן: ישיבה וקימה, אכילה ושתייה, שליטה על הסוגרים וניידות ושנית כל אדם אשר מוגדר כ"תשוש נפש". חשוב לדעת שאדם המוגדר כ"תשוש נפש" הוא אדם אשר מצוי במצב קוגניטיבי לא תקין כגון אדם שחולה במחלת האלצהיימר וזקוק להשגחה בכל שעות היממה, או אדם החולה במחלה נפשית אחרת אשר גורמת לו להיות תלוי באנשים אחרים במשך פרק זמן נרחב ביממה. אדם מעין זה זכאי לתגמולי ביטוח סיעוד של פוליסת ביטוח המוגדרת עבור תשושי נפש. בהתאם להגדרת הביטוח הסיעודי אודות תשושי נפש, אפשר להבין כי אדם בעל ירידה קוגניטיבית משמעותית אשר זקוק להשגחה, זכאי לקבל תגמולי ביטוח סיעודי. בד בבד, לא פעם חברות הביטוח מתנערות מלשלם תגמולי ביטוח לתשושי נפש בשל סיבות שונות.

סיבות שבגינן חברת ביטוח מסרבת לשלם תגמולי ביטוח לתשושי נפש

כאמור, לא פעם חברת ביטוח דוחה את הבקשה לתגמולים של תשוש נפש בגין מצבו מתוך טענה שמצבו הקוגניטיבי הלקוי יכול להיות שנוי במחלוקת. ישנן חברות ביטוח אשר טוענות שהמצב הקוגניטיבי של המבוטח אמנם איננו תקין, אך הוא לא דורש בשל מצבו השגחה בכל שעות היממה. לא פעם בני המשפחה של המבוטח אינם מודעים לזכויות שלו ולכן הם מקבלים את הסירוב של חברת הביטוח מתוך מחשבה שמדובר בסירוב לגיטימי. אולם, חשוב מאוד לדעת שגם לתשושי נפש מגיעים תגמולים מפוליסת מהביטוח שלהם ועל כן, כדאי וחשוב להגיש את התביעה בגין אותם תגמולים המגיעים לתשוש נפש על ידי עורך דין תביעות סיעוד אשר יודע כיצד להוכיח את מה שיש להוכיח לחברת הביטוח על מנת שתשוש הנפש יקבל את שמגיע לו מהביטוח. חשוב מאוד להבהיר שאדם אשר חולה באלצהיימר או בכל מחלה קשה אחרת של דמנציה וזקוק להשגחה, הרי שעל בני משפחתו לעשות את כל שנדרש על מנת שחברת הביטוח תשלם לו את התגמולים המגיעים לו מתוקף מצבו. על אף שלא פעם יעלו חברות הביטוח טענות שונות שבגינן הן ידחו את בקשת המבוטח, הרי שבהרבה מאוד מקרים עורך דין מקצועי אשר יאיים על חברת הביטוח בתביעה משפטית, יוביל את החברה לשלם למבוטח.

בטרם תבחרו את עורך הדין הרלוונטי לצורך תביעת סיעוד, חשוב מאוד לבדוק באיזה עורך דין מדובר, מהו הותק והניסיון שלו בתחום תביעות ביטוח סיעוד לתשושי נפש והאם הסיכויים שלו להצליח בתביעה זו גבוהים בשל המקצועיות שלו והיכולת שלו להתמודד מול חברות הביטוח בתביעות מעין אלה.

למידע נוסף על תביעות סיעוד לחצו כאן https://www.df-law-siud.co.il/%d7%aa%d7%91%d7%99%d7%a2%d7%aa-%d7%a1%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%93/

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה